رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گلستان:

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از احیای وقف به عنوان یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی نام برد.

احیای وقف یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی بوده است

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام علی محمدی ظهر چهارشنبه در همایش بزرگداشت واقفین و موقوفات و افتتاح بزرگترین باغ موقوفه کشور در آزادشهر، اظهار کرد: مشکلات امروزی در مباحث وقف و موقوفات حاصل اعمال نادرست در دوران پهلوی است.

حجت الاسلام محمدی افزود: یکی از برنامه های دشمنان این بوده که پشتوانه دین که همان وقف اموال و موقوفات مردم است را از بین بردند و رضاخان مجری آن بوده و موقوفات زیادی به عنوان ملک شخصی برای خود سند زده است.

وی با اشاره به اصلاحات ارضی در شورای انقلاب کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این اموال و وقفیات تصاحب و سند گذشته باطل شد و مقرر شد تمام آنان به سازمان اوقاف بازگردد.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) احیای وقف بوده و مقام معظم رهبری نیز از این فریضه حمایت کرده و فرمودند که وقف یک نهاد ممتاز دینی است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: وقف قبل از اسلام و در ادیان اهالی گذشته نیز بوده است و پیامبر اکرم (ص) این حکم را در دین اسلام امضا کرد و ائمه دیگر ادامه دهنده راه ایشان بوده اند.

حجت الاسلام محمدی وقف را یک ارزش خواند و بیان کرد: حق وقف باید ادا شود و نباید در بهره برداری با غیر در تصاحب موقوفات همراه شد زیرا وقف مخصوص نیازمندان، علما و دانشمندان و بیماران بوده و باید به صاحبانش بازگردد.

وی تصریح کرد: تبلیغ احیای احکام وقف، یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و فتوای تمام علمای دین این است که حق و حقوق موقوفات باید به نرخ عادله روز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه طبق موازین شرعی و احکام الهی حمایت از حق و حقوق وقف واجب است، گفت: با همکاری همه دستگاه های نظارتی و ارگان های تابعه، درصدد استیفای حقوق موقوفات هستیم و مردم منطقه و استان اگر مدارک و اسناد موقوفات اطلاعاتی دارند، خبر دهند تا پیگیری های لازم صورت بگیرد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: ساخت و آبادسازی بقاع متبرکه همه جا لازم و در حال اجرا است و این کار مبنای دینی و شرعی داشته و مستلزم کمک، اطلاع رسانی و نظارت عمومی مردم هستیم و با پایمال کنندگان حقوق موقوفات هیچگونه تعاملی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام علی محمدی در پایان ضمن اشاره به بحث تبدیل به احسن کردن موقوفه بدون اطلاع از شرایط آن اظهار کرد: باید شرایط تبدیل وجود داشته باشد، در غیر این صورت وقف الی الابد بوده و قابلیت تغییر ندارد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار