اسقف اعظم کاتولیک روم در مینه‌سوتا، کسی که یکی از شدیدترین مخالفان حقوق هم‌جنس‌گراها می‌باشد به اتهام داشتن روابط هم‌جنس گرایانه با کشیش‌ها، طلاب و مردان دیگر مورد بازجویی قرار گرفت.

 اسقف اعظم ، متهم به روابط هم‌جنس گرایانه

- اسقف اعظم مینه‌سوتا، متهم به روابط هم‌جنس گرایانه

اسقف اعظم کاتولیک روم در مینه‌سوتا، کسی که یکی از شدیدترین مخالفان حقوق هم‌جنس‌گراها می‌باشد به اتهام داشتن روابط هم‌جنس گرایانه با کشیش‌ها، طلاب و مردان دیگر مورد بازجویی قرار گرفت.

بازجویی از اسقف اعظم 'جان نینستدز'، توسط یک شرکت حقوقی برجسته در میناپولیس که به‌وسیله‌ی خود کلیسای اسقفی استخدام‌شده‌اند انجام می‌گیرد.

به گزارش گلستان 24 : جان نینستدز 67 ساله در موقعیت‌های مختلفی اعلام کرده است که این 'اتهام‌ها مطلقاً و کاملاً دروغ است.' و او خود اجازه‌ی این تحقیقات را داده است. وی در دفاع از خود می‌گوید: اتهامات شامل کوچک‌ترها و یا اعضای غیرروحانی و یا هیچ عمل غیرقانونی نمی‌شود. اتهامات به دلیل رخدادهایی است که حداقل یک دهه‌ی قبل اتفاق افتاده است قبل از آنکه به‌عنوان اسقف اعظم در سنت پل و میناپولیس شروع به خدمت‌رسانی کنم.

همجنسگرا

نینستدز برای اولین بار در سپتامبر سال گذشته به اتهام کودک‌آزاری مورد بازجویی قرار گرفت اما این اتهامات از وی رد شد؛اما بعدازآنکه جنیفر هاسلبرگر، مشاور سابق کلیسای کاتولیک در آوریل 2013 از سمت‌های خود کناره‌گیری کرد، شروع به انتشار مستنداتی مبنی بر حمایت کلیسا از افراد سو استفاده‌کننده نمود. هاسلبرگر می‌گوید: بنده معتقدم کسانی که بازجویی می‌کنند دست‌کم ده مورد اثبات‌شده از انحرافات جنسی وی در دست دارد؛ چه درزمانی او به‌عنوان کشیش در دترویت خدمت می‌کرد و یا به‌عنوان اسقف در نیو اولم و یا زمانی که در سنت پاول و میناپولیس اسقف بود، مدارک محکمی وجود دارد. هاسلبرگر اضافه می‌کند: او همچنین باکسانی که فرمان‌های او را زیر سؤال می‌بردند و یا سرپیچی می‌کردند، رفتاری تلافی‌جویانه نشان می‌داد.

شایان‌ذکر است که نینستدز به دلیل رهبری جنگ‌های فرهنگی در اجلاس اسقف‌های کاتولیک و سخنرانی‌هایش علیه هم‌جنس‌گرایی اعتباری کسب کرده است. وی در صحبت‌های خویش اظهار داشته است که هم‌جنس‌گرایی ذاتی و برپایه‌ی ژنتیک نیست بلکه حاصل ضربه‌های روحی و روانی است و باید به‌عنوان اختلالات روانی مانند حسادت، کینه‌توزی و حرص و آز تلقی شود.در بیانیه‌ای که در نینستدز در روز سه‌شنبه، اول جولای منتشر کرد این‌گونه گفته است که وی نماینده‌ی پاپ فرانسیس در ایالات‌متحده را که مسئول بازجویی‌ها هست را در جریان قرار داده و گزارش نهایی به سفیر واتیکان ارجاع داده خواهد شد تا کلیسای روم دراین‌باره تصمیم بگیرد. وی اشاره‌ای نکرد که آیا این گزارش‌ها عمومی خواهد شد یا خیر؛ وی تنها اضافه کرد بیایید دعا کنیم تحقیقات به نتیجه رسیده و حقیقت آشکار گردد.

ارسال نظر

آخرین اخبار