وزیر کشور با بیان اینکه دعوت از احزاب در این جلسه گزینشی نبوده تاکید کرد: دولت محل تاخت و تاز اصلاح‌طلبان نیست.

دولت محل تاخت و تاز اصلاح‌طلبان نیست

به گزارش گلستان 24، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گردهمایی وزیر کشور با دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی که عصر امروز (شنبه) در سالن پیامبر اعظم برگزار شد، با اشاره به تمهیدات انجام شده برای انتخابات مجلس و خبرگان اظهار داشت: در نظر داریم آسیب‌های انتخابات‌های آتی را از هم اکنون شناسایی تا فرایند انتخابات نظارت شده و مدیریت شده جلو برود. 

وی ادامه داد: بنده همین‌جا از احزاب می‌خواهم در هر مرحله از انتخابات که احساس می‌کنند وزارت کشور باید دقت بیشتری را داشته باشد، اعلام کنند. 

وزیر کشور افزود: لازم است تمام احزاب منشور اخلاقی و انتخابات را امضا کنند تا در انتخابات شاهد نشاط و پویایی لازم باشیم.

رحمانی فضلی در ادامه به لایحه شفاف‌سازی منابع مالی احزاب اشاره کرد و گفت: این لایحه را برای ارائه به دولت آماده کردیم و بنده هم از آقای مقیمی می‌خواهم که متن این لایحه را در سایت وزارت کشور قرار دهد تا از نظر احزاب بهره‌مند شویم. 

وی  تاکید کرد: منابع مالی که احزاب در انتخابات استفاده می‌کنند باید قابل حسابرسی و رسیدگی باشد.

وزیر کشور به نحوه اخذ آرا در انتخابات اشاره و تصریح کرد: اخذ آرا باید به گونه‌ای باشد که احراز هویت قبل از اخذ آرا صورت بگیرد تا امکان تخلف به صفر برسد. در این زمینه قصد داریم لایحه‌ای را تقدیم دولت کنیم. 

رحمانی فضلی به قانون انتخابات جامع اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه زمان کمی تا برگزاری انتخابات مجلس داریم، سعی کردیم یک لایحه اصلاحی را در خصوص انتخابات مجلس به دولت ارائه دهیم. 

وی در ادامه همچنین به تدوین لایحه جرم سیاسی اشاره کرد و گفت: لایحه جرم سیاسی را باید قوه قضائیه تدوین کند و تهیه کند و وزارت کشور هم به اندازه خود این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد. 

وزیر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری روز احزاب گفت: حتما این موضوع را به شورای عالی فرهنگی پیشنهاد می‌دهیم و همچنین قصد داریم لایحه تاسیس دفاتر استانی احزاب را تهیه و به دولت تقدیم کنیم. 

رحمانی فضلی در خصوص مجوزهای سخنرانی‌ها نیز گفت: ما موظف به تامین امنیت هر سخنرانی که مجوز می‌دهیم هستیم، و تاکنون امنیت تمام سخنرانی‌ها برقرار شده است. 

وی همچنین به موضوع لغو کنسرت‌های موسیقی اشاره و تصریح کرد: برخی رسانه‌ها این موضوع را بزرگ‌نمایی کردند در حالی که ما تاکنون 312 مجوز برگزاری کنسرت موسیقی دادیم که تنها مجوز 9 کنسرت لغو شده است که از این تعداد نیز 3 کنسرت توسط مسئولان برگزاری کنسرت و یک کنسرت نیز مشکل محتوایی داشت و 2 کنسرت توسط قوه قضائیه لغو شده است.

وزیر کشور در ادامه سخنانش با اشاره به اعتراضات مطرح شده در گردهمایی دبیران احزاب با وزیر کشور گفت: دعوت از احزاب در این جلسه توسط وزارت کشور گزینشی نبوده و دولت نیز محل تاخت و تاز اصلاح‌طلبان نیست.

رحمانی‌فضلی در پایان تصریح کرد: وزارت کشور تمام سعی خود را در خصوص تایید کاندیداها در انتخابات آتی مجلس تنها از طریق 4 مرجع قانونی پیگیری خواهد کرد. 

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار