عبدالوهاب قزل به همراه کارشناسانی از کشور تاجیکستان از طرح‌های آبرسانی استان گلستان بازدید کرد

بازدید کارشناسان تاجیکستان از پروژه مدیریت مشارکتی آب در آق قلا + تصاویر

به گزارش گلستان24، مدیر پروژه‌ی مشارکتی آب در استان گلستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت :هشت متخصص تاجیکستانی به همراه 2 نفر از دفتر جایکا ژاپن در تاجیکستان به استان گلستان سفرکرده‌اند تا روش‌های آبیاری کشور ایران را بیاموزند و در تاجیکستان از آن استفاده کنند.

وی افزود : ما در منطقه‌ی تازه‌آباد پروژه ایی بانام پروژه‌ی مدیریت مشارکتی آب استان گلستان را با همکاری جایکا در طی سال‌های 1387تا 1392 شروع کردیم . از مزایای این پروژه می‌توان به تقسیم و توزیع آب ، نگهداری سازه‌های آبیاری ، کانال‌کشی ، و ایستگاه‌های پمپاژ به‌وسیله خود کشاورزان اشاره کرد .

 

مدیر طرح مدیریت مشارکتی آب در استان گلستان اظهار کرد: این مهمانان متخصصانی در رشته‌های مختلف کشاورزی از آژانس همکاری و احیا توسعه زمین و آب کشور تاجیکستان هستند.

فوجی معاون دفتر جایکا در کشور تاجیکستان گفت : هدف ما از حضور در استان گلستان این است که روش‌های آبیاری شمارا بیاموزیم و در تاجیکستان استفاده بکنیم .

وی افزود : در تاجیکستان آب به میزان لازم وجود دارد اما نحوی استفاده از آن هنوز به‌صورت صحیح انجام‌نشده است . ما آمده‌ایم تا آموزش‌های لازم را بیاموزیم و با الگو گیری ، این سیستم را در کشور خود پیاده‌سازی نماییم.

 

معاون دفتر آژانس همکاری بین‌الملل ژاپن در کشور تاجیکستان خاطرنشان کرد : این پروژه از سال‌های گذشته در حال اجرا بوده و باعث افزایش آموزه‌های ما شده است. این نوع آبیاری‌ها مصرف آب را کاهش داده و میزان آب‌های ذخیره‌شده را افزایش می‌دهد .

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/اسپی دژ

ارسال نظر

آخرین اخبار