معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان با بیان اینکه سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی کمتر از 5 درصد است از شناسایی 100 نقطه گردشگری در استان خبر داد.

100 نقطه گردشگری در گلستان شناسایی شد

امیر مرتضوی عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: عکس‎های 360 درجه «پارانوما» از نقاط گردشگری استان گلستان تهیه و در تور مجازی قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: نقاط گردشگری استان گلستان در یک فرصت سرمایه‎گذاری به عنوان بخش‎هایی از محور توسعه لحاظ شده که نیازمند توجه است.

 

* سهم تولید ناخالص داخلی در بخش گردشگری کمتر از 3 تا 5 درصد است

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: فرصت‎های سرمایه‎گذاری استان گلستان به ویژه بخش گردشگری به صورت متون روسی، انگلیسی و فارسی برای جذب گردشگران تهیه شده است.

 به گزارش گلستان24، مرتضوی با تاکید بر اینکه گردشگری در اقتصاد استان گلستان بسیار بااهمیت است، بیان داشت: طی سال‎های 1384 لغایت 1393 بر اساس آمارهای ارائه شده در زمینه تولید ناخالص داخلی یا «GDP» حدود 52 الی 56 درصد سهم خدمات بوده است و کمتر از سه تا پنج درصد به بخش گردشگری اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم تولید ناخالص داخلی در بخش گردشگری به هتلداری و رستوران مربوط می‎شود، گفت: این وضعیت نشان می‎دهد سایر بخش‎های گردشگری مورد غفلت واقع شده است.

 

* جذب سرمایه‎گذار اولویت گلستان است

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گلستان با بیان اینکه جذب سرمایه‎گذار اولویت استان است، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه و سرمایه‎گذار موجب رشد و رونق اقتصادی می‎شود.

مرتضوی بر لزوم سازوکارهای لازم در زمینه سرمایه‎گذاری در استان تاکید کرد و گفت: سرمایه‎گذارانی که علاقمند به سرمایه‎گذاری هستند به آنها اطلاعات فنی و مشاوره‎ای داده می‎شود تا با اطمینان خاطر در این زمینه ورود کنند.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار