بدلیل عقب افتادگی حقوق 11ماهه؛

صبح روز شنبه جمعی از کارگران معدن ذغال سنگ قشلاق و خانواده های آنان مقابل فرمانداری آزادشهر تجمع کردند.

تجمع چندین باره کارگران معدن ذغال سنگ قشلاق در فرمانداری آزدشهر + تصاویر

صبح شنبه جمع کثیری از کارگر معدن ذغال سنگ قشلاق و خانواده های آنان به علت عدم پرداخت حقوق 11 ماهه خود، در مقابل فرمانداری آزادشهر به نشانه اعتراض تجمع کردند.

 به گزارش گلستان24، دیروز شنبه که مصادف با سومین روز شروع اعتراض آنها بود و پیش از این، تجمع اعتراضی این کارگان معدن در مقابل فرمانداری و مصلی نماز جمعه آزادشهر طی روزهای گذشته صورت گرفته بود.

لازم به ذکر است: بعد از تجمع اعتراضی این کارگران در حدود یک ماه گذشته، قرار بر این شد که 6 ماه از حقوق عقب افتاده این عزیزان پرداخت شود که تا به امروز محقق نشده است.

معاون فرماندار آزادشهر در این خصوص به خبرنگار ما گفت: پیگیری های لازم انجام شده است و ما نامه نگاری ها و مکاتبات خود را انجام داده ایم و منتظر جواب آنها هستیم و با توجه به اینکه این حق کارگران زحمت کش است ولی با تحصن و تجمع نیز چیزی درست نخواهد شد.

به تنهایی به دنبال تحقق وعده ها بوده ام/ به دنبال کار انتخاباتی نبوده ام

رضا صابری نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در جمع این کارگران معترض حاضر شد و گفت: بعد از جلسات متعدد تصمیم بر این شد که 6 ماه از حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت شوی و طی هفته گذشته پیگیراین موضوع در تهران بودم تا وعده های داده شده به کارگران عملی شود.

وی با اشاره به اینکه به تنهایی به دنبال تحقق این وعده ها بوده ام، افزود: کسی من را همراهی نکرده و چند روزی هم پیگیر این موضوعات در سطح استان بوده ام و به دنبال کار انتخاباتی نبوده ام.

صابری اذعان داشت: برخی که به دنبال این هستند از این مشکلات به وجود آمده برای کارگران معدن، برای خود رأی جمع کنند، بروند و این کار را کنند ولی ما پیگیر این هستیم تا وعده پرداخت حقوق 6 ماهه کارگران تحقق پیدا کند و موانع پیش رو برطرف شود.

نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این تجمع در فرمانداری آزادشهر به خبرنگار ما گفت: دو مشکل پیش روی این کارگران است که یکی تمدید دفترچه های بیمه و صدور دفترچه های جدیدشان است که تامین اجتماعی استان باید در این خصوص طبق جلسه ای که داشتیم و با انجام تعهدات شرکت این موضوع را رفع می کرد، که انجام نشده است.

وی افزود: موضوع دیگر این است که باید وامی به مبلغ 20 میلیارد ریال تامین می شد که موافت آن گرفته شد تا حقوق 6ماه عقب افتاده کارگران پرداخت شود که به علت وجود چند فقره چک برگشتی شرکت که مربوط به تامین اجتماعی است و عدم هماهنگی تامین اجتماعی در خصوص تبدیل به حال کردن این چک ها، موجب این شده است که واریز این وام 20 میلیارد ریالی به حساب شرکت و پرداخت حقوق عقب افتاده کارگران صورت نگرفته است.

صابری در پایان تصریح کرد: جلسه را همین امروز(شنبه) با استاندار گلستان صورت داده ایم تا هرچه سریع تر این مشکلات کارگران زحمت کش برطرف شود.

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

kargar.1

انتهای پیام/تیتره آزاد

 

ارسال نظر

آخرین اخبار