غرفه‌های حاشیه‎ای نمایشگاه بین‎المللی کتاب گلستان بر اثر طوفان بامداد روز جمعه دچار خسارت شدید شد.

خسارت 100 درصدی طوفان به غرفه‎های نمایشگاه کتاب گلستان + تصاویر

به گزارش گلستان24، بامداد روز گذشته استان گلستان و به‌خصوص شهرستان گرگان شاهد وقوع طوفان شدید بود که بر اثر اعلام مدیریت بحران استان شدت طوفان به 94 کیلومتر بر ساعت می‎رسید.

این گزارش حاکی است، وقوع این طوفان خسارت مختلفی را به منازل سطح شهر و درختان شد که حتی قطعی برق را نیز به همراه داشت.

غرفه‌های نمایشگاه کتاب گلستان نیز از این طوفان بی‎نصیب نماند و غرفه‎های حاشیه‎ای نهمین نمایشگاه کتاب گلستان نیز بر اثر وقوع این طوفان دچار خسارت شدیدی شد.

تمامی غرفه‎های بیرون سالن نمایشگاه کتاب گلستان دچار تخریب کامل شد و در نهایت خسارت بسیار زیادی به غرفه‌ها وارد شده است.

اکثر غرفه‎داران خسارت دیده در این حادثه در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، اظهار می‎کردند که متأسفانه در حال حاضر هیچ فرد یا نهادی مسئولیت جبران خسارت‎های وارد شده را نپذیرفته است.

یکی از غرفه‎داران تأکید کرد، مسئولان اداره‌کل ارشاد گلستان و مسئول نمایشگاه‎های بین‎المللی کتاب گلستان اعلام کردند که غرفه‎ها بیمه بوده اما تاکنون هیچ بیمه‎نامه‎ای را ارائه نکرده‎اند و هنوز تکلیف خسارت‎ها مشخص نشده است.

این افراد متذکر شدند که تا به این لحظه هیچ نماینده‎ای از بیمه نیز برای بازدید به محل نیامده و اعلام می‎کنند که امروز روز تعطیل است و هیچ نماینده‎ای در بیمه وجود ندارد.

بر اساس اعلام این غرفه‎داران خسارات زیادی بر اثر این غرفه‎ها به اجناس و لوازم آنها وارد شده و تقریباً تمامی لوازم‎های موجود در غرفه‎ها آسیب دیده و قابل استفاده نیست.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان در خصوص این حادثه، اظهار کرد: از اتفاقاتی که برای غرفه‎ها افتاده است، تصویر و مستندات تهیه کردیم و ما هم در انتظار حضور نماینده بیمه هستیم.

فرهاد کفایی‌پور تأکید کرد: در صورتی که بیمه خسارات وارده را نپذیرد ما پیگیر خسارات وارده به غرفه‎‎داران خواهیم بود.

وی در خصوص عدم شرایط مناسب در محوطه محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی کتاب گلستان گفت: متأسفانه ما درگیر برخی مباحث حقوقی شده‎ایم که بخشی از محوطه نمایشگاه توسط افراد غیر تصرف شده و تا زمانی که این مشکلات حل نشود نمی‎توانیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

کفائی‎پور تأکید کرد: پس از اتمام این نمایشگاه یک حکم قضایی برای رفع تصرف برخی از اراضی نمایشگاه داریم که باید اجرایی کنیم و امیدواریم با این اقدامات مشکلات نمایشگاه حل شود و با تکمیل شدن پروژه، یک محل نمایشگاهی مناسب و در اندازه نمایشگاه بین‎المللی داشته باشیم.

بر اساس پیگیری خبرنگار خبرگزاری فارس و در پی اظهارات برخی از مسئولان برگزاری نمایشگاه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محوطه بیرونی نمایشگاه در اجاره اداره ارشاد نیست و مربوط به نمایشگاه کتاب نمی‎شود و اداره‎کل ارشاد نیز مسئولیتی در قبال آن غرفه‎ها ندارد.

بر اساس این گزارش، گفته می‎شود محوطه بیرونی نمایشگاه توسط شرکت نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان به غرفه‎داران اجاره داده شده و حتی اجناس ارائه شده در آن غرفه‎ها ارتباطی به کتاب ندارد.

 گفته می‎شود، محیط پارکینگ نمایشگاه نیز توسط اداره‌کل ارشاد اجاره نشده و مسئولیت مستقیم اخذ ورودی خودروها به پارکینگ نمایشگاه با مدیریت نمایشگاه‎های بین‎المللی گلستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار