وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه و ارسال نامه رسمی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور دعوت از ایشان برای بازدید از نمایشگاه کتاب خبر داد.

درخواست علی جنتی از رهبرانقلاب
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بازدید روز جاری خود از نمایشگاه بین المللی کتاب که به مدت ۴ ساعت به طول انجامید در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد وجه تفاوت نمایشگاه امسال با سال های گذشته، گفت: اولا تعداد عناوین منتشر شده طی سال قبل زیاد بود یعنی حدود ۳۰۰ هزار عنوان اثر داخلی و ۱۶۰ هزار عنوان اثر خارجی عرضه شد. در بخش بین الملل نیز به بنده اعلام کردند که آثار امسال تفاوت های کیفی زیادی داشته است.
 
به گزارش گلستان24، جنتی افزود: همچنین برای اولین بار برخی از ناشران خارجی در نمایشگاه مشارکت داشتند و امروز هم که روز سوم نمایشگاه است بسیاری از آثار آنها تمام شده است و من اعلام کردم دستور دهند سریعا کتابهایشان از گمرک ترخیص شود و به غرفه ها بیاید.
 
وی ادامه داد: در حوزه داخلی هم برخی از غرفه ها با استقبال خوبی روبرو شد که نشان می دهد ما در امر کتابخوانی موفق بوده ایم و امیدی میان ناشر و نویسنده به وجود آمده است.
 
جنتی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری درباره نامه نگاری خود برای حضور نشر حیان به مدیریت مهدی خزعلی برای حضور در نمایشگاه و اینکه آیا اساسا امسال و سال قبل برای حضور ناشری در نمایشگاه نامه نگاری کرده است یا خیر، گفت: امسال عموما ناشران در نمایشگاه هستند. سال قبل را یادم نیست اما امسال در میان مجموعه ناشران، تنها دو ناشر بودند که به دلیل حکم دستگاه قضایی فعالیتشان ممنوع بود. به جز این، امسال اعلام کردیم هر ناشری که طالب حضور در نمایشگاه است می تواند بیاید. این در حالی است که دو سال قبل از آن ۵۰ ناشر به نمایشگاه ممنوع الورود شده بودند.
 
وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره علت جانمایی شبستان به شیوه ای که منجر شده ناشران شاخص و ناشران آثار زرد در کنارهم قرار بگیرند نیز گفت: الان نمایشگاه به شکلی ساماندهی شده که هر بازدیدکننده ای می تواند نقشه به دست بگیرد و از محل استقرار ناشر مورد علاقه خود مطلع شود.
 
وی همچنین درباره حاشیه های حضور نداشتن مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سالن کارنامه نشر، گفت: مجمع امسال در نمایشگاه حضور دارد فرقی هم نمی کند که کارنامه نشر را چه کسی اداره کند، مهم این است که برای جانمایی آثار جدید برنامه داشته باشیم که اگر ملاحظه کنید شاهد خواهید بود که آثار برگزیده جشنواره ها، همه در معرض دید هستند و هر کسی مراجعه کند راضی بیرون می آید.
 
جنتی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری درباره بودجه نمایشگاه نیز گفت: هر ساله با کاهش بودجه روبرو بودیم اما امسال بودجه ما نزدیک به یک سوم شد و ما مجبور به صرفه جویی شدیم و به عنوان مثال یکی از تصمیمات این بود که امسال به افراد در نمایشگاه ناهار تعلق نگیرد.
 
وزیر ارشاد در پاسخ به سئوالی درباره حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب نیز گفت: امیدواریم امسال این حضور تحقق یابد، ما طی یک نامه رسمی درخواست خودمان را خطاب به ایشان ارسال کرده ایم و امیدواریم که ایشان امسال در نمایشگاه حضور داشته باشند.

ارسال نظر

آخرین اخبار