رئیس ستاد انتخابات گلستان:

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از ثبت‌نام 299 نفر از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

299 گلستانی در انتخابات مجلس ثبت نام کردند

 به گزارش گلستان24، علی‎اصغر طهماسبی اظهار کرد: تا ساعت 19 امشب تعداد کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به 299 نفر افزایش پیدا کرد.
وی شمار داوطلبان حوزه انتخابیه گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی را 29 نفر اعلام و تصریح کرد: 43 نفر در حوزه انتخابیه کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان و 46 نفر در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر ثبت‎نام کردند.

277 نفر از کاندیداها را مردان و 22 نفر از کاندیداها را بانوان تشکیل می‎دهند

به گفته طهماسبی؛ 33 نفر در حوزه انتخابیه گنبدکاووس، 58 نفر در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‎تپه و 27 کاندیدا در حوزه انتخابیه علی‎آبادکتول، مبادرت به ثبت‎نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در خصوص تعداد کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان گفت: 277 نفر از کاندیداها را مردان و 22 نفر از کاندیداها را بانوان تشکیل می‎دهند.

طهماسبی با اشاره به اینکه ثبت‎نام از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت 21 امشب ادامه دارد، افزود: کاندیداها می‎توانند برای ثبت‎نام به حوزه‎های انتخابیه مراجعه و ثبت‎نام کنند.

به گفته وی؛ تمدید ثبت‎نام از کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی منوط به اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور خواهد بود.

بنابراین گزارش؛ ثبت‎نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از 28 آذر آغاز و تا چهارم دی‌ماه جاری انجام می‎شود که شرایط سنی داوطلبان خانه ملت با توجه به بند هفت ماده 28 قانون انتخابات مبنی بر حداقل 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام اعلام شده است.

فعالیت هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس از 28 آذر آغاز می‌شود، هیئت‌های اجرایی پس از پایان مهلت ثبت‌نام ظرف یک دوره زمانی 10 روزه صلاحیت داوطلبان را بر اساس استعلامات مراجع چهارگانه مجلس در قانون انجام می‌دهند.

پس از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های نظارت و پس از آن در شورای نگهبان انجام خواهد شد که این روند تا پنجم اسفند ادامه خواهد یافت.

یک‎هزار و 493 شعبه اخذ برای جمع‎آوری آرای مردم استان گلستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پیش‎بینی شده است.

استان گلستان هفت کرسی مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری را به خود اختصاص خواهد داد.

دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان در هفتم اسفندماه جاری برگزار می‎شود و در استان گلستان یک‎هزار و 969 رأی اولی می‎توانند در انتخابات امسال شرکت کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار