ساعتی پیش دو تجمع غیر قانونی در خیابان شالیکوبی گرگان که یکی برای استقبال از بهنوش بختیاری و دیگری توسط بانوان محجبه در مبارزه با بدحجابی و ضد ارزشها بود رخ داد اما با دخالت پلیس گرگان این غائله پایان یافت .

تجمع غیر قانونی برای استقبال از بهنوش بختیاری با دخالت پلیس پایان یافت

به گزارش گلستان24، قرار بود عصر امروز سه شنبه 3 آذرماه  با حضور بهنوش بختیاری بازیگر سرشناس تلویزیون و سینما مجتمع تجاری دیبا در گرگان خیابان شالیکوبی عدالت 53 افتتاح شود.

اما متاسفانه مردمی که ساعتها قبل برای دیدن این بازیگر طنزپرداز ایرانی به این نقطه آمده بودند تا ساعت 19 منتظر ماندند در حالیکه ساعت افتتاح و حضور بهنوش بختیاری 18 اعلام شده بود .

 بهنوش بختیاری

همین دیر آمدن بهنوش بختیاری باعث شد تا جمعیت زیاد اما خسته وقتی ماشین حامل این بازیگر جلوی پاساژ آمد مردم با فشردگی به سمت وی بروند و این هجوم جمعیت باعث صحنه هایی شد که واقعا زیبنده نبود.

تجمع بانوان محجبه مقابل مجتمع تجاری در خیابان شالیکوبی

اما از ساعت 18 تعدادی از بانوان محجبه گرگانی در مقابل این پاساژ آن طرف خیابان نیز تجمع کرده و گویا این افراد برای طرفداری از حجاب و ارزشهای اسلامی به این نقطه آمده بودند .

حوالی ساعت 18:30 دقیقه این عده شعار دادن را شروع کردند و با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه صدای اعتراض خود را به گوش مردم این طرف خیابان رساندند و از نیروی انتظامی می خواستند با هتک حرمتها مقابله کند.

همزمان با ورود بهنوش بختیاری فضای نامناسبی رقم خورد و شعارهای این تعداد نیز افزونتر گشت . اما دعوت کنندگان بهنوش بختیاری او را داخل مجتمع بردند و باقی مردم پشت در پاساز ماندند .

که این امر باعث عصبانیت مردم شد و تعدادی عنوان کردند که ما مگر مسخره شماییم ، ما آمدیم از نزدیک بهنوش بختیاری را ببینیم وگرنه به یک لحظه دیدن بود که در همان تلویزیون او می دیدیم .

حضور نیروی انتظامی برای ختم ماجرا

خلاصه تجمع مردم که اکثرا دختران و پسران جوان بودند ، همین طور زیاد شد تا نیروی انتظامی دخالت کرد و در حالی که یکی از ماموران گفته بود این تجمع غیر قانونی است از مردم خواست متفرق شوند .

اما مردم همچنان اصرار داشتند تا بهنوش بختیاری را ببینند . صاحب مجتمع هم آمد بیرون و گفت که بهنوش بختیاری از در پشتی رفته و مردم منتظر دیدن او  نباشند .

این صحبتها تاثیری نداشت تا نیروی انتظامی گرگان درخواست نیروی بیشتری کرد و برای نشان دادن قاطعیت خود چند نفر را از داخل جمعیت گلچین  و به خارج از محل تجمع هدایت کرد.

تدابیر شدید برای مراسم روز پنجشنبه در گرگان

این غائله در ساعت 19:40 دقیقه پایان یافت در حالیکه یک منبع موثق نزدیک به نیروهای انتظامی و امنیتی گفت که برای مراسم روز پنجشنبه نیز تدابیر شدید امنیتی و انتظامی در نظر گرفته شده است .

گویا قرار است روز پنجشنبه عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور زمان دولت اصلاحات که هفته گذشته هم در ورامین توسط مردم به دلیل حمایت از فتنه گران  سرزنش شده بود به گرگان بیاید .

سفر بهنوش بخیتاری و غائله سه شنبه شب گرگان نشان داد بستر نافرمانی مدنی در اینگونه حوادث وجود دارد و بهتر است مدیران سیاسی و امنیتی استان رصد درستی از اینگونه موضوعات داشته باشند و شرایط را تا زمان انتخابات درک کنند و از حضور سخنرانان مسئله دار که باعث بروز گسست اجتماعی در جامعه می شود خودداری کنند .

/رادکانا

ارسال نظر

  • من
    0

    تجمع باحجاب ها،......

آخرین اخبار