دیدار نماینده ولی فقیه با جانباز شیمیایی، دوره آموزشی انتخابات، آموزش اسلحه و دفاع شخصی برای محیط بانان، ارزیابی واحدهای تولیدی بتن، کشف قایق موتوری غیرمجاز و تفاهم نامه میراث فرهنگی با شهرداری گمیشان

بسته خبری اخبار کوتاه استان گلستان

 به گزارش گلستان24،  در مراسمی با حضور مسئولان از جانباز 30 درصد شیمیایی ساکن روستای محمدآباد دلجویی شد. 
در این دیدار نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: جانبازان موجب عزت و سربلندی جامعه اسلامی هستند. 
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی افزود: صبر، تحمل و بردباری و رضایت شما به درگاه الهی هم در دنیا و هم در آخرت در نزد پروردگار متعال اجر بسیاری دارد. 
امام جمعه گرگان تصریح کرد: ماندگاری بسیاری از اعتقادات و باورهای دینی در طول تاریخ، با پاک باختگی جانبازان و ایثارگران بوده است. 

بسته خبری


در این دیدار جانباز حسینی به بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس و درد و رنج دوران مجروحیت پرداخت. 
*** 
دبیر ستاد انتخابات گلستان از آغاز مرحله اول دوره آموزشی انتخابات در مرکز آموزش و پژوهش استانداری خبر داد و گفت: در این دوره کارشناسان انتخابات و فناوری اطلاعات فرمانداری ها و بخشداری های تابعه استان دوره های مصوب ستاد انتخابات را آموزش خواهند دید. 
حسن کاغذلو تصریح کرد: این دوره ها برای کارشناسان انتخابات شامل دوره های تخصصی 'اصول و سیاست های وزارت کشور در برگزاری انتخابات' و 'راهبردهای انتخاباتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری' و نیز دوره تخصصی 'راهبری و کاربری سیستم جامع انتخابات' برای کارشناسان فناوری اطلاعات، عملیاتی خواهد شد. 
وی اضافه کرد: همچنین دوره آموزش عمومی 'حقوق انتخابات' برای هر دو گروه کارشناسان انتخابات و فناوری اطلاعات به صورت مشترک برگزار می گردد. 
*** 
کارگاه آموزشی شناخت اسلحه سازمانی و دفاع شخصی برای تمامی محیط بانان استان گلستان به مدت دو روز برگزار شد. 
این کارگاه آموزشی در دو بخش شرق (پارک ملی گلستان، کلاله، مراوه تپه، مینودشت، علی آبادکتول و گنبد) و غرب استان (اداره کل، بندرگز، بندرترکمن، گرگان و کردکوی) برگزار شد. 
در این دوره به محیط بانان برای آشنایی با سلاح سازمانی کلاشنیکف و نحوه به کارگیری و استفاده از سلاح، تعمیر و نگهداری سلاح، مهمات و نگهداری از آن و نحوه تیراندازی با این سلاح، فنون رزمی دفاع شخصی و تکنیک های استفاده از آن و همچنین نحوه ایست و بازرسی و تفتیش متخلفین آموزش داده شد. 
*** 
سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اعلام کرد: در راستای نظارت بر رعایت حقوق مصرف کنندگان واحدهای تولیدی بتن آماده مورد ارزیابی قرار گرفتند. 
با توجه به دریافت گزارشات متعدد پیمانکاران و سازندگان واحدهای ساختمانی در خصوص تخلفات احتمالی اعم از کم فروشی و تقلب در کیفیت و گرانفروشی و همچنین عدم کنترل و نظارت بر عیار بتن آماده، بازرسی از واحدهای تولیدی بتن آماده با هدف پایش و کنترل محصولات و در جهت حمایت از حقوق مصرف کننده در قالب گشت مشترک و با حضور نمایندگانی از اداره کل استاندارد، انجمن بتن آماده استان، کارشناس آزمایشگاه بتن و نمایندگان این سازمان ظرف سه روز و به صورت نامحسوس در مرکز استان به اجرا درآمد. 
*** 
با تلاش نیروهای یگان حفاظت شیلات گلستان یک فروند قایق موتوری غیرمجاز به همراه دو سرنشین در حوزه استحفاظی گمیشان کشف و ضبط شد. 
نیروهای یگان حفاظت طی یک مرحله گشت مشترک دریایی در حوزه استحفاظی گمیشان یک فروند قایق پارویی با دو سرنشین غیرمجاز به همراه ادوات و آلات صیادی غیرمجاز را شناسایی کردند. 
در این مرحله از گشت زنی یک فروند قایق موتوری 8 قوه اسب بخار، یک دستگاه جی پی اس و یک دستگاه گوشی همراه از صیادان غیرمجاز کشف و ضبط شد. 
با اقدام نیروهای گشتی جهت توقیف قایق، کلیه آلات و ادوات صیادی آنها ضبط و کشف و به پایگاه آشوراده انتقال داده شد. 
متهمین نیز به همراه آلات و ادوات کشف شده پس از تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان بندرترکمن معرفی شدند. 

*** 
برای توسعه فضاهای گردشگری و حفاظت از مواریث تاریخی و باستانی شهرستان گمیشان، تفاهم نامه مشترک بین میراث فرهنگی گلستان با شهرداری گمیشان منعقد شد. 
از جمله اهدافی که در این تفاهم نامه مورد توجه می باشد معرفی و شناسایی بیشتر جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی است. 
تهیه کتابنامه، بروشور، فیلم و انواع اقلام تبلیغاتی، ثبت آثار طبیعی و تاریخی و فرهنگی و معنوی در شهر و ارائه خدمات مشترک به مسافران و گردشگران و تهیه بسته های سرمایه گذاری، حمایت از تشکل های مردم نهاد از محورهای مورد تفاهم می باشد. 
*** 
در دیدار اعضای یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به بررسی مشکلات و کاستی های یگان حفاظت پرداخته و به پرسش ها و درخواست های اعضای این یگان پاسخ داده شد. 
حدود 60 نیروی یگان حفاظت وظیفه حفاظت از موزه ها، اماکن فرهنگی، تاریخی و فرهنگی استان را بر عهده دارند. 
*** 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از انعقاد تفاهم نامه این دستگاه با سازمان فرهنگی ورزشی گرگان خبر داد و گفت: این اقدام باعث افزایش فعالیت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های متقابل دو دستگاه می شود. 
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: بررسی زمینه های همکاری مشترک از جمله استفاده از ظرفیت تشکل های هنری و فرهنگی در راستای ارتقای آموزش های شهروندی و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با حقوق و تکالیف شهروندی از جمله محورهای این تفاهم نامه به شمار می رود. 
وی بهره مندی از ظرفیت هنر برای تبدیل دانش برخواسته از آموزش های شهروندی به مهارت های شهروندی، تاکید بر نقش غیرقابل انکار هنر در توسعه زیست شهری را از دیگر محورهای تفاهم نامه برشمرد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار