مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان از مرگ یک قلاده خرس در حاشیه مسیر جاده آسیایی در محدوده پارک ملی گلستان خبر داد.

مرگ خرس قهوه ای در حاشیه جنگل گلستان

 به گزارش گلستان24،  احمد دباغیان اظهار کرد: مأموران یکان پارک ملی گلستان در محدوده محیط بانی 'شارلق' در مسیر دوراهی دشت متوجه یک خرس قهوه ای بالغ شدند که به حالت نیمه جان در کنار جاده افتاده بود. 


وی افزود: مأموران درصدد انتقال این خرس برای مداوا برآمدند اما متاسفانه حیوان که جانی نداشت تلف شد و لاشه اش به محل آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست انتقال یافت تا پس از بررسی های لازم علت مرگ آن مشخص شود. 


وی بدون اشاره به زمان دقیق کشف و مرگ این خرس، جنسیت آن را نر و از نوع بالغ عنوان کرد. 
پارک ملی گلستان منطقهٔ حفاظت شده ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است که از بهترین زیستگاه های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، مرال، کل و بز، شوکا و گراز است. 


اصلی ترین مسیر ارتباطی شمال کشور و استان خراسان و یکی از محورهای ارتباطی تهران - مشهد از پارک ملی گلستان می گذرد و یکی از مهمترین خطرات زیست محیطی آن وجود این جاده و حجم بالای تردد به ویژه در فصول بهار و تابستان است. 


مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان همچنین از تحویل یک بهله عقاب از سوی یک دوستدار طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن خبر داد. 


دباغیان افزود: این عقاب از گونه طلایی بود که به علت مصدومیت توانایی پرواز نداشت. 


وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته این پرنده برای سیر مراحل درمان به اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان انتقال داده شد. 


وی همچنین از دستگیری یک شکارچی متخلف در ارتفاعات روستای شاهکوه گرگان خبر داد و گفت: مأموران حفاظت محیط زیست هنگام گشت و کنترل در منطقه با شنیدن صدای شلیک تیر، در محل حاضر شده و این متخلف را به همراه یک قبضه سلاح بدون جواز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کردند. 


تنوع اقلیمی استان گلستان که دریا، جنگل، کوهستان، بیابان و کویر را در گستره افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع جای داده باعث تنوع گونه های گیاهی و جانوری و به تبع آن افزایش طمع متخلفان و شکارچیان به این خطه شده است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار