منصور عتیقی، در پاسخ به سوال گلستان 24:

امام خمینی (ره) گفت یکی از اهداف این انقلاب، تربیت انسان فرهنگی است. این موضوعی است که دو دهه مقام معظم رهبری هم آن را تاکید می کنند. مخالفان این موضوع مخالفان راه امام (ره) هستند.

به گفته امام خمینی (ره)، هدف انقلاب اسلامی، تربیت انسان فرهنگی است

منصور عتیقی، از فعالان فرهنگی استان گلستان و معاون سابق پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان گلستان، در مصاحبه با گلستان 24، یکی از دلایل پا برجایی آرمان های امام (ره) بعد از رحلت ایشان را این موضوع می داند که رخ داد انقلاب اسلامی،  قائم به شخص نبوده است. وی می گوید:  امام (ره) در جهان شاخص شد اما  عمده کار، ظهور یک خط فکری جدید در دنیا بود.

عتیقی با بیان این که در زمان انقلاب ایران، جهان ناگزیر از انتخاب بود، ادامه می دهد:  یا باید به بلوک شرق وابسته می بودند و یا به بلوک غرب وابسته می شدند. ظهور انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) با آن آرامش بی نظیر، نشان دهنده ظهور یک خط فکر جدید بود که به هیچ بلوکی وابسته نبود. شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی، نشان دهنده همین موضوع است.

34

وی معتقد است که دشمنان خیلی زود به این شعار رسیدند و یکی از دلایلی که بلوک غرب و بلوک شرق بر علیه ایران متحد شدند و دست به فتنه ها، کودتا ها و هشت سال جنگ تحمیلی بر علیه انقلاب اسلامی ایران زدند، همین است.

این فعال فرهنگی تاکید می کند که امام خمینی (ره) راه را نشان دادند و روش ها را مشخص کردند. ملت و همه دنیا پذیرفتند که این انقلاب در همین راه حرکت خواهد کرد.

وی با بیان این که بعد از هر انقلاب، تا ربع قرن دشمنان به دنبال سرنگونی آن هستند، می گوید: بعد از 25 سال، دیگر به سمت استحاله آن نظام می روند. برای همین است که امروز ما را تهدید می کنند.

gf

 

منصور عتیقی می گوید: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران به گفته امام خمینی (ره) تربیت انسان فرهنگی است. این دیدگاه خیلی مهم است. این موضوع دو دهه است که مورد تاکید امام خامنه ای هم هست. این همان خط امام (ره) است.

وی معتقد است استراتژی هایی که امام (ره) تعیین کردند، از دل اسلام و راه ائمه معصومین (س) است. به همین دلیل مردم به آن ها مأنوس هستند و برای مردم غریبه نیست. این شیوه جدیدی نیست. زیرا برخاسته از فطرت انسان است.

عتیقی می گوید: مردم خیلی به امام (ره) و راه وی نزدیک بودند. به یک صدا ، چند تکه کاغذ و نوشته دل بستند و امامی که سال دور از کشور زندگی می کرد. این نشان دهنده هارومونی است که بین امام (ره) انقلاب، قرآن و مردم وجود داشت.

ارسال نظر

  • پایگاه خبری آبشار شهر خان ببین
    0

    در حاشیه نمازجمعه خان ببین صورت گرفت :
    مهر تایید مردم منطقه فندرسک پای گزاره برگ ملی هسته ای +تصاویر

    http://www.absharnews.ir/?p=6213

آخرین اخبار