مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از افتتاح مرکز آپا ( آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه­ای) در گلستان با عنوان " مرکز تخصصی آپا دانشگاه گلستان" در روز چهارشنبه مورخ 4 آذرماه 1394 خبر داد.

افتتاح اولین مرکز متولی پاسخ به رخدادهای امنیت فضای سایبری در گلستان

 به گزارش گلستان24، حسین مومنی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در این خصوص گفت: با گسترش اینترنت و استفاده از آن در ابعاد مختلف، دستگاههای اجرایی، سازمانها و موسسات با مسائل جدیدی در رابطه با امنیت اطلاعات و تهاجم به شبکه ها و سیستم­های کامپیوتری مواجه می­باشند.

امنیت فضای سایبری در گلستان

وی ادامه داد: صرف نظر از موفقیت و یا عدم موفقیت مهاجمان، عدم وجود دانش و اطلاعات لازم کاربران شبکه های کامپیوتری و استفاده کنندگان اطلاعات حساس در یک سازمان، همواره به عنوان مهمترین تهدید امنیتی آن سازمان محسوب می­ گردد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان افزود : در عصر حاضر با گسترش اینترنت و ابزارهای کاربردی متنوع، می بایست به مقوله امنیت اطلاعات نه بصورت یک کالا و یا محصول بلکه بصورت یک فرآیند نگاه کرده و امنیت را در حد یک محصول نرم افزاری و یا سخت افزاری تنزل ندهیم.

وی در خصوص اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: در اغلب کشورهای پیشرفته جهان در خصوص پاسخ به رخدادهای امنیتی، گروه های تخصصی با نام CERT وجود دارد. این گروه ها به نوعی مرجع رسمی در زمینه امنیت می باشند. در کشور ما نیز با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، مراکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) با همین هدف و در همین راستا ایجاد شده است.

مومنی خاطرنشان کرد: فعالیت های این مراکز، در زمینه های اطلاع رسانی، آموزش، مشاوره، پیشگیری و پاسخگویی، تست نفوذ و ارزیابی امنیتی، ارتباط و هماهنگی با مؤسسات، سازمانها و شرکتهای بین المللی و داخلی می باشد.

گفتنی است ؛ مرکز آپا دانشگاه گلستان بر اساس مجوز رسمی سازمان فناوری اطلاعات، دهمین مرکز تخصصی آپا در کشور خواهد بود. پیش از این 9 مرکز آپا در کشور در دانشگاههای صنعتی شریف، امیر کبیر، فردوسی مشهد، تبریز، یزد، صنعتی اصفهان، تربیت مدرس، گیلان و بیرجند راه اندازی گردیده است.

photo 2015-11-22 12-41-44 

انتهای پیام/گلستان ما

 

ن

ارسال نظر

آخرین اخبار