تاملی بر یک افتتاح

چرا با وجود این چنین مرکزی در استان گلستان باز هم بیماران ما نیاز به طی مسافت طولانی به مرکز سوختگی ساری را دارند؟ آیا این بیمارستان هنوز توانایی پذیرش بیماران آسیب دیده سوختگی را ندارد؟!

 اگر بیمارستان سوانح سوختگی 5 آذر در هفته دولت افتتاح شد چرا کودک گمیشانی را به ساری بردند؟

به گزارش گلستان24،  یکی از مخاطبین سایت یادداشتی را برای ما ارسال کرده که خواندنش خالی از لطف نیست : " در تاریخ 94/6/8 بود که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر از افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی گرگان را با حضور مسئولین استانی را دادند.

بیمارستانی که طبق گفته ریاست دانشگاه یکی از نیازهای ضروری استان گلستان برای خدمت رسانی به بیماران بوده ، مرکزی که در پنج طبقه و با 22 تخت در محل مرکز آموزشی درمانی 5 آذر گرگان راه اندازی شده است که از امکانات آن می توان به اتاق عمل،ICU و... اشاره کرد.

AWT IMAGE

AWT IMAGE

اعتباراتی که به این مرکز تعلق گرفته است بالغ بر 115 میلیارد ریال در بخش ساختمانی و 40 میلیارد ریال در بخش تجهیزات پزشکی می باشد.

حال جای سوال است چرا با وجود این بیمارستان در مرکز استان باز هم هم استانی های آسیب دیده مجبورند به استان همجوار یعنی ساری مراجعه کنند ، متاسفانه اتفاقی که چند روز پیش برای کودک 2 ساله گمیشانی افتاد هنوز هم مسئولین دانشگاه علوم پزشکی را از خواب غفلت بیدار نکرده است ، برای لحظه ای خود را جای آن خانواده داغدیده بگذارید تا ذره ای متوجه این درد و غم بشوید ، مسئولین دانشگاه پاسخ بدهید:

1 – چرا با وجود این چنین مرکزی در استان گلستان باز هم بیماران ما نیاز به طی مسافت طولانی به مرکز سوختگی ساری را دارند؟ آیا این بیمارستان هنوز توانایی پذیرش بیماران آسیب دیده سوختگی را ندارد؟!

2 – روابط عمومی دانشگاه در تبلیغات سطح شهر خود و در بنرهایی که از بیت المال چاپ می شود خبر از افتتاح و راه اندازی مراکزی را می دهد که هنوز بطور کامل تجهیز و راه اندازی نشده است بعنوان مثال بیمارستان جدید التاسیس بندرگز و...

3 – مسئولین دانشگاه مژده کلنگ زنی بیمارستان 1000 تختخوابی را در جلین می دهند اما متاسفانه بیمارستان های تخصصی و آموزشی ما به کمترین امکانات درمانی و رفاهی مجهز نشده اند که اگر خلاف این باشد اتفاقاتی که در مرکز آموزشی درمانی 5 آذر افتاد ، رخ نمیداد(اشاره به آتش سوزی ماه جاری ،ازدحام مراجعه کنندگان در درمانگاه مرکز آموزشی 5 آذر در طبقه زیرین ساختمان دکتر شریف آن مرکز-ازدحام بیش از حد و خارج از توان کلینیک تخصصی و فوق تخصصی آیت اله طالقانی گرگان که حتی تهویه مناسب جهت تخلیه هوای درمانگاه را ندارد و...)

4 – معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی در گزارش خود در وبدا آن دانشگاه اعلام می کند دستاوردهای چشم گیری در بحث پروژه های عمرانی و بهداشتی درمانی داشته ایم ، پس چطور ممکن است با وجود این دستاوردها هنوز بیماران ما در کلینیک ها ، مراکز درمانی و بیمارستان ها سرگردان هستند و همیشه از شلوغی جمعیت شکایت می کنند.

آیا نیاز است ما جدای هزینه های بسیار بیمارستان های استان را به کلینیک تبدیل نماییم که بعنوان سند افتخارات خود در گزارش هایمان اعلام نماییم در صورتیکه هنوز نتوانسته ایم مرکز درمانی مناسبی درخور همشهریان عزیز راه اندازی نماییم؟!

AWT IMAGE

AWT IMAGE

در پایان از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم آن چیزی که قادر به اجرا و انجام آن هستند را در گزارش های خود اعلام نمایند تا اینگونه سوال برای ما و همشهریان عزیز پیش نیاید که چرا با وجود این همه امکانات و تجهیزات هنوز بیماران ما به استان های همجوار مراجعه میکنند که مجبور شوند با وجود داغ از دست دادن فرزند بابت یک شب بستری 1/5 میلیون تومان هزینه پرداخت نمایند!!!

مسئول محترم روابط عمومی دانشگاه بهتر نیست برای یکبار هم که شده جلسات خبری خود را که از خبرنگاران و خبرگزاری های گلچین شده انتخاب می شوند را در درمانگاه مرکز درمانی 5 آذر،کلینیک دزیانی ،کلینیک طالقانی گرگان،بیمارستان شهداء گنبد و یا آل جلیل آق قلا برگزار نمایید؟

آیا شما هم جهت مداوای اعضای خانواده و فرزندان خود به یکی از این مراکز مراجعه کرده اید یا کدام مراکز جزو گزینه پیشنهادی به اطرافیانتان می باشد که اگر مراجعه کرده باشید اینگونه گزارش های پرافتخار خود را در بنرها،پوسترها و اخبار اعلام نمی کردید.

نویسنده : غ - هاشمی از گرگان/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار