معاون اول رئیس دولت اصلاحات در گرگان گفت: ما در 17 ماه قبل نمی توانستیم چنین نشست هایی را در کشور برگزار نماییم.

عارف در گرگان : قانون را قبول داریم ولی آن را اصلاح می کنیم!

به گزارش گلستان 24، محمد رضا عارف، روز گذشته در جمع جوانان اصلاح طلبان استان گلستان گفت: اصلاح طلبان نباید نیمه خالی لیوان را سرلوحه کار خود قرار دهند بلکه اصلاح طلبان در همه عرصه ها و تمای آرمانها در انقلاب که منشاء قانون اساسی دارد، حضور پیدا نمایند و شاید جزء تنها انقلاب در جهان باشیم که طی چند ماه کوتاه توانستیم به قانون اساسی دست پیدا نماییم.
وی گفت: انقلاب ما؛ تنها انقلابی بود که در اوایل پیروزی خود با نظر مردم و نگاه رهبری و حفظ حاکمیت ها و ارزشها، قانون اساسی خود را تنظیم و در اختیار عموم قرار دادیم و تازه فهمیدیم که این نگاه امام چه ارزشی داشته است.
معاون اول رئیس دولت اصلاحات افزود: این نظامی که رهبری، مرجعیت تقلید آن را بر عهده داشته است, نه تنها ملی نبوده است بلکه بر اساس سابقه رهبری بوده است.
وی با بیان این مطلب که تفکر اصلاحات، تفکر انقلاب و راه رو امام خمینی (ره) می باشد گفت: خرد ورزی و اخلاق و نگاه جریان اصلاحات در بعد سیاست مبتنی بر اخلاق می باشد.
عارف تصریح کرد: دولت اصلاحات فراتر از تکلیف مقطعی عمل کرده است و به دنبال حاکمیت اخلاقی می باشد.
رئیس بنیاد امید ایرانیان خاطر نشان کرد: آنچه برای ما اصلاح طلبان حیاتی است، ارزیابی عملکرد خودمان است.
وی گفت: استان گلستان در 3 دهه گذشته، به عنوان یکی از پایگاه های اصلی اصلاح طلبان در کشور بوده و می باشد ولی ما نتوانستیم از نیرو های ارزشی خود در جریان اصلاحات استفاده نماییم.
عارف افزود: اقدامی که دولت اصلاحت در سال 86 انجام داده است بر اساس گفتمان اخلاق بوده است.
وی پذیرفتن مسئولیت را یک تکلیف دانست و افزود: ما نمیتوانیم در عرصه های سیاسی حضور نداشته باشیم و نتیجه آن بایستی به گونه ای باشد که منجر به پیروزی اصلاح طلبان ختم شود.
عارف گفت: ما در هیچ یک از سخنان امام خمینی (ره) بحث شکست را لمس نکرده ایم بلکه ایشان سخنان خود را بر اساس یک تکلیف بر زبان می آوردند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان در جمع جوانان اصلاح طلب استان گلستان افزود: در طول یک قرن اخیر، نگاه معنوی اصلاحات به امام خمینی (ره) بوده و بر می گردد و اصول اصلاح طلبان در این است که خود را خادم مردم می پندارند.
وی با بیان این مطلب که افرادی که دولت تدبیر و امید را نقد می کنند بر اساس نقد مقرضانه بوده است اما در من در پاسخ به این نقد ها که از دولت دارند این سوال را از این افراد می پرسم که این دولت چکار کرده است که نکرده است. مگر فضای دانشگاه ها در سالهای قبل که به صورت بسته اداره می شد، تغییر نکرده است.
عارف گفت: گفتمان اصلاح طلبان گفتمان خرد جمعی است و حتی اگر مخالف آن باشیم. ما در اصلاحات از کلمه من استفاده نمی کنیم بلکه همه ما از کلمه ما استفاده می کنیم.
معاون اول رئیس دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود گفت: در نگاه اصلاح طلبی آنچه را که من می فهمم پیروزی این تفکر در این استان بوده است که منشاء آن اصلاحات است.
وی گفت: اصلاح طلبان همه قانون را قبول دارند اما اگر این قانون نیاز به اصلاح داشته باشد اصلاح می نماییم.
عارف با بیان این مطلب که در انتخابات 92 جوانان، اصلاح طلبان بزرگ را هول دادند تا در انتخابات حضور پیدا نمایند.گفت: ما باید بدانیم سهم جوانان حتی در کمترین حرکت، سهم بالایی بوده است که دغدغه آن حاکمیت اصلاحات و قانون است و همه هنجار ها را قبول دارند و می توان یک الگوی ارزشی را پایه ریزی کرد.
معلون اول رئیس دولت اصلاحات در جمع جوانان اصلاح طلب گلستانی گفت: ما در انتخابات سال آینده، الگوی انتخابات سال 92 را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و با سعه صدر خود، وارد میدان خواهیم شد.
وی در پایان از نقش سمن ها در کشور بیان کرد و گفت: ما بایستی در انتخابات سال آینده از سمنها حمایت نماییم.
انتهای پیام/ کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار