ایجاد نمایشگاه دائمی پیشگیری از مواد مخدر، برگزاری کارگاه ها و دوره های ضمن خدمت آموزش ابتدایی، نمایشگاه کتاب نمایانگر قدرت علمی و فرهنگی جامعه، بررسی خرید راه دسترسی به دریا در محدوده اسکله بندرترکمن و ثبت نام بیمه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی

بسته خبری گوناگون استان گلستان

 به گزارش گلستان24، در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان مقرر شد نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر استان با کمک تمام دستگاه های مرتبط راه اندازی شود. 
استاندار گلستان در این جلسه با تاکید بر تاثیر قهرمانان و پهلوانان در پیشگیری از مواد مخدر تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان می تواند با استفاده از ظرفیت نخبگان ورزشی به عنوان سفیران ورزشی مبارزه با اعتیاد نقشی تاثیرگذار در بین نوجوانان و جوانان داشته باشد. 
حسن صادقلو با اشاره به هدف گذاری ها در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: ایجاد و ساخت مرکز ماده 42 برای آموزش و نگهداری معتادان نشان از توجه جدی به این امر دارد و همه باید مسئله پیشگیری و آموزش را در مبارزه با مواد مخدر با جدیت دنبال کنند. 
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز گزارشی از آخرین اقدامات برای ساخت مرکز ماده 42 ارائه کرد و گفت: عملیات ساخت این مرکز در کنار 6 اردوگاه دیگر کشور از سال 90 در شهرستان علی آبادکتول آغاز شده و ظرفیت پذیرش 2 هزار زندانی را در فضایی به وسعت 30 هکتار داراست. 

*** 
معاونت ابتدایی آموزش و پرورش گلستان برای آموزش نیروهای حق التدریس، سرباز معلم، خرید خدماتی و معلمان وارده از مقاطع متوسطه اول و دوم به مقطع ابتدایی، اقدام به تشکیل کارگاه های آموزشی و دوره های ضمن خدمت کرده است. 
کارگاه های آموزشی به مدت 38 هزار ساعت در بررسی کتب ریاضی، فارسی، قرآن، فنون کلاسداری و ارزشیابی توصیفی و همچنین دوره ضمن خدمت به مدت 109 هزار ساعت تحت عنوان مهات های بدو خدمت معلمان - بررسی تحلیل محتوای کتب درسی با بهره گیری از مدرسین کشوری و استانی برگزار شده است. 

*** 
مراسم زنگ آب به منظور آموزش و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در بین کودکان با حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس شهرستان آق قلا برگزار شد. 
در این برنامه مسئولان آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب با برپایی ایستگاه فرهنگی و تبلیغات میدانی و توزیع اقلام تبلیغی آموزشی شامل کتاب صرفه جویی، تراکت الگوی مصرف، پوستر چهل روش به صورت چهره به چهره به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب پرداختند و الگوهای استاندارد و راهکارهای درست و صحیح مصرف را به دانش آموزان، معلمان و مربیان آموزش دادند. 

*** 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در اولین جلسه مدیریت پروژه (PMO) از استقرار این دفتر در شرکت خبر داد و گفت: به منظور کاهش هزینه و زمان اجرا و همچنین افزایش کیفیت در پروژه بایستی رویکرد از مدیریت سنتی به مدیریت علمی تغییر یابد تا پاسخگوی بهینه سازی، کارایی و عملکرد یک پروژه در دوره عمر آن باشد. 
محمدهادی رحمتی خاطرنشان کرد: دفتر مدیریت پروژه باعث تمرکز سیستماتیک مدیریت پروژه در سازمان شده و وضعیت کلی پروژه ها و برنامه های سازمان را با دقت بسیار بالایی کنترل می کند. 
به گفته وی شرکت آب و فاضلاب گلستان، برای رسیدن به این مهم تشکیلات سازمان یافته ای برای مدیریت و برنامه ریزی پروژه ها مستقر کرده است تا وجود آن سبب رشد و تکامل فعالیت های مدیریت پروژه در سطح شایسته ای شود. 
در ادامه این جلسه مشاور دفتر مدیریت پروژه (PMO) به معرفی ابعاد گسترده تاثیر عملکرد این دفتر در کلیه واحدها از جمله معاونت مهندسی و توسعه، ذیحسابی، دفتر قراردادها، معاونت برنامه ریزی و دفتر بودجه پرداخت. 

*** 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در استان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب نشان دهنده قدرت علمی و فرهنگی جامعه است. 
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: با نهادینه کردن عادت به مطالعه، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی در جامعه استمرار می یابد و با فراهم آمدن این شرایط و دسترسی آسان مردم به کتاب، بر سرانه مطالعه در استان تاثیر مثبت و مضاعفی خواهد گذاشت. 
وی با بیان این که در نمایشگاه کتاب نخبگان استان بهتر می توانند به منابع علمی دسترسی پیدا کنند، افزود: انتظار می رود شاهد حضور پررنگ دانشجویان، دانش آموزان، طلاب و دانشگاهیان استان در این نمایشگاه سراسری باشیم. 
نمایشگاه کتاب گلستان از 12 تا 17 آذر در محل دائم نمایشگاه بین المللی استان در گرگان برگزار می شود. 

*** 
فرماندار گرگان به همراه مشاورین و چند تن از کارکنان فرمانداری جهت بررسی مشکلات روستای سعدآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان در این روستا حاضر و با مردم روستا در مسجد دیدار و گفتگو کرد. 
یحیی خاکی حل مشکلات روستاییان و خدمت رسانی به آنها را از وظایف مسئولین و یکی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید دانست و گفت: بازدید مسئولان از مناطق روستایی برای برطرف کردن هرچه سریعتر مشکلات است. 
وی اظهار داشت: روستائیان باید احساس کنند که در اقتصاد کشور نقش دارند و این امر مستلزم فعال کردن بنیانهای اقتصادی و عوامل تولید در روستاها است. 
فرماندار همچنین به استفاده از تسهیلات در خصوص بهره برداری از اراضی شیبدار اشاره کرد و از روستاییان خواست از مشاوره کارشناسان جهاد استفاده نمایند و بتوانند با توسعه باغات در این اراضی شیبدار اشتغال پایدار را برای خود فراهم نمایند.

*** 
نشستی به منظور بررسی خرید راه دسترسی به دریا در محدوده اسکله بندرترکمن توسط شهرداری با حضور مدیرکل امور ماهیان خاویاری استان، شهردار و رئیس شورای شهر بندرترکمن برگزار شد. 
سیدصادق شیرنگی معاون فرماندار بندرترکمن با اشاره به موقعیت شهرستان و اسکله بندر به لحاظ گردشگری و حضور پرشمار مسافر در اسکله از دیرباز برای تفریح و خرید گفت: ایجاد بستر مناسب برای مسافران یک ضرورت انکارناپذیر است و مدیریت شهری باید تلاش کند با ایجاد مبلمان زیبا بر تعداد گردشگران افزوده تا اقتصاد شهری توسعه و رونق پیدا کند. 
تهیه طرح از سوی شهردار به منظور خرید راه دسترسی، برآورد قیمت کارشناسی مسیر و همکاری اداره ماهیان خاویاری در خصوص واگذاری مسیر مورد نظر از تصمیمات جلسه بود. 

*** 
نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی با حضور کارآفرینان و فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی و با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه بندرگز بر پا شده است. 
در این نمایشگاه تولیدات کشاورزی، صنایع دستی، گیاهان دارویی، تولیدات دامی و کشاورزی، پرورش ماهی و مشاغل خانگی در معرض دید قرار گرفته است. 
این نمایشگاه به مدت یک هفته صبح و عصر آماده بازدید علاقه مندان است. 

*** 
اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در اطلاعیه ای از آغاز ثبت نام بیمه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد. 
با توجه به توافقات صورت گرفته بین وزارت کشور، بیمه سلامت، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کلیه اتباع افغانستانی دارنده کارت آمایش و برگه تردد 90 روزه معتبر می توانند تا تاریخ 11 فروردین 95 با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند. 
دارندگان کارت بیمه سلامت می توانند بعد از دریافت کارت خود، با در دست داشتن مدارک پزشکی به ادارات بیمه سلامت جهت دریافت خسارت مراجعه نمایند. 

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار