پس لرزه های تحصن معلمان :

این نوشته به وجود جنگ قدرت برای گرفتن کرسی مدیریت آموزش و پرورش استان اشاره دارد، جایی که گزینه هایی چون حاج تقی ایزد ، ابراهیم حاجیلری ، قدرت نظری ، نصرالله کشیری و قربان احمدی برای گرفتن جای وطنی تلاش دارند .

جنگ قدرت در اداره کل آموزش و پرورش گلستان

به گزارش گلستان24؛ بیش از دو سال است که از سکانداری محمد رضا وطنی بر کشتی پر تلاطم آموزش و پرورش می گذرد. تلاطمی که به نظر می رسد خواب راحت را از چشمان خسته آقای مدیر کل گرفته و بدنه نحیف آموزش و پرورش استان گلستان را در معرض خطر جدی قرارداده است ، به طوریکه دوستانش به فکر باز نشست کردن مجدد او و تکیه زدن بر کرسی مدیر کلی افتاده اند .

چندین تحصن قابل تامل فرهنگیان به خاطر وضعیت نا مناسب معیشتی (در حدود 8 هشت مورد تحصن مربیان پیش دبستانی به خاطر بی عدالتی در استخدام ، افت شدید آموزشی، انتقال اموال باشگاه فرهنگیان گرگان به علی آباد کتول) ، عزل و نصب های گسترده و بدون برنامه و همچنین عملکردی که منجر به تذکرات متعدد نمایندگان استان و تلاش آنها برای  استیضاح وزیر آموزش و پرورش گردید ، باعث شد تا رقبای آقای مدیر کل به فکر تصاحب صندلی مشکی و چرم مدیر کلی باشند .

از یک ماه گذشته زمزمه هایی مبنی بر تغییرات در اداره کل اموزش و پرورش شنیده شده و در این راستا تاکنون نام افراد متعددی برای ریاست بر این اداره برده شده است .

1. حاج تقی ایزد : او از مهمترین گزینه های احراز این پست می باشد . حاج تقی ایزد از رزمندگان گرگانی دوران دفاع مقدس و فرمانده گردان مسلم بن عقیل لشکر 25 کربلاست که حدود 70 درصد شیمیایی و جانبازی دارد . او از پاسداران قدیمی و نزدیک به آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان می باشد .

حاج تقی ایزد در آذرماه 92 نیز از گزینه های جدی مدیر کلی آموزش و پرورش استان بود . اما با توجه به نفوذ زیاد محمدی راد مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل سابق زمان اصلاحات آموزش و پرورش استان گلستان ، وی محمدرضا وطنی را بر این کرسی نشاند .

2. ابراهیم حاجیلری : معروف به دکتر ، مردی خنده رو و علاقمند به دیده شدن که در حال حاضر به عنوان معاون آموزش متوسطه مشغول به کار است . حاجیلری که قبلا مسئول مشاوره اداره کل و مشاوره مدارس گرگان را در کارنامه خودش دارد تلاش زیادی را همزمان با وطنی برای مدیر کلی انجام داد .

 ولی علیرغم رایزنی های مداوم با نمایندگان نتوانست  به خواسته خودش برسد. اما با تلاش زیاد خودش را به چند قدمی اتاق مدیر کل رساند و حالا منتظر فرصت مناسبی است تا با رفتن وطنی ، سکان کشتی آموزش و پرورش استان را بدست بگیرد .

3. نصرا... کشیری : مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان ؛ مردی که سابقه رزمندگی و جانبازی از دوران دفاع مقدس را در کارنامه دارد و تلاش می کند شخصیتی معتدل و به دور از جریانات سیاسی باشد . اگر چه به نظر می رسد در مدیریت خود بدون اجازه اداره کل آب هم نمی خورد .

کشیری که قبلا معاون دانشگاه فرهنگیان در دوره دولت قبل بود به نوعی خودش را دارای نفوذ و اقبال در میان اصولگرایان نیز می داند . اما بنا به اظهارات نزدیکانش گزینه مناسبی برای مدیر کل شدن است و تلاش می کند این جایگاه را در بین معلمان برای خودش ایجاد نماید .

4. قدرت نظری : مدیر فعلی آموزش و پرورش آق قلا - عضو حزب اعتماد ملی و از اعضای برجسته ستاد مهدی کروبی ( یکی از سران فتنه و عامل اغتشاشات فتنه 88 ) و در حال حاضر عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان گرگان و آق قلا و سخنگوی معلمان ایران ، گروهی که رهنمود اولیه اش را از سید محمد خاتمی گرفت .

قدرت نظری با توجه به فعالیت سیاسی اش و نزدیکی به برخی بزرگان استان مدیر کلی را حق خودش می داند و دوستان سیاسی اش تلاش گسترده ای را دارند تا قدرت نظری قدرت آموزش و پرورش استان را بدست بگیرد.

5. قربان عرب احمدی : و بالا خره مرد بازنشسته و چهره آرام و تصمیم گیر آموزش و پرورش استان ، مردی که کار در حراست ، ضمن خدمت و ... را در کارنامه خودش دارد . و امروز در اتاق معاونت توسعه و پشتیبانی همه کاره و تصمیم گیر مطلق آموزش و پرورش است .

قربان عرب احمدی ، چهره ای که خیلی ها او را به عنوان مدیر کل در سایه می شناسند.

باید منتظر گذر زمان ماند و دید که چه کسی مدیر کل بعدی خواهد شد ؟

/گلستان ما

ارسال نظر

  • حسام
    0

    تقسیم نیروهای تربیت معلم در سطح شهرستانهاواقعا بی برنامه وپرحاشیه صورت می یدنیرویی از روستادرجه ۳ کلاله باید برود در مراوه تپه مشغول شود در حال که نیر وهای گالیکش در آموزش وپرورش کلاله مجبورن خدمت کنن وفردا تقاضای جابجایی بین شهر ها وبرگشت به شهر بومی خود .

آخرین اخبار