سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: نخستین مراسم بزرگداشت ۷۰۰ شهید اهل سنت استان گلستان در ۲۴ آذر ماه امسال در گرگان برگزار می‌شود.

یادواره ۷۰۰ شهید اهل سنت شمال کشور در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24،علی‎اصغر فاضلی، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به شهدای اهل سنت حادثه منا اظهار داشت: از 49 شهید گلستانی فاجعه منا 48 شهید از اهل‌سنت بودند و این یادواره فرصتی برای زنده نگه داشتن نام و یاد این شهدا نیز هست.

۷۰۰ شهید اهل سنت

وی با بیان اینکه این یادواره نشانی از وحدت و اتحاد عملی در استان گلستان است افزود: نخستین مراسم بزرگداشت 700 شهید اهل سنت استان گلستان در 24 آذر ماه امسال در دانشگاه آزاد گرگان برگزار می‌شود و برگزاری این یادواره فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تصریح کرد: با توجه به هجمه همه جانبه دشمن در بخش‌های مختلف و به ویژه در فضای سایبری باید به هر نحو ممکن جوانان، نوجوانان و نسل‎های بعد را با سیره شهدا آشنا کنیم.

به گفته وی، نخستین یادواره شهدای اهل‌سنت برای گرامیداشت یاد و خاطره 520 شهید اهل‌سنت استان گلستان، 105 استان استان گیلان و 15 شهید اهل‌سنت استان مازندران برگزار می‌‎شود.

فاضلی تاکید کرد: نمایشگاه قاب سرخ شهادت نیز از برنامه‌های جنبی این یادواره است.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با این یادواره سایت شهدای اهل سنت کشور نیز رونمایی می‌شود.

فاضلی اظهار کرد: رونمایی از جلد کتاب فرهنگ ایثار و شهادت در نگاه مختومقلی فراغی، تمبر یادبود شهدای اهل سنت و افتتاح سایت شهدای اهل سنت شمال کشور از دیگر برنامه‌های حنبی این یادواره است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور هم در این جلسه گفت: این برنامه به عنوان نخستین مراسم نکوداشت شهدای اهل سنت شمال کشور و اولویت فعالیت های فرهنگی و ترویج ایثار و شهادت در استان گلستان است.

حجت الاسلام والمسلمین خیرخواه افزود: برگزاری یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار