سه کالای عمده قاچاق در استان، خرید بیش از 20 هزار تن گندم بذری، پالایش 50 درصد بایگانی راکد شورای حل اختلاف گرگان، پیام تسلیت آیت اله نورمفیدی به مناسبت درگذشت فرمانده اسبق سپاه گرگان، صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی و نجات فُک خزری توسط دانش آموز

نگاهی به عناوین خبری استان گلستان

به گزارش گلستان24، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: با وجود این که استان مرزی هستیم اما عمده کالاهای قاچاق موجود در گلستان از تهران وارد می شود که این مسأله باید آسیب شناسی و رصد شود. 
علی اصغر طهماسبی در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 94 ، لوازم بهداشتی و آرایشی، تلفن همراه و لوازم صوتی، تصویری و برودتی را سه محصول شاخص و عمده کالای قاچاق موجود در استان عنوان کرد و گفت: در بحث لوازم آرایشی بهداشتی در کنار فعالیت دستگاه های نظارتی، خود مردم باید توجه داشته باشند که لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز یا تاریخ گذشته را خریداری نکنند. 

 عناوین خبری استان گلستان

*** 
مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: در سال جاری مقدار 20 هزار و 720 تن گندم بذری به ارزش 270 میلیارد ریال توسط شبکه تعاونی روستایی استان از کشاورزان خریداری شد. 
محمدتقی رجایی افزود: هم اینک مراکز فرآوری بذور در استان به 6 مرکز با ظرفیت انباری 27 هزار تن و ظرفیت بوجاری 50 تن در ساعت، ارتقاء یافته و بذور جو، برنج و سویا نیز به سبد فرآوری بذور شبکه تعاون روستایی گلستان اضافه شده به نحوی که حدود 50 درصد سهمیه بذر استان در شبکه تعاون روستایی فرآوری می گردد. 
وی اضافه کرد: بذور گندم در 6 رقم (واریته) فرآوری و به اندازه مورد نیاز کشاورزان به مراکز توزیع در شرکت های تعاونی روستایی ارسال شد. 

*** 
فرمانده انتظامی گلستان در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره غیرمتمرکزی بصیرت کارکنان انتظامی استان گفت: همه سازمان ها و نهادها برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود دارای سرمایه های مادی و معنوی باارزش هستند. 
سردار سرتیپ دوم سیدمحمود میرفیضی نیروی انسانی هر سازمان را سرمایه اجتماعی آن سازمان دانست و افزود: نیروی انسانی می تواند موتور محرکه هر سازمان در رسیدن به اهداف مورد نظر باشد. 
وی توجه به سرمایه نیروی انسانی در مجموعه نیروهای مسلح خصوصا نیروی انتظامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مجموعه ناجا به دو بعد اخلاقی و پیشگیری و صیانت از آسیب ها توجه وی‍ژه شده است. 
سردار میرفیضی به برگزاری دوره های بصیرت در نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: بصیرت به معنای توانایی تشخیص حقیقت در فضای غبارآلود و یکی از ضرورت های فعالیت کارکنان، مدیران و فرماندهان در ناجا است. 

***
معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف گلستان از پالایش نیمی از بایگانی راکد گرگان خبر داد و گفت: با پالایش بایگانی راکد از این پس دسترسی به اسناد و سابقه پرونده ها در شعب این شورا تسهیل می شود. 
احمد جعفری افزود: کار پالایش پرونده های مختومه شورای حل اختلاف گرگان از اردیبهشت امسال شروع شده و تا کنون یکصد هزار پرونده توسط اعضای افتخاری این شورا پالایش و ثبت سیستم شده است. 
وی اضافه کرد: سرعت پاسخگویی به مراجعین، دسترسی راحت تر به بایگانی پرونده ها، صرفه جویی در فضا و هزینه ها از دیگر مزایای بایگانی الکترونیک پرونده هاست. 

*** 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ذهن اندیشه گر و نگاه جامع گرایانه از ویژگی های پلیس بابصیرت است. 
آیت اله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره بصیرت نیمه متمرکزی کارکنان انتظامی گلستان بر بصیرت افزایی و توجه کارکنان پلیس بر جنبه های معنوی در ماموریت های روزمره تاکید کرد و گفت: بصیرت دینی و مکتبی دو خصیصه پلیس ایران اسلامی است. 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، بصیرت افزایی را از ویژگی های پلیس ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: پلیس بصیر کسی است که دارای فهم عمق سیاسی نسبت به مسائل و تشخیص هوشمندانه و درست باشد. 

*** 
در پی درگذشت فرمانده اسبق سپاه گرگان زنده یاد حاج حسن سبحانی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان پیام تسلیتی صادر کرد. 
در بخشی از این پیام آمده است: درگذشت فرمانده پرتلاش و خستگی ناپذیر زنده یاد حاج حسن سبحانی بی تردید دل همه آشنایان و ارادتمندان ایشان را به درد آورد. 
آن مرحوم از ایثارگران متدین، متواضع و مهربان بود که در تمام سال ها بر عهد خویش با نظام مقدس جمهوری اسلامی استوار ماند و در روزهای سخت در کنار یاران انقلاب ایستاد. 

*** 
صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن و گمیشان آغاز شد. 
رییس اداره محیط زیست شهرستان های بندرترکمن و گمیشان صدور پروانه شکار را با هدف بهره گیری از همکاری و مشارکت شکارچیان مجاز و قانونمند در حفاظت از حیات وحش دانست و گفت: صدور پروانه در بندرترکمن با همکاری و حضور موثر اعضای سمن های حامی محیط زیست در حال انجام می باشد. 
علی بیانی افزود: رعایت کلیه قوانین و مقررات شکار و صید توسط شکارچیان از ضروریات امر بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخطی احتمالی پروانه های شکار صادره افراد متخلف در اسرع وقت ابطال می گردد. 

*** 
محمدمصطفی طُریک دانش آموز کلاس پنجم دبستان شهدای غزه سیمین شهر از توابع شهرستان گمیشان با پیدا کردن یک فوک خزری درحال مرگ اقدام به نجات این حیوان کرد. 
خانم لنی هارت از مرکز درمانی و تحقیقاتی هلند و دکتر شیرازی معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در دبستان شهدا با اهدای یک دستگاه تبلت از این دانش آموز کوشا در حفظ محیط زیست تقدیر نمودند. 
لنی هارت در این مراسم با اشاره به شکار این حیوان در سواحل کشورهای همسایه ایران از تلاش محمد مصطفی و همکلاسی های او تشکر و اظهار داشت: ایران تنها کشوری است که فکر نجات این گونه جانوری است. 
فُک خزری تنها پستاندار دریای خزر محسوب می شود و به دلیل صید بی رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیّت نیازمند حمایت بین المللی است./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار