بنیاد شهید گلستان به عنوان حافظ واژه شهید می بایستی با کسانی که به دنبال مصادره این واژه و استفاده غیر فرهنگی از آن بودند مقابله کند اما آقای جهانی در این سالها فقط سکوت کرده تا امروز که شاهد این تناقضات در جامعه هستیم .

کوتاهی بنیاد شهید گلستان باعث تناقضات پیش آمده پیرامون کشته شدگان یاک 40 است

به گزارش گلستان 24، چهارده سال از حادثه یاک 40 می گذرد ، حادثه ای که در آن نمایندگان وقت استان گلستان به همراه وزیر راه و ترابری و تعدادی دیگر از همراهان به قصد نشستن در فرودگاه گرگان عازم گلستان شدند اما در ارتفاعات خرچنگ ساری هواپیما سقوط کرد و همگی سرنشینان آن کشته شدند.

از این دست حوادث در کشور ما و دنیا زیاد اتفاق می افتد و اگر بخواهیم تعداد افرادی که در راه خدمت به کشور و مردم جان خود را از دست دادند مصادیق بیاوریم شاید به دلیل کثرت ، نتوان آنها را بر شمرد اما متاسفانه جریانی از این رهگذر با سلطه بر احساسات مردم استان و خانواده های داغدار با تلقی عنوان" شهید" برای این عزیزان بدعت جدیدی را در استان گلستان نهاد.

متاسفانه این بدعت باعث شد تا در مراحل بعدی با درگذشت هر جانباز یا رزمنده ای عنوان شهید در پوسترها و بنرها درج می شود و این در حالی بود که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نام آنها را در لیست خود قرار نداد.

البته این موضوع باعث تبعاتی هم شد که فی المثل خانواده های داغدار که احساس خانواده شهید بودن را داشتند با مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگان خواهان یک سری خدماتی شدند که به خانواده های شهدا داده می شد.

ذکر این نکته نیز گفتنی است که در لحظه رحلت اینگونه افراد و وقوع اینگونه حوادث احساسات بر عقل چیره می شود و ممکن است تصمیمات غیر منطقی گرفته شود مثلا در همین شورای شهر گرگان یک دفعه یک طرح دو فویتی در مورد یک شهید به صحن علنی می آید و اعضا نیز با توجه به احساسات و طبعا ترس از بیان مکنونات قلبی خود ، به طرح فوق رای می دهند اما خارج از جلسه آن را قبول ندارند.

اما در خصوص بدعتی که متاسفانه از همان حادثه یاک 40 شروع شد بنظر می رسد که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز بی تقصیر نباشد .

این سازمان به عنوان متولی فرهنگ ایثار و شهادت و بانی اصلی و حافظ واژه شهید بایستی با این گونه تصمیمات غیر منطقی مقابله کند و اگر در پارچه ، بنر یا پوستری از لفظ شهید سوء استفاده می شد به بانیان آن تذکر وهشدار دهد و از طریق مراجع ذیربط پیگیر قضیه می شد.

اما متاسفانه آقای جهانی که سالهای زیادی را در استان گلستان به عنوان مدیر کل سپری کرده تاکنون در این موارد راهی جز سکوت را در پیش نگرفته و این روند همچنان ادامه دارد و می بینیم که جانبازانی که در سالهای گذشته نیز رحلت کردند با واژه شهید مزین شده اند .

به هر حال حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد و آقای جهانی مدیر کل سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان می بایستی از اعتبار و قداست این واژه شهید پاسداری کند لذا خوبست در برخی قضایا دخالت جدی تری داشته باشد که منتج به نتیجه شود.

البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که اجر همه این عزیزان و جانبازان کمتر از شهدا نیست و ممکن است نزد خداوند متعال از جایگاه شهدا برخوردار باشند اما مطلبی که بیان شد ناظر به تمکین به قانون رسمی کشور و تابعیت از آن است تا از ایجاد هر گونه تشتت و دودستگی و تناقضات جلوگیری به عمل آید./نیلکوه

ارسال نظر

  • حسینعلی سراوانی
    0

    سلام بنده هم جانباز هستم بگم که گوش شنوا نباشد چه بگم ایا کسانی که از نام جانباز و شهید برای اقوام و بستگان خود استفاده کردن خجالت میکشند که در خانه یک جانبازسر سفره اش بچه هاش با اب دهان شکم خود را سیر کنند یا ان نماینده مجلس که از نام برادر شهیدش جهت رفتن به مجلس استفاده کرد برای دیگران چه کرددرد دل زیاد ولی گوش شنوا و کسی به ندای جانباز وخانواده شهید لبیک کند کجاست

آخرین اخبار