جانشین فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: تلاطم و طوفان فرهنگی امروز نیاز به روحیه جانبازی رزمندگان دفاع مقدس دارد.

دانشجویان ارزشی باید مهندسی فکری دانشگاه‌ها را بر عهده بگیرند

حسین کریمی اول، جانشین سپاه نینوا استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان در بیست و پنجم آذر ماه گفت: بزرگداشت یاد شهدا قطعا اثر بسیار عمیق اندیشه‌ای بر جوامع مختلف بخصوص بر جوامعی که اعتقاد به شهادت و ایثارگری دارند خواهد داشت.

به گزارش گلستان 24، وی فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از مکتب عاشورای امام حسین (ع) خواند و تصریح کرد: در دنیای امروز که تلاطم و طوفان فرهنگی به واسطه جنگ نرم دشمن بخصوص در کشور ایران به عنوان مرکز ثقل جهان اسلام در حال شکل گیری است، بیش از هر چیز نیازمند روحیه ایثار و جانبازی رزمندگان دفاع مقدس هستیم که برگزاری کنگره شهدای دانشجو موجب پویایی این روحیه در میان نسل جوان دانشجو خواهد شد.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان تمام داشته‌های ایران اسلامی را وامدار ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس و شهدای انقلاب خواند و تصریح کرد: یقین داریم برگزاری این کنگره و مراسم یادبود شهدا می‌تواند روحیه جانبازی و در میدان بودن را در لایه‌های مختلف جامعه استقرار بدهد تا آحاد ملت برای صحنه‌های نیازمندی ایران اسلامی آماده ورود به میدان باشند.

کریمی اول با اشاره به تفاوت شرایط نسل دیروز و امروز گفت: برای زنده نگه داشتن اندیشه جهادی در بین دانشجویان ضرورت نیازمند تطبیق معنایی بین دو نسل دیروز و امروز هستیم.

وی تاکید کرد: دانشجویان همواره به فراخور شرایط زمانی وارد عرصه شدند زمانی نیاز بود دانشجو به میدان مبارزه انقلاب بیاید و شاه را از کشور بیرون کند، در برهه‌ای لازم بود دانشجو با تفکرات التقاطی با تولید اعتقاد مبتنی بر فرهنگ اسلام و قرآن به مبارزه بپردازد، زمانی باید به عرصه استکبارستزی قدم می‌گذاشت و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر می‌کرد، در مقطعی نیز برای حفظ کیان مملکت به جبهه برود و امروز لازم است در جبهه جنگ نرم در میدان حاضر باشد که این امر جز با نگاه به گذشته محقق نمی‌شود.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان ادامه داد: ضروری است برای تداوم راه انقلاب و عزت و شرف اسلامی اندیشه‌های استکبارستیزانه و ایثارگرانه نسل دانشجوی دفاع مقدس در قالب کنگره و مراسماتی از این دست به دانشجویان امروزی انتقال پیدا کند.

کریمی اول با بیان اینکه بنده مفتخرم به عنوان یک خادم در دانشگاه تدریس می‌کنم، بیان داشت: دانشجویان باید با بصیرتمندی در مقابل تفکرات سکولاریستی و بی دینی که سعی بر ورود به فضای دانشگاه را دارند بایستند و میدان داری کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان ارزشی باید مهندسی فکری دانشگاه‌ها را بر عهده بگیرند، خاطرنشان کرد: دانشجویان ارزشی باید با توجه به شرایط روز موضع گیری کنند و با حفظ خطوط قرمز تحت لوای ولایت مقام معظم رهبری به محض اینکه انحرافی دیدند با صلابت و پرقدرت به میدان بیایند؛ چرا که ما نمی‌توانیم نسبت به آرمان‌های ارزشمند امام و انقلاب بی‌تفاوت باشیم و یکی از محل‌های حساس به این موضوع تشکل بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار