مدیر طرح مدیریت مشارکتی آب در استان گلستان گفت: طرح مدیریت مشارکتی آب که با همکاری جایکا ژاپن در استان گلستان در حال اجرا است.

طرح مدیریت مشارکتی آب در استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان24، عبدالوهاب قزل عصر امروز در بازدید کارشناسانی از کشورهای تاجیکستان و ژاپن از طرح‌های آبرسانی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در منطقه تازه‌آباد شهرستان آق‌قلا طرح مدیریت مشارکتی آب استان با همکاری جایکا ژاپن در سال‌های 1387 تا 1392 آغاز شده است.

مدیریت مشارکتی آب در گلستان

وی افزود: طرح مدیریت مشارکتی آب که با همکاری جایکا ژاپن در استان گلستان در حال اجرا است، برای طرح‌های آبرسانی کشور تاجیکستان نیز استفاده می‌شود.

مدیر طرح  مدیریت مشارکتی آب در استان گلستان تصریح کرد: از مزایای اجرای این طرح  تقسیم و توزیع آب، نگهداری سازه‌های آبیاری کانال‌کشی و ایستگاه‌های پمپاژ به وسیله خود کشاورزان است.

قزل گفت: کشور تاجیکستان از این تجربه ایران برای نگهداری سازهای آبی خود استفاده خواهد کرد.

وی گفت: 8 متخصص تاجیکستانی به همراه 2 نفر از دفتر جایکا ژاپن در تاجیکستان به استان گلستان سفر کرده‌اند تا روش‌های آبیاری کشور ایران را بیاموزند و  در تاجیکستان از آن استفاده کنند.

مدیر طرح  مدیریت مشارکتی آب در استان گلستان اظهار کرد: این مهمانان متخصصانی در رشته‌های مختلف کشاورزی از آژانس همکاری و احیا توسعه زمین و آب کشور تاجیکستان هستند.

معاون دفتر جایکا در کشور تاجیکستان نیز در این بازدید گفت: هدف ما از حضور در استان گلستان این است که روش‌های آبیاری کشور ایران را بیاموزیم و در کشور تاجیکستان از آن استفاده کنیم.

فوجی افزود: در تاجیکستان آب به میزان لازم وجود دارد اما نحوه استفاده از آن هنوز به صورت صحیح انجام نشده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار