افتتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن شمال شرق 2، گازرسانی به 37 روستای مشمول بند (ق)، افتتاح فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه علوم پزشکی، قدردانی از نماینده ولی فقیه و استاندار به جهت دلجویی از خانواده های جانباختگان منا، برگزاری نشست کتابخوان استان در کردکوی و استقبال از دونده سوئدی در علی آباد کتول

عناوین خبری گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان24، مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 مستقر در گرگان در مراسم افتتاح مرکز کنترل ترافیک، افزایش ایمنی را یکی از اهداف مهم این مرکز عنوان کرد و گفت: کنترل ترافیک یکی از واحدهای عملیاتی مهم و حساس در صنعت حمل و نقل ریلی است که در نواحی راه آهن تحت نظر اداره سیر و حرکت اداره کل و در مرکز تحت عنوان گروه مهندسی کنترل ترافیک مرکزی، تحت نظر اداره کل سیر و حرکت به ایفای وظایف سازمانی محول می پردازد. 
محمدرضا قربانی با یادآوری این که یکی از مهمترین اموری که در مرکز کنترل ترافیک انجام می شود نظارت مستمر بر عملکرد مامورین سیر و حرکت است، تصریح کرد: با رصد نمودن گراف حرکت کلیه وسایل نقلیه ریلی به صورت آنلاین و لحظه ای از موقعیت مکانی وسایل نقلیه، مطلع شده و تصمیم لازم برای حصول حداکثر بهره وری را اخذ و پس از انجام هماهنگی های لازم با مسئولین مربوطه، جهت اجرا ابلاغ می نمایند. 

*** 

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: از جمله اقدامات در گازرسانی به مناطق فاقد گاز بند(ق) تبصره 2 قانون بودجه کشور است که بر این اساس گازرسانی به روستاهای واجد شرایط استان در دستور کار قرار گرفت که برابر برنامه از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. 
صفرعلی جمال لیوانی افزود: با توجه به مصوبه جدید دولت در خصوص گازرسانی به روستاهای بند (ق) فرصتی مهیا شد تا تعداد بیشتری از روستاهای استان بتوانند در طرح گازرسانی قرار بگیرند که در همین راستا تعداد 255 روستا مشمول این قانون شده اند که تعداد 134 روستا در دست اجرا قرار گرفته و از این تعداد 37 مورد به بهره برداری رسیده است. 
وی اعتبار پیش بینی شده برای انجام این پروژه ها را بیش از 202 میلیارد تومان اعلام و در توضیح جزئیات بند ق فقط به همین نکته بسنده کرد که در صورت تامین بموقع اعتبار، تمام پروژه های گازرسانی به روستاهای مشمول بند ق استان که شرایط گازرسانی از طریق خطوط لوله را دارند تا پایان سال 96 از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند. 

*** 

فاز دوم خوابگاه پسران شهید علم الهدی واقع در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان افتتاح شد. 
این خوابگاه با ظرفیت 60 نفر به ظرفیت قبلی ساختمان موجود افزوده شده است. 
علی اصغر طهماسبی معاون استاندار گلستان پس از افتتاح این خوابگاه با حضور در جمع دانشجویان درد دل ها و دغدغه های آن ها را شنید. 

*** 

مدیر حج و زیارت و دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری گلستان در پیامی از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گلستان، مسئولان و مردم به خاطر شرکت در مراسم تشییع پیکر مهاجران الی ا.. و دلجویی از خانواده های جانباختگان فاجعه منا قدردانی کردند. 
در بخشی از پیام رضا درگاهی مدیر حج و زیارت گلستان و حجت الاسلام عباس دارویی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان آمده است: شعار حج امسال شعار حج، بصیرت، معنویت و همدلی اسلامی است بی شک شرکت همه مذاهب امت اسلامی در تمامی برنامه های این مهاجران الی ا.. به معنی واقعی همدلی اسلامی را به نمایش گذاشته و این همان وحدت کلمه امت اسلام است که استان گلستان به همت مسئولان دوراندیش و مردم فهیم خود بدان جامه عمل پوشانده است. 

*** 

یکصد و شصت و هشتمین نشست کتابخوان گلستان با حضور فرماندار و مدیرکل کتابخانه های استان و با شرکت دانش پژوهان، نویسندگان، دانشجویان و دانش آموزان شهرستان کردکوی برگزار شد. 
در این نشست که با هدف همگانی کردن فرهنگ کتابخوانی برگزار می شود هر یک از شرکت کنندگان ضمن معرفی آثار و تالیفات خود خلاصه ای از مطالب کتابی را که مطالعه کرده اند را برای حاضران بیان می کنند. 
در پایان این مراسم لوح سپاس و هدایایی به شرکت کنندگان در مراسم اهداء شد. 

*** 

خانم 'کریستیانا والین' دونده سوئدی که به نشانه صلح دوستی همه مردم کشورهای جهان، مسافتی از کشور ایران را پیاده و با حرکت دو می پیماید، دیروز عصر مهمان علی آبادی ها شد و مورد استقبال فرماندار و کارشناسان دفتر امور بانوان فرمانداری قرار گرفت. 
وی بر مهمان نوازی و خونگرمی ایرانیان در بخش های مختلف ایران تاکید کرد و از این که کنجکاوی و اعتماد به نفسش با پاسخ عالی هموطنان ایرانی مواجه شده است، ابراز خرسندی کرد. 
وی گفت: تلاش می کند تا آبان ماه سال جاری تنها دونده غربی باشد که بیش از یک هزار مایل در ایران را دویده و با مردم جای جای کشور آشنا شده است. 
این دونده سوئدی همچنین در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در زینبیه محله خارکلاته نیز شرکت کرد. 

*** 

فرماندار گرگان در چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی شهرستان که در محل اداره زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گرگان برگزار شد اعتقاد به دین و عمل به دستورات آن را باعث ایجاد آرامش در فرد و جامعه عنوان کرد و گفت: هر اندازه که آموزه های دینی در جامعه سر لوحه فعالیت ها قرار گیرد به همان نسبت میزان ارتکاب جرائم کاهش می یابد. 
یحیی خاکی افزود: در نظام الهی، قرآنی و ولایی وجود این همه زندانی پسندیده نیست، برای همین باید به طور دقیق مولدهای ناامنی، آسیب های اجتماعی، عوامل و اماکن خطرآفرین شناسایی شود و نسبت به تقویت عوامل محافظت کننده برنامه ریزی منطقی صورت پذیرد. 
خاکی گفت: آمار زندانیان موجود در زندان گرگان آمار تأسف برانگیزی است و این موضوع مسئولیت همه مدیران را دوچندان می کند. 
وی افزود: این که چه مقدار در شناسایی عوامل وقوع جرم، مکان های ناامن شهرستان و در مرحله بعد مفید بودن و تاثیرگذاری خدمات اجتماعی ادارات برای شهروندان موفق بوده ایم باید بررسی شود و نقاط ضعف شناسایی و بازنگری گردد. 
در ادامه فردین گرگانی مدیر اداره زندان شهرستان گرگان گزارشی از فعالیت های اداره و آمار زندانیان به تفکیک گروه های سنی و میزان تحصیلات آنان ارائه کرد و خواستار همکاری بیشتر ادارات با اداره زندان برای ارائه خدمات مناسبتر به خانواده های زندانیان شد. 


*** 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه عکس امیرالمؤمنین علی (ع) در گرگان گفت: در این نمایشگاه عمق ارتباط بین دو فرهنگ اسلامی و ایرانی به وضوح قابل مشاهده است. 
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در حاشیه بازدید از نمایشگاه افزود: این نمایشگاه در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و به عنوان یکی از شاخص های فرهنگ عمومی برگزار شد. 
وی با بیان این که مشاهده معماری و نقوش مسحورکننده مراقد اهل بیت (ع) برخاسته از فرهنگ ایرانی است اظهار کرد: این نوع معماری گواهی روشن بر آشنایی و علاقه اهالی هنر این سرزمین با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است. 
حجت الاسلام فضیلت ادامه داد: نمایشگاه عکس امیرالمومنین (ع) اشتراک در تاریخ، عقاید، باورها، جغرافیا، فرهنگ، منافع، فرصت ها و تهدیدات دو کشور ایران و عراق را نشان می دهد. 

*** 

معاون فرماندار بندرترکمن به صورت سرزده از اداره ثبت احوال این شهرستان دیدن کرد. 
سیدصادق شیرنگی در این بازدید ضمن سرکشی از قسمت های مختلف اداره ثبت احوال با کارمندان گفت و گو و در جریان کار آنان قرار گرفت. 
سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در شهرستان ترکمن در حال اجراست. 

*** 

از منزل یک شکارچی متخلف در شهرستان گرگان مقداری گوشت شکار شده حیوان وحشی و دو جفت شاخ آهو کشف شد. 
در پی گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر شکار حیوانات وحشی پس از اخذ حکم بازرسی، ماموران یگان حفاظت به همراه پلیس آگاهی منزل یکی از متخلفان شکار و صید واقع در یکی از محلات شهر گرگان را مورد بازرسی قرار دادند که در جریان آن 500 گرم گوشت قرمز مربوط به شکار حیوان چهار پا وحشی و تعداد دو جفت (چهار عدد) شاخ آهو کشف و ضبط شد. 
همچنین در حاشیه شهر گرگان یک شکارچی قبل از شکار توسط محیط بانان دستگیر شد. 
ماموران حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی در اراضی کشاورزی روستای سعدآباد به یک شکارچی برخورد کردند که قبل از اقدام به شکار پرنده حمایت شده قرقاول موفق به ا دستگیری وی شدند. 
در جریان بازرسی از این متخلف یک قبضه سلاح شکاری دو لول به همراه دو عدد فشنگ کشف و ضبط شد. 

ایرنا
 

ارسال نظر

آخرین اخبار