نمایشگاه عکس هیئت با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.

نمایشگاه عکس هیئت در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد

 به گزارش گلستان24، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در افتتاحیه این نمایشگاه که عصر شنبه برگزار شد، گفت: هنر عکس، سرمایه گذاری برروی چشم هاست. از آموزه های دینی این گونه بر می آید که هر چقدر که ما برروی چشم هایمان سرمایه گذاری کنیم اثر آموزشی و تربیتی بیش تر است.

نمایشگاه عکس هیئت

منتظری افزود: هر عکس در سکوت خودش فریادی دارد و می تواند حاوی پیام هایی باشد. به نظر من عکاسان ما در بین هنرمندان جزو بی ادعا ترین ها هستند؛ فاخر ترین کارها را ارائه می دهند و هیچ ادعایی ندارند.

وی افزود: ما اگر بخواهیم نقش این هنرمندان را در عرصه دفاع مقدس مقایسه کنیم عکاسان نقش ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. تعداد هنرمندان شهید عکس ما بسیار زیاد است. آنچه من در این نمایشگاه شاهد هستم در حقیقت قطره ای از دریای تلاش و کوشش عکاسان است که می توان تعهد و تخصص را در این نمایشگاه نظاره گر بود.

سیدمحمد میرطاهری دبیر جامعه ایمانی مشعر استان گلستان هم گفت: این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری استان گلستان و جامعه ایمانی مشعر برگزار شده است.

میرطاهری افزود: تا کنون سه دوره سوگواره عکس و پوستر هیئت برگزار شده است و مجموع عکس های چاپ شده ۳۰۰ عکس است. برای این نمایشگاه ۷۵ عکس  در اندازه ۵۰*۷۰ گلچین و آماده شده است و به صورت مرحله ای در سطح کشور در حال اکران است.

میرطاهری در رابطه با جامعه ایمانی مشعر گفت: این مجموعه یک محفل خود جوش مردمی است و مهمترین تاثیر این جامعه ایجاد فرصت های یکسان برای تمام هیئت ها در سطح کشور است که امکان پیشرفت کمی و کیفی و نزدیک شدن هرچه بیشتر اعضا را برای نیل به جایگاه انقلاب اسلامی را فراهم می کند.

وی افزود: سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیئت قرار است بین هنرمندان و هیات ها ارتباط و تعاملی برقرار کند و زمینه را برای شناسایی، سازماندهی و رشد استعداد های نهفته در هیئت ها فراهم کند./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار