تهیه کتاب اقدام در چارچوب سند امنیتی شهرستان ها، پلیس حافظ ارزش های اسلام، مراقبت از یخ زدگی کنتورهای آب، برگزاری انتخابات آرام نیازمند اطلاع رسانی مناسب، گازرسانی به 64 روستای مینودشت، سرشماری حیات وحش منطقه جهان نما، ارتقاء دادگستری گلستان در دیجیتالی کردن پرونده ها و نصب تابلو هوشمند پیام نمای ترافیک

گزیده های خبری استان گلستان

 به گزارش گلستان24، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: کلیه شهرستان های استان باید در رابطه با اولویت های مندرج در سند امنیتی استان کتاب اقدام داشته باشند. 
حیدرعلی احمدی در نشست با کارشناسان دفتر اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان اظهار کرد: در سال جاری موضوع جمع آوری سلاح غیرمجاز، سرقت، نزاع، صید و صیادی غیرقانونی، امنیت انتخابات و جعل؛ در اولویت پیگیرهای اداره کل امنیتی انتظامی قرار داشته و گام های خوبی نیز در همین محورها برداشته شده است. 
وی تصریح کرد: در موضوع امنیت انتخابات نیز طرح های امنیتی قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات از سوی اداره کل امنیتی و انتظامی استان در دست تدوین است و دستگاه های ذیربط تمام تمهیدات بایسته را پیش بینی کرده اند. 

*** 
فرمانده انتظامی گلستان از اجرای طرح برخورد با ناهنجاری های اخلاقی در گلستان خبر داد و گفت: پلیس با قاطعیت در این حوزه اقدامات قانونی را اجرایی می کند. 
سردار سیدمحمود میرفیضی اظهار کرد: حجاب موضوعی است که به عنوان یک هنجار در جامعه پذیرفته شده و متاسفانه در این بین، افراد بسیار کمی وجود دارند که این هنجار را رعایت نمی کنند و مرتکب ناهنجاری می شوند. 
وی تصریح کرد: رعایت حجاب یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در دین ما بر آن تاکید شده و فراتر از آن، موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که به عنوان یک وظیفه و فریضه مهم در آموزه های اسلامی به آن تاکید شده است. 
سردار میرفیضی اضافه کرد: بنابراین احیای این امر مهم وظیفه آحاد مردم جامعه است و پلیس نیز به عنوان برقرار کننده نظم و امنیت در جامعه و مجری قانون با اقتدار و قاطعیت با قانون شکنان و هنجارشکنان به شدت برخورد قانونی خواهد کرد. 

*** 
همزمان با شروع فصل سرما شرکت آب و فاضلاب استان گلستان طی اطلاعیه ای نسبت به احتمال یخ زدگی لوله و کنتورهای آب منازل هشدار داد و بر انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از یخ زدگی توسط شهروندان تاکید کرد. 
محمدهادی رحمتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: عمده موارد یخ زدگی تاسیسات مربوط به کنتور و لوله های آب داخل منازل می باشد که با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان براحتی قابل پیشگیری است. 

*** 
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان گلستان با بیان این که انتخابات دارای سه ضلع مجریان، نامزدها و مردم است، گفت: فرمانداران باید وظایف مردم و نامزدها را تبیین کرده و تخلفات انتخاباتی را با تهیه و انتشار اقلام تبلیغاتی به روشنی توضیح دهند تا شاهد اجرای انتخاباتی موفق و آرام در سطح استان باشیم. 
علی یازرلو در نشست توجیهی آموزشی انتخابات ویژه فرمانداران استان با تاکید بر این که مسئولین روابط عمومی فرمانداری ها هدایت همه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان را بر عهده دارند افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید با انتشار اخبار و آمارهای گویا از تلاش های گسترده دولتمردان در راستای خدمت به مردم بیش از گذشته تلاش کنند. 
وی همچنین خواستار توجه ویژه فرمانداران استان گلستان به کارکرد و تاثیرات شبکه های اجتماعی مجازی شد و گفت: رصد دقیق و مستمر انتشار اخبار و اطلاعات در شبکه های اجتماعی مجازی می تواند فرمانداران را در هدایت مطلوب شهرستان و مدیریت اتفاقات یاری کند. 

*** 
مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: از مجموع 72 روستای شهرستان مینودشت تاکنون تعداد 64 روستای گازرسانی شده است. 
صفرعلی جمال لیوانی افزود: هم اینک هشت روستای شهرستان فاقد گاز است که هفت روستا مشمول بند 'ق' تبصره 2 قانون بودجه کشور بوده و عملیات اجرایی گازرسانی به یک روستا نیز در حال انجام است. 
وی با بیان این که 19 واحد صنعتی عمده و سه جایگاه سوخت سی ان جی شهرستان نیز گازرسانی شده است ادامه داد: صد درصد خانوار شهری و 95 درصد خانوار روستایی شهرستان مینودشت از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند. 

*** 
سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده جهان نما توسط کارکنان اداری و اجرایی شهرستان کردکوی و نیروهای اعزامی از اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان به مدت سه روز انجام شد. 
طرح سرشماری پاییزه حیات وحش به منظور کسب آمار دقیق از جمعیت کنونی و وضعیت پراکنش حیات وحشی چون کل و بز، قوچ و میش در این منطقه اجرا شد. 
در این سرشماری گونه های دیگر نظیر مرال، شوکا، گرگ و کبوتر جنگلی نیز مشاهده و سزشماری شدند. 
منطقه حفاظت شده جهان نما با بیش از 30 هزار هکتار وسعت زیستگاه گونه هایی چون مرال، شوکا، پلنگ، گربه جنگلی، روباه، سیاه گوش، گرگ و خرس قهوه ای است. 

*** 
رئیس دادگستری کل گلستان گفت: در تازه ترین ارزیابی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه که مربوط به مهر 94 است این استان از جایگاه چهارم به دو کشور ارتقا یافته است. 
هادی هاشمیان با بیان این که تلاش ما برای دیجیتالی کردن پرونده از بدو ورود به دادگستری هاست گفت: دیجیتالی شدن پرونده ها، امکان پاسخ دهی به مردم را تسریع می کند و افراد می توانند از طریق اینترنت همه مراحل رسیدگی به پرونده خودشان را رصد کنند. 
وی با بیان این که سیستم مدیریت جامع پرونده ها (cms) امکان نظارت بر روند دادرسی را هم برای روسای حوزه های قضایی فراهم می کند افزود: فراهم شدن این امکان از بلاتکلیف ماندن پرونده ها برای مدت طولانی در شعب جلوگیری می کند. 
وی گفت: آسان شدن دسترسی به سوابق پرونده ها، کاستن از مراجعه غیرضروری مردم به محاکم و دسترسی به روز و جامع به اطلاعات و آمار به منظور استفاده در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کلان قوه از دیگر مزایای استفاده بیشتر از سیستم مدیریت پرونده هاست. 

*** 
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های گلستان از نصب اولین تابلو هوشمند پیام نمای ترافیک در محورهای استان در مقابل پلیس راه دو راهی رامیان - آزادشهر خبر داد. 
مرجان مهدیزاده گفت: برای بهره گیری از تکنولوژی های موجود و همچنین برای مدیریت نوین جریان ترافیک، تابلوی گرافیکی پیام نمای متغیر ترافیک جاده ای استان (Traffic guide) در مقابل پلیس راه دو راهی رامیان - آزادشهر نصب شد که با استفاده از اطلاعات تردد شمارهای برخط (آنلاین) استان نوع ترافیک محورها را از طریق نمودارهای رنگیبه رانندگان و مسافران نمایش می‏دهد. 
وی افزود: این نمایشگر همچنین زمان طول مسیر را با توجه به حجم ترافیک موجود نشان داده و راننده را از حجم ترافیک مسیر آگاه می‏کند، با کمک این تابلو مسافران می توانند برای سفر خود برنامه ریزی نمایند و مسیر صحیح را انتخاب کنند. 

*** 
ادارات کل راه و شهرسازی استان های گلستان و خراسان شمالی در نشستی مسایل و موارد پیش رو در شرایط بحرانی فصل زمستان را مورد بررسی قرار دادند تا با هماهنگی و آمادگی بیشتر از قبل به رویارویی برودت هوا رفته و خدمات دهی بهتری به کاربران جاده ها داشته باشند. 
مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان در این جلسه هماهنگی که به میزبانی راه و شهرسازی خراسان شمالی در راهدارخانه دشت این استان برگزار شد، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع مشکلی خاص در این بخش از سوی سازمان ها و ادارات کل اعلام نشده و جا دارد که از همکاری پلیس راه و راهداری قدردانی شود. 
عادل مصدقی با بیان اینکه نیازمند هماهنگی و همکاری بیش از پیش راهداری و پلیس راه هستیم افزود: با توجه به اعلام پدیده النینو در کشور، در سایه تعامل و هماهنگی بین دو استان و برگزاری جلسات متعدد است که می توانیم در مواجهه با بحران زمستان، آمادگی کامل در حوزه های کاری مشترک داشته باشیم. 
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت که به دلیل اطلاع رسانی و هشدارهای پی در پی این جلسه زودتر از گذشته برگزار شد تا برای به حداقل رساندن مشکلات موجود هماهنگی های لازم به نحو احسن انجام شود. 
محمد مشتری افزود: اطلاع رسانی به موقع، برگزاری دوره های آموزشی، همکاری با رسانه ها، بازنگری علائم و بررسی کمبودهای موجود، تاکید بر استفاده از زنجیر چرخ و تکمیل تجهیزات خودرویی و زمستانه و تامین سوخت مورد نیاز از مواردی است که برای تجهیز و تدارک آنها به اهتمام ویژه دو استان نیاز است. 

*** 
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: هم اینک همه روستاهای کددار بالای 20 خانوار استان برق دار شده است و در تلاش هستیم که صد درصد جمعیت روستایی از برق برخوردار شوند. 
علی اکبر نصیری تأمین برق مطمئن و مستمر مشترکان، بهبود پایداری و افزایش قابل اطمینان شبکه و افزایش ولتاژ و کاهش تلفات شبکه را از مهمترین مأموریت های صنعت برق در استان گلستان برشمرد. 
وی خاطرنشان ساخت: پروژه های مختلفی در صنعت برق استان گلستان در دست اجراست که در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که هدف از آنها صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش تلفات توزیع، خدمات دهی مطلوبتر به مشترکان و متقاضیان، توسعه برق رسانی به روستاهای بی برق کمتر از 20 خانوار و اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده است. 

***
اداره کل شیلات گلستان از ابتدای سال جاری تا کنون 6 دوره آموزشی و ترویجی ویژه صیادان و اعضای شرکت تعاونی های صید پره استان برگزار کرد. 
هدف از برگزاری این دوره ها، آشنایی صیادان با وظایف و حقوق خود و ارتقا سطح آگاهی آنان بوده است. 
اصول حسابداری، آیین نگارش و کمک های اولیه (نحوه برخورد با مصدوم، حمایت های حیاتی پایه، نحوه پانسمان و بانداژ) از جمله دوره های آموزشی و اساسنامه تعاونی ها، تخلفات صیادی و ارتباطات دریایی عنوان دوره های ترویجی برگزار شده در این دوره ها بوده است. 
محل برگزاری این دوره ها، مرکز آموزش آشوراده و صیدگاههای پره میانکاله و گمیشان است. 

***
مدیر حوزه های علمیه مصوبات جدید شورای گسترش حوزه های علمیه مبنی بر موافقت اصولی تأسیس چند مدرسه علمیه جدید را اعلام کرد. 
آیت اله حسینی بوشهری مدیر و رئیس شورای گسترش حوزه های علمیه مصوبات این شورا را به حجت الاسلام فرحانی معاون آموزش و امور حوزه های علمیه جهت اجرا ابلاغ کرد. 
بر اساس مصوبات این شورا مدارس علمیه ثقلین علی آباد کتول استان گلستان از شورای گسترش حوزه های علمیه مجوز فعالیت گرفت. 

***
همزمان با فرارسیدن رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) مراسم عزاداری از سوی نماینده ولی فقیه در گلستان برگزار می شود. 
این مراسم از سه شنبه 17 آذر به مدت 5 روز همه روزه ساعت 7/30 الی 9 صبح در مکان بیت الزهرا (س) جنب بیت آیت اله نورمفیدی با سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی همراه با مداحی ذاکرین اهل بیت (ع) برگزار می شود. 

***
توفان روز گذشته که گفته می شود سرعت آن بیش از 90 کیلومتر بوده است باعث تخریب غرفه های جنبی نمایشگاه کتاب گلستان که در فضای باز دایر شده است، شد. 
فرهاد کفایی پور مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان با اشاره به برخی مشکلات موجود و فقدان پشتوانه حقوقی لازم گفت: برخی مسائل خارج از اراده ما است و شاید نتوان خسارت های اینچنینی را جبران کرد.
کفایی پور با بیان اینکه پیگیر حل مشکل غرفه داران و منتظر نظر بیمه برای پرداخت خسارت هستیم، افزود: البته خسارت به غرفه داران موضوعی تکراری است و حل اساسی آن نیازمند تدابیر ویژه است.
در همین ارتباط گفته می شود قرار است در قسمت مسقف نمایشگاه مکانی برای ادامه فعالیت غرفه های جنبی در نظر گرفته شود.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار