حجت الاسلام نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلغات اسلامی استان گلستان:

مدیرکل تبلغات اسلامی استان گلستان گفت: سخنرانی های انتخاباتی نباید بوی تخریب و تهمت بدهد.

سخنرانی های انتخاباتی نباید بوی تخریب و تهمت بدهد/ حق تخریب دیگر کاندیداها را در امر انتخابات نداریم

 به گزارش گلستان24، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع) در رابطه با نقش زبان و گفتار در زندگی به مهر گفت: طبق حدیثی از امام حسن عسگری (ع) انسان ها زیر زبان خود پنهان هستند، یعنی شخصیت و منش انسان ها با حرف زدنشان مشخص می شود.

ولی نژاد افزود: ما در مکتب اسلام  توصیه های فراوانی داریم که زبان را ابزار مهمی برشمردند، چون می‌تواند هم باعث سعادت انسان ها و هم مایه سقوط و بدبختی آن ها شود.

وی تصریح کرد: زبان چیزی است که با آن که می‌توان هم به خدا رسید و هم از خدا فاصله گرفت و هم میتوان دلی را به دست آورد و هم دلی را شکست.

مدیرکل تبلغات اسلامی استان گلستان اظهار کرد: انسان های زیادی هستند که با زبان خود دل می شکنند و در روایات داریم دل و قلب انسان حرم خداست؛ هر کسی که دل بشکند در واقع حرم خدا را شکسته است.

ولی نژاد با اشاره به اینکه ما در جامعه چند مدل زبان داریم، گفت: زبان اشاره، کتابت، علائم و سکوت نیز نوعی زبان گفتار است، جایی که فرد باید فریاد بزند اگر نزند جفا کرده است و جایی که باید سکوت کند اگر نکند جفا کرده است.

وی با بیان اینکه زبان قلم باید سالم باشد اظهار کرد: زبان قلم نباید بی حیا، بی مبنا و بی منطق باشد چون ممکن است گاهی یک جامعه را به هم بریزد.

مدیرکل تبلغات اسلامی استان گلستان در رابطه با شرایط فعلی جامعه گفت: در شرایطی که در آستانه انتخابات هستیم باید خیلی مراقب باشیم که اگر علیه کسی حرف می‌زنیم در جهت تخریب و تهمت نباشد.

ولی نژاد افزود: ما حق دفاع از کاندید خود را داریم ولی حق تخریب دیگر کاندیداها را در امر انتخابات نداریم.

وی اظهار کرد: زبان در سرنوشت جامعه تاثیر گذار است، همه مردم می‌توانند با زبان لطیف جامعه آرامی را برنامه ریزی کنند و خیلی ها هم می‌توانند جو یک جامعه را برهم بزنند.

 مدیرکل تبلغات اسلامی استان گلستان در ادامه گفت: ما باید زبان و قدرت تکلم را نعمت بزرگ خدا بدانیم که به وسیله آن گره های بزرگی از زندگی ما باز شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار