رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان مخالفت با منطقه آزاد اینچه برون را جهت گیری سیاسی دانست و گفت: منطقه آزاد اینچه برون یک مطالبه و خواسته عمومی مردمی است و همچنان پیگیر اجرای آن هستیم.

مخالفت با منطقه آزاد اینچه برون جهت گیری سیاسی بود

قلی قوانلو اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به‌طور کامل به وظایف خود برای اجرای منطقه آزاد تجاری اینچه برون عمل کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این لایحه را به مجلس داد.

 به گزارش گلستان24، وی یادآور شد: رأی نه مجلس به لایحه مناطق آزاد اینچه برون ناشی از یک برداشت غلط نایب‌رئیس مجلس بود؛ مجلس توسعه مناطق آزاد را مخالف قانون برنامه پنجم توسعه و کاهش معافیت مالیاتی برای دولت تلقی می‌کرد.

 منطقه آزاد اینچه برون

وی افزود: به همین دلیل که این لایحه را مخالف برنامه پنجم می‌دانستند باید موافقت دوسوم نمایندگان را کسب می‌کرد که این اتفاق رخ نداد و این لایحه نصف به‌علاوه یک را در مجلس کسب کرد و موفق به کسب آرای دوسوم نشد.

قوانلو با یادآوری اینکه لایحه‌ای که ۲۹ آذر در خصوص مناطق آزاد به مجلس فرستاده شد شامل هفت منطقه آزاد چند منطقه ویژه اقتصادی بود که البته همه رد شد، تصریح کرد: نمایندگان زیادی به رد شدن این لایحه اعتراض کردند و این لایحه و گلستان بدشانسی آورد.

جهت‌گیری‌های سیاسی برای منطقه آزاد اقتصادی

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: به جهت نزدیکی به انتخابات، عده‌ای تصور می‌کردند تصویب منطقه آزاد به نفع دولت و اعتدالیون خواهد بود، ازاین‌رو با این لایحه مخالفت کردند. وی بابیان اینکه رد لایحه منطقه آزاد سیاسی بود، اضافه کرد: عده‌ای ادعای مردمی بودن و حمایت مردمی دارند اما نشان دادند جهت‌گیری سیاسی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: با این بهانه که مناطق آزاد جایی برای واردات شده است این لایحه رد شد درحالی‌که افزایش واردات در سال‌های گذشته نشانه سیاست‌های غلط دولت قبل بوده است.

وی متذکر شد: توسعه مناطق آزاد نه‌تنها خلاف قانون پنجم نیست بلکه مطابق با یکی از بندهای دستورات اقتصاد مقاومتی رهبری انقلاب است که منجر به توسعه استان‌ها نیز می‌شود.

قوانلو خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مخالفان لایحه منطقه آزاد که در استان‌های محروم پیش‌بینی‌شده بود، استان‌های برخوردار بودند.

وی بابیان اینکه دولت کماکان پیگیر اجرای مناطق آزاد است، اظهار کرد: مردم محروم استان گلستان نباید فدای سیاست می‌شدند و نمایندگان گلستان باید فعال‌تر عمل می‌کردند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: این لایحه برای هفت استان مرزی و محروم کشور و با اهداف مهم صادراتی پیش‌بینی‌شده بود که امیدواریم در مجلس آینده دوباره به روی گذاشته و مصوب شود.

ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار