رئیس اداره آب روستایی شهرستان کلاله از لزوم تخصیص 140 میلیارد ریال برای آب رسانی به روستاهای فاقد امکانات آب رسانی خبر داد.

آب رسانی به روستاهای کلاله 140 میلیارد اعتبار لازم دارد

کریم نارویی  گفت: از آنجایی که روستاهای شرق شهرستان کلاله به دو مسیر جداگانه منتهی می شود، طی کارشناسی های انجام شده، برای آب رسانی به برخی از روستاهای این شهرستان نیاز به تخصیص 80 میلیارد ریال و همچنین برای تعدادی دیگر از این روستاها نیز 60 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: در این راستا طی نامه ای جهت تامین اعتبار لازم برای آب رسانی به نزدیک به 14 روستای فاقد آب شرب، از نماینده شهرستان درخواست مساعدت کردیم ولی تاکنون اعتباری در این خصوص دریافت نکرده ایم.

رئیس اداره آب روستایی کلاله یادآور شد: با قول مساعدت 20 میلیارد ریالی مسئولین ذیربط و تامین اعتبار، عملیات اجرایی آب رسانی به روستاهای یل چشمه سفلی و یل چشمه جدید آغاز می شود.

وی با اشاره بر مشکلات گریبان گیر مدارس این روستا ها در نبود آب شرب، گفت: نبود آب شرب و همچنین منبع آب برای لوله کشی مدارس روستاها، مشکلات بهداشتی ایجاد کرده است.

نارویی گفت: آب شرب بهداشتی این روستاها که فاقد هرگونه منبع تامین آب هستند، بوسیله 5 دستگاه تانکر آبفار تامین و توزیع می شود.

وی اظهار کرد: از تعداد 120 روستای این شهرستان، آب شرب 102 روستای بوسیله شبکه های آبرسانی تامین می شود.

ریس آب و فاضلاب روستایی کلاله افزود: آب شرب شش روستای دیگر این شهرستان که در حاشیه شهر کلاله قرار دارند از طریق شبکه آب رسانی آب و فاضلاب شهری تامین می شود.

وی افزود: آب شرب روستاهای کلاله از 13 حلقه چاه عمیق و 12 چشمه تامین می شود.

اداره آب وفاضلاب روستایی کلاله، 14 هزار و 254 مشترک دارد که آب شرب بیش از 50 هزار نفر جمعیت این روستاها را تامین می کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار