تحلیلی بر روزنامه‌های زنجیره ای

روزنامه‌های زنجیره‌ای امروز را با تمرکز خبری بر حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در استان گلستان آغاز کردند؛ این روزنامه‌ها در هفته‌های گذشته با فضاسازی بیانیه جعلی منتسب به انصار حزب‌الله گلستان سفر حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تحت الشعاع قرار داده بودند.

 نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستان

تحلیلی بر روزنامه‌های زنجیره ای : افشاگری آشنا از غواصان هسته‌ای/  نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستان

 

 نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستان

******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز شنبه را با تمرکز خبری بر حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در استان گلستان آغاز کردند؛ این روزنامه‌ها در هفته‌های گذشته با فضاسازی بیانیه جعلی منتسب به انصار حزب‌الله گلستان سفر حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تحت الشعاع قرار داده بودند؛ پیش از این روزنامه آرمان‌امروز از حضور «علامه» سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان خبر داده بود.

افشاگری آشنا از غواصان هسته‌ای/ نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستانروزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری شنبه را با تیترهای «توافقی برای مصاحبه با افراد و بازدید از مراکز نظامی در دستور کارنی است» و «اگر می‌خواهیم فساد از بین رود کارها را به خود مردم واگذار کنیم» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· بهارستانی‌ها و همدلی با دولت

حسن رسولی از نزدیکان محمدرضا عارف در صفحه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهان همدلی بهارستان‌نشین‌ها با دولت یازدهم شد؛ فعال سیاسی اصلاحات در همین راستا نوشت «به نظر من هر اقدامی که موجب مخدوش شدن اصل تفکیک قوا باشد صرف‌نظر از اینکه این مخدوش شدن له یا علیه کدام قوا باشد درست نیست زیرا موجب می‌شود هم‌نوایی و همگرایی بین ساختار حاکمیت مورد تهدید قرار گیرد و به ضرر کارآمدی نظام سیاسی بینجامد. تحت تأثیر این دسته از عوامل بعضاً مشاهده می‌شود که در صحنه‌های علنی و غیرعلنی بخصوص در کمیسیون‌ها، نمایندگان مجلس در جهت تحقق خواسته‌های فراقانونی خود از اختیارات ارزشمندی که قانون اساسی به آن‌ها داده است استفاده ناصحیح کرده و به نظر من این تذکر رهبری تعدیل‌کننده این قبیل عوارض است.

البته متقابلاً مسئولان اجرایی کشور و وزرا باید بر اساس همین اصل قانون اساسی و سایر اصولی که مربوط به شان قوه مقننه است مجلس را در رأس امور بدانند و نسبت به اجرای قوانین مصوب مجلس تمکین کرده و مثل دولت سابق نباشند که رییس آن بنا به تشخیص خود قوانین مجلس را ابلاغ یا اجرا می‌کرد. رهبری تاکید کرده‌اند که نمایندگان هم در تعامل دلسوزانه با دولت از سوء ظن پرهیز کرده و حریم دولت را حفظ کنند و صاحب‌منصبان دولتی نیز از موضع غرور و تکبر با نمایندگان برخورد نکنند. در حوزه قانونگذاری، نظارت و چه در مرحله اجرای تصمیمات به تعداد نمایندگان مجلس، فراکسیون های پارلمان و گرایش‌های مدیریتی قوه مجریه راه‌حل‌های گوناگونی وجود دارد. این نقطه نظرات متنوع به خودی خود تهدید تلقی نمی‌شود. در این شرایط تصمیمات اخذ شده دارای حداکثر منافع و حداقل ضرر و زیان خواهد بود. در چنین چرخه‌ای امکان عمل به همه نقطه نظرات دولت و مجلس میسر نیست بنابراین آن دسته از نمایندگان یا وزرا که ایده‌های آن‌ها در فرآیند تصمیم‌گیری مورد تصویب قرار نمی‌گیرد نباید با بی‌تابی و بدگمانی الفاظ خارج از شئونات اخلاقی و کشورداری را بیان کنند. این تذکر رهبری موجب می‌شود مناسبات دولت و مجلس بر اساس قانون اساسی و اصل 57 آن کاملاً تفکیک شده باقی بماند.»

روزنامه ابتکار

افشاگری آشنا از غواصان هسته‌ای/ نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستانروزنامه ابتکار شنبه را به تیترهای «سفر به ژنو با بلیت لوزان» و «بازگشت به مردم؛ راه مبارزه با فساد» اختصاص داد.

· معادله چندمجهولی وحدت اصولگرایان

وحدت اصولگرایان دلواپسی جدیدی برای اصلاح‌طلبان شده است؛ این‌بار علی لاریجانی بهانهٔ برای انشقاق در بدنه جریان اصولگرایی است. اصلاح‌طلبان مدعی‌اند که لاریجانی عزلت‌نشین دیار اصولگرایان شده است و اقبال نسبت به حضور وی در معادله پرابهام وحدت اصولگرایان نیست.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار بدون اشاره به تصمیم وحدت بخش فراکسیون اصولگرایان برای ریاست لاریجانی در مجلس شورای اسلامی نوشت «اما به نظر می‌رسد این جلسات در عین این که ممکن است اصولگرایان تشکیلاتی را به هم نزدیک کند، پدرخوانده‌های تاثیرگذار را به حاشیه خواهد راند. علی لاریجانی اولین فردی است که در معادلات اصولگرایان فراموش شده است. هیچ یک از سه حزب یاد شده نزدیک به رئیس مجلس نیستند و سهمیه‌ای برای حزب رهروان ولایت در جمع اصولگرایان پیش بینی نشده است. لاریجانی نه تنها در مازندران و قم، طرفداران بی‌شماری دارد، بلکه تعداد زیادی از نمایندگان اصولگرای مجلس با او همدل و همسو هستند و اگر مثلث اتحاد بخواهد از لاریجانی عبور کند باید آماده رقابت با طیف وسیعی از نمایندگان اصولگرای فعلی مجلس شود که لاریجانی را بهترین گزینه برای ریاست مجلس می‌دانند. در اختلاف میان اصولگرایان و لاریجانی همین بس که طرفداران او در فراکسیون رهروان ولایت عضویت دارند و منتقدان او نام فراکسیون اصولگرایان را برای خود انتخاب کرده‌اند.

فراکسیونی که در ظاهر توسط حداد عادل رهبری می‌شود و رئیس مجلس هشتم روابط حسنه خود را با رئیس مجلس نهم و دهم حفظ کرده است، اما در واقع از اصولگرایانی تشکیل شده که منتقد شیوه اداره مجلس توسط لاریجانی هستند. محمدباقر قالیباف نیز که بیشترین اقبال را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر داشت، سهمی از این جلسات ندارد. قالیباف نیز در مشهد و تهران طرفدارانی دارد و تنها ژنرال اصولگرایی است که در میان قشر متوسط شهری تهران نیز برای خود پایگاه رأی دارد. شهردار تهران نیز جمعی از دوستان و همرزمان قدیمی را در سپاه و نیروی انتظامی و شهرداری گرد خود جمع کرده و توانایی تاثیرگذاری در انتخابات تهران را دارد. محمود احمدی‌نژاد نیز دیگر فردی است که مدیران دولت او کاندیداهای بالقوه ورود به انتخابات هستند. پیش از این اخباری از احتمال حضور بعضی وزیران دولت او در اصفهان و مشهد و خوزستان و تبریز و شمال و غرب کشور منتشر شده است و موقعیت خود را با حمایت احمدی‌نژاد در حدی می‌دانند که بدون حمایت موتلفه و پایداری و ایثارگران شانس موفقیت در انتخابات مجلس را دارند.»

افشاگری آشنا از غواصان هسته‌ای/ نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستانروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «انهدام هسته‌های داعش در ایران» و «استقبال کم‌نظیر گلستانی‌ها از یادگار امام» اختصاص داده است.

· صف‌آرایی خیابانی دلواپسان هسته‌ای

اعتراض به مذاکرات زیر شبح تهدید و بازرسی مراکز هسته‌ای در شهرهای مختلف کشور به صورت تجمع در روزهای گذشته برگزار شد؛ روزنامه اعتماد این تجمع‌های اعتراضی را «صف آرایی خیابانی دلواپسان هسته‌ای» توصیف کرده است و به انتقاد از آن پرداخت.

گروه سیاسی روزنامه اعتماد در همین راستا نوشت «در تهران اعضای کمیته «صیانت از منافع ایران» از حدود ساعت ۱۲ ظهر در پیاده‌روی مقابل درب جنوبی دانشگاه تهران خود را آماده راهپیمایی می‌کردند که ساعت ۱۴ و بعد از پایان خطبه‌های نماز جمعه آغاز شد. کمیته «صیانت از منافع ایران» که کمی بیش از یک سال پیش با برگزاری همایش‌های «دلواپسیم» در فضای رسانه‌ای ایران مطرح شد، حالا در آستانه مهلت ۱۰ تیر باز هم آستین‌ها را بالا زد تا بانی راهپیمایی‌هایی باشد با عنوان «اعتراض به توافق به هر قیمتی»؛ اعتراضی که حالا بعد از تجمع روز شنبه در میدان فلسطین به صورت مستقیم بحث «توقف مذاکرات» را نشانه رفته است. چیزی که دیروز با این شعار مطرح شد؛ «مسیر بی‌نتیجه باید پایان پذیرد». تظاهرات‌کنندگان در شعارهای دیگری هم خواستار مبارزه مستقیم با امریکا بودند. از جمله اینکه «پیام ملت ما، نبرد با امریکا». کمیته «صیانت از منافع ایران» یک سال پیش هم بلافاصله بعد از برگزاری نخستین همایش «دلواپسیم» راهپیمایی مشابهی را بعد از خطبه‌های نمازجمعه تهران ترتیب داده بود. حالا این اتفاق باز هم تکرار شده است؛ در هفته‌ای که آغازش با تجمع میدان فلسطین بود و پایانش راهپیمایی بعد از نمازجمعه. از صف‌های نماز جمعه دیروز تهران اما خیلی‌ها به صف راهپیمایی اعتراضی نپیوستند. راهپیمایی که نهایتاً با کمتر از هزار نفر در میدان انقلاب به نقطه پایان رسید و برای قرائت بیانیه آخرش هم خیلی‌های دیگر از آن‌ها که آمده بودند، رفتند. این اتفاق پارسال هم بعد از راهپیمایی که «کمیته صیانت از منافع ایران» طراحی کرده بود، افتاد. بیانیه پایانی این تجمع اعتراضی هم به شکل نرم‌تر از ترک مذاکرات سخن می‌گفت. بیانیه‌ای که در آن آمده بود: «ملت ایران مانند رهبر خود معتقد است که توافق نکردن از توافق کردنی که در آن ملت ایران با این عظمت تحقیر شود، شرف دارد.» تجمع‌کنندگان که توافق ژنو را «بی‌نتیجه و پرضرر» می‌دانستند در بیانیه خود تاکید داشتند که طی یک سال و نیم اخیر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان «بی‌محابا» بر همین مسیر می‌رود.»

روزنامه شرق

افشاگری آشنا از غواصان هسته‌ای/ نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستانروزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «شکاف هسته‌ای» و «سحابی‌های خانه شماره 10» اختصاص داد.

· نگذارید عملیات تیر ۹۴ لو برود

حسام‌الدین آشنا از عملیات جدید روایت می‌کند؛ او هشدار تکرار رخداد عملیات کربلا چهار را می‌دهد و آن را به مذاکرات هسته‌ای مرتبط می‌سازد. در همین راستا حسام‌الدین آشنا نوشت «شما را به مظلومیت شهدای کربلای چهار قسم می‌دهم نگذارید عملیات تیر ۹۴ لو برود. می‌دانم عده‌ای از این مقایسه تعجب می‌کنند ولی بدانید که غواصان ما به خط زده‌اند و ما نیاز به استتار و اختفا داریم. همه آنچه در سال‌های ۶۸ تا ۸۴ بر صنعت هسته‌ای و از ۸۴ تا ۹۲ بر صنعت هسته‌ای و مذاکرات گذشته است برای مردم بازگو نشده است، اما در سال ۹۲ به‌بعد این امر بنا به ضرورت و برای مصالح بسیار بالاتری پذیرفته شد که مسیر هسته‌ای و مذاکرات تا حدی تعدیل شود تا در برابر مکرهای بسیار شیاطین انس از آینده کشور محافظت شود. رقابت منطقه‌ای با وجود تحریم مثل این است که در مسابقه دومیدانی پای یک دونده را بسته باشند، ما می‌توانیم از تله تحریم‌ها عبور کنیم و فرصت جدیدی برای انقلابمان فراهم کنیم تا در مسابقات جهانی ابتدا مسابقات منطقه‌ای را فتح کند

افشاگری آشنا از غواصان هسته‌ای/ نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستانروزنامه آرمان‌امروز

روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «ظلم ماندنی نیست» و «انهدام شبکه‌های داعش در ایران» اختصاص داد.

· لغو سخنرانی علی مطهری

سخنرانی علی مطهری لغو شد؛ اصلاح‌طلبان به رفتار فرماندار کرج اعتراض دارند که چرا جلسات آنان لغو می‌شود اما از آن سو مخالفان مذاکرات زیر شبح تهدید در مشهد با مجوز تجمع برگزار می‌کنند. روزنامه آرمان‌امروز لغو جلسات را به دلیل حضور علی مطهری می‌داند و در همین راستا نوشت «بازهم مطهری و بازهم جلوگیری از سخنرانی! گویی چندی است که «مجوز ندادن» و «لغو برنامه» با نام مطهری عجین شده است. این‌بار نه شیرازی بود که به تاکسی حامل فرزند شهید مطهری حمله کنند و نه دانشگاهی بود که هیات نظارت مجوز سخنرانی برای نماینده مردم تهران در مجلس صادر نکند. این‌بار کرج بود. همایش «دولت، ملت، همدلی و همزبانی» که با سخنرانی علی مطهری قرار بود ساعت 17 پنجشنبه در کرج برگزار شود، لغو شد. در ساعات اولیه صبح پنجشنبه بخش قابل‌توجهی از پیام‌های کاربران کرجی در شبکه‌های اجتماعی به خبر لغو این همایش و سخنرانی مطهری اختصاص داشت. این همایش قرار بود به همت گروه فرهنگی «جمله» و کانون همبستگی دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار شود

روزنامه ایران

افشاگری آشنا از غواصان هسته‌ای/ نامه جعلی برای حضور سید حسن خمینی در گلستان

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «عملیات علیه داعش از زبان وزیر اطلاعات» و «تجلیل از خالق نغمه‌های ماندگار» اختصاص داد.

· حضور «علامه» در گلستان

تهدید انصارحزب‌الله نسبت به حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی جعلی بود؛ رسانه‌های اصلاح‌طلب با بیانیه جعلی حضور «علامه» در استان گلستان را تحت‌الشعاع قرار دادند.

گروه سیاسی روزنامه ایران در همین راستا نوشت «حجت‌الاسلاموالمسلمین سید حسن خمینی، فرزند یادگار امام راحل عصر روز پنجشنبه در میان استقبال پرشور مردم استان گلستان وارد این استان شد. فرزند یادگار امام پس از ورود به شهر گرگان، در گلزار شهدای این شهر حاضر شد و به مقام شامخ این شهیدان ادعای احترام کرد.

حضور گسترده اقشار مختلف مردم و جمعیت بیش از حد انتظار استقبال کنندگان از حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در محل امامزاده عبدالله (س)- گلزار شهدا- گرگان باعث ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به امامزاده شد. در مسیر حرکت سید حسن خمینی به مصلای گرگان تعداد زیادی گوسفند از سوی مردم به عنوان نذورات ذبح شد. مردم با شعار «صل علی محمد، بوی خمینی آمد» و «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» از فرزند یادگار امام (ره) استقبال کردند. حجت‌الاسلاموالمسلمین سید حسن خمینی با شعار «دسته گل محمدی، به شهر ما خوش آمدی» وارد مصلای گرگان شد و در جایگاه ویژه کنار نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن، آیت‌الله موسوی بجنوردی، آیت‌الله نورمفیدی، حجج اسلام سید یاسر خمینی، حسن صادقلو استاندار گلستان، محمدصادق صالحی منش، علی‌اکبر آشتیانی و سید مجتبی نورمفیدی، ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی، چند نفر از نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی و معاونان استاندار قرار گرفت. سیدمحسن طاهری، سیدعلی طاهری و اعضای شورای مرکزی انصار حزب‌الله گلستان از دیگر حاضران در مراسم بودند.»

ارسال نظر

آخرین اخبار