طی مراسمی انتخابات هیئت‎رئیسه شورای هیئت‎های مذهبی استان گلستان برگزار شد.

انتخابات هیئت‎رئیسه شورای هیئت‎های مذهبی استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24،  مراسم انتخابات هیئت‎رئیسه شورای هیئت‎های مذهبی استان گلستان عصر امروز در شهرستان گرگان برگزار شد.

هیئت‎های مذهبی باید رصدخانه فرهنگی باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در این مراسم ضمن تبریک آغاز زعامت حضرت ولی‎عصر (عج) و گرامیداشت ایام ربیع‎الاول گفت: انتظارات سازمان تبلیغات اسلامی از شورای هیئت‎های مذهبی ایجاد یک ساختار تعریف شده قانونی است که این توقع حاصل شده است.

حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد بر لزوم ساماندهی هیئت‎های مذهبی استان گلستان تاکید کرد و افزود: بخش زیادی از این ساماندهی انجام شده است هیئت‎های مذهبی در سراسر استان باید دارای پرونده منسجم و اطلاعات کامل باشند.

وی با بیان اینکه هیئت‎های مذهبی باید رصدخانه فرهنگی باشند، تصریح کرد: رسالت شورای هیئت‎های مذهبی در شهرستان نظارت و کنترل برنامه‎های مذهبی و فرهنگی است اشکالات هر شهر باید دسته‎بندی شود برای انجام کارهای مذهبی در استان باید هماهنگی با هیئت‎های مذهبی صورت بگیرد.

برخی خرافات 30 الی 70 درصد کاهش پیدا کرد/ شیوع خرافات در گلستان متوقف شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بر ضرورت احیای برخی مناسبت‎های ارزشی تاکید کرد و گفت: دعای عرفه و مراسم معنوی اعتکاف در جامعه جا افتاده است باید سالروز زعامت امام زمان (عج)، برگزاری مراسم‎های تجمعی در ماه محرم، برپایی ایستگاه‎های صلواتی، برگزاری نماز جماعت در هیئت‎های مذهبی نیز باید احیا و برجسته شوند.

ولی‎نژاد با اشاره به حذف خرافات و پیرایه‎ها در سطح استان گلستان گفت: بخشی از خرافات در استان گلستان به صورت کامل حذف شده است برخی خرافات نیز 30 الی 70 درصد کاهش پیدا کرده است جلوی ترویج و شیوع فراوان خرافات در استان گرفته شده و متوقف شده است.

وی با بیان اینکه احیای مناسبت‎های دینی و فرهنگی را باید به همت هیئت‎های مذهبی در استان گسترش دهیم، ابراز داشت: حذف خرافات به صورت جدی در دستور کار است.

مسئولان هیئت‎های مذهبی را سرمایه بدانند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نقش هیئت‎های مذهبی را در استان مهم خواند و گفت: باید مسئولان به این باور برسند که هیئت‎های مذهبی نقش اساسی دارند و باید هیئت را سرمایه دانست، ما می‎دانیم که منابع مالی برای حمایت از هیئت‎های مذهبی به اندازه کافی نیست اما شأن و منزلت هیئت‎های مذهبی باید نگه داشته شده و تکریم شوند.

ولی‎نژاد از هیئت‎های مذهبی به عنوان پایگاه مذهبی جامعه یاد کرد و بیان داشت: حضور باشکوه مردم در صحنه‎های مختلف 22 بهمن، انتخابات و ... با تلاش هیئت‎های مذهبی تقویت می‎شود لذا باید قدر این هیئت‎ها را دانست.

فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار