معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش عشایری استان گلستان از برنامه ریزی برای اجرای 45 برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی ویژه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی درمدارس عشایری این استان خبر داد.

 45 برنامه فرهنگی - ورزشی دهه فجر در مدارس عشایری گلستان اجرا می شود

به گزارش گلستان24، حسن نامنی روز دوشنبه درجلسه هم اندیشی حوزه پرورشی مدارس عشایری دو شهرستان کلاله و گنبدکاووس که دردبیرستان بقیه الله اعظم(ع) گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: عناوین این برنامه ها به 186 مدرسه عشایری استان اعلام شده است.

وی با تاکید برضرورت برگزاری برنامه های پیشنهادی ستاد دهه فجر آموزش و پرورش عشایری استان ازسوی مدارس زیر مجموعه، گفت: هدف از این برنامه ها آشنایی بیشتر نسل کودک و نوجوان با انقلاب اسلامی و آرمان های آن است.

نامنی، آذین بندی و فضاسازی مدارس و کلاس های درس، بر افراشتن پرچم نظام جمهوری اسلامی، نواختن زنگ انقلاب و برگزاری جشن های انقلاب، برگزاری صبحگاه مشترک درمدارس عشایری مناطق روستایی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، پخش سرود و فیلم های مرتبط با پیروزی انقلاب، تجلیل از خانواده های معظم شاهد و غرس نهال به نام و یاد شهدای عشایر را از مهمترین برنامه های دهه فجر امسال درمدارس عشایری گلستان ذکر کرد.

وی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری شامل قصه گویی، خاطره گویی، شعر و نیز مسابقات نقاشی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب، برگزاری یادواره شهدا و برپایی ایستگاه های فرهنگی درمسیر راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر برنامه های پیش بینی شده ایام دهه فجر در مدارس عشایری استان گلستان برشمرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش عشایری استان گلستان با تشریح سیاست های پیش بینی شده درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش درحوزه پروررشی و تربیت بدنی، برلزوم تلاش بیشتر مدیران، معاونین پرورشی، مشاوران، مربیان بهداشت و نیز مربیان ورزش برای تحقق اهداف پیش بینی شده دراین سند تاکید کرد.

نامنی، توجه به مسائل فرهنگی و قرآنی و شرکت در جشنواره های مرتبط با آن، اقامه نماز جماعت، برگزاری اردو های تفریحی - زیارتی درون و برون استانی و حضور فعال در المپیادهای ورزشی را از مهمترین سیاست های پیش بینی شده درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه پرورشی برشمرد.

وی گفت: تمامی برنامه های پیش بینی شده باید ضمن اثرگذار بودن و فراگیری و جامعیت داشتن، با مشارکت دانش آموزان و اولیای آنان انجام شود.

دراین نشست هم اندیشی حدود 50 نفر از معاونین پرورشی، مشاوران، مربیان تربیت بدنی و بهداشت مدارس عشایری دو شهرستان گنبدکاووس و کلاله حضور داشتند که درپایان نشست به سوالات آنان پاسخ داده شد.

درحال حاضر مدارس عشایری استان گلستان درچهار شهرستان گنبدکاووس، کلاله، مراوه تپه و گمیشان مستقر و افزون بر 13 هزار دانش آموز دختر و پسر درآن مشغول تحصیل هستند.


انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار