رئیس هیأت نظارت بر انتخابات در گلستان:

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در گلستان گفت: 62 نفر از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان نسبت به رأی هیئت مرکزی و هیئت نظارت استان گلستان اعتراض کردند که شکایت آنها به صورت اتوماسیون به شورای نگهبان ارسال شد.

اعتراض 62 داوطلب به شورای نگهبان ارسال شد/ 17 بهمن نظر قطعی اعلام می‎شود

به گزارش گلستان24، عیسی غلامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: مهلت قانونی ارائه شکایت داوطلبانی که احراز صلاحیت آنها از سوی هیئت مرکزی نظارت و هیئت نظارت استان تائید نشده تا ساعت 16 امروز است.

وی با تاکید بر اینکه مهلت اعتراض قابل تمدید نیست، تصریح کرد: تاکنون 62 نفر از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان نسبت به رأی هیئت مرکزی و هیئت نظارت استان گلستان اعتراض کردند که شکایت آنها به صورت اتوماسیون و آنلاین به شورای نگهبان ارسال شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در گلستان با اشاره به اینکه تعدادی از داوطلبان اعتراض خود را از طریق هیئت مرکزی نظارت پیگیری کردند، افزود: تا پایان مهلت قانونی امروز تعداد معترضان به رای هیئت نظارت اعلام می‎شود.

غلامی گفت: در مواد قانونی 28، 29 و 30 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شرایط داوطلب شدن توسط قانونگذار مشخص شده که مبنای شورای نگهبان و هیئت‎های نظارت در ادوار مختلف انتخابات این سه ماده قانونی است.

وی بیان داشت: بر اساس مواد قانونی رزومه افراد، رفتار، عملکرد و استعلام مراجع چهارگانه جمع‎بندی می‎شود و داوطلبانی که براساس تصمیم جمعی در هیئت نظارت استان یا هیئت نظارت مرکزی حداکثریت آراء را کسب کنند، صلاحیت آنها احراز می‎شود و کسانی که موانع قانونی داشته باشند، صلاحیت آنها تائید نمی‎شود و افرادی که صلاحیت آنها ابهاماتی داشته باشد عدم احراز می‎شوند.

تمکین به قانون جزو الفبای مردم‌سلاری دینی است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در گلستان با اشاره به اینکه تصمیم‎گیری در هیئت‎های نظارت جمعی و شورایی است، ابراز کرد: در هیئت نظارت استان پنج نفر از افراد بی‎طرف، قانونمدار و معتمد اهالی استان نیز نظر می‎دهند.

غلامی انتخابات را نماد مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و تمکین به قانون را جزو الفبای مردم‌سلاری دینی دانست و گفت: در هر کشوری اگر به قانون تمکین نشود، آنارشیسم حقوقی ایجاد شده و مشکلات عدیده‎ای برای کشور به وجود می‎آید.

وی با اشاره به اینکه تعدد داوطلبان کار را برای هیئت‎های نظارت سخت کرده بود، افزود: یکی از نواقص قانون انتخابات این است که این قانون محصول دهه 60 بوده و متناسب با شرایط سیاسی و فرهنگی آن زمان تدوین و این قانون به‎روز نشده است.

17 بهمن رای قطعی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‎شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در گلستان درخصوص 18 داوطلبی که صلاحیت آنها در هیئت نظارت استان تائید نشده بود، گفت: 16 نفر از این داوطلبان به رأی هیئت اجرایی اعتراض کردند که پرونده آنها مورد بررسی و اظهارات آنها مورد استماع قرار گرفت که صلاحیت تعدادی احراز شد.

غلامی با اشاره به اینکه شورای نگهبان تا 16 بهمن فرصت رسیدگی به شکایات داوطلبان را دارد، گفت: 17 بهمن رای قطعی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‎شود.

وی از داوطلبان و طرفداران آنها خواست به قانون تمکین کنند و بیان داشت: عده‎ای هستند که هیچ علاقه‎ای به آرامش و اجرای قانون در استان گلستان ندارند که ما آنها را فرصت‎طلب قلمداد می‎کنیم این عده با تهییج و ترغیب اشخاص می‎خواهند اقدام به قانون‎شکنی کنند.

غلامی گفت: داوطلبان باید با صعه‌صدر و تمکین به قانون شکایت خود را در مسیری که قانونگذار تعیین کرده پیگیری کنند و در نهایت همه باید به رای شورای نگهبان تمکین داشته باشیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار