سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از انتشار دانش نامه تصویری شهدای استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح هر روز یکی از شهیدان گلستانی به مردم معرفی می شود.

انتشار دانش نامه تصویری شهدای گلستان

به گزارش گلستان24،روز پنجشنبه ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان علی اصغر فاضلی با اشاره به برنامه اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان در آذرماه 95 اظهار داشت: اجرای برنامه های روزشمار شهدای گلستان تا زمان برگزاری اجلاسیه با انتشار دانش نامه تصویری هر یک از شهدا و معرفی آنان به جامعه آغاز شده است.

انتشار دانش نامه تصویری شهدا


به گفته وی برنامه روز شمار4 هزار شهید گلستان از 23 آبان امسال با هدف معرفی شهدا در فضای مجازی در حال انجام بوده و تا زمان برگزاری اجلاسیه ادامه خواهد داشت.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان افزود: در قالب این طرح عکس‎های شهدا بر اساس تاریخ شهادت مرتب شدند، برخی از عکس‎ها به دلیل قدیمی بودن از کیفیت پایینی برخوردار بود، لذا طراحی گرافیکی روی چهره و لباس عکس شهدا انجام گرفت.
فاضلی با بیان اینکه معرفی شهدا در قالب روز شمار برای نخستین بار در حال انجام است، اضافه کرد: در اجرای روزشمار شهدای گلستان تاکنون 125 شهید معرفی شده اند.
وی از دیجیتالی شدن بالغ بر 220 هزار مورد اسناد مربوط به شهیدان استان گلستان نیز خبر داد و گفت: تصاویر این شهدا از بانک دیجیتالی استخراج و مورد استفاده قرار می‎گیرد.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان افزود: شهدایی که از طریق روزشمار معرفی می‎شوند، بعد از مدتی اسامی آنها از طریق ویژه‎نامه به صورت ماهانه نیز منتشر خواهد شد.
به گفته وی در آستانه برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان نیز روزشمار 12 ماهه در قالب دانش نامه تصویری شهدای گلستان تهیه و تدوین می شود.
استان گلستان آذر ماه سال 1395 میزبان رویداد فرهنگی اجلاسیه شهدا در راستای بزرگداشت مقام شامخ 4 هزار شهید این منطقه خواهد بود.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار