از وقتی یادم میاد پدرم منو کتک می زد و هیچ محبتی به منو خواهرم نداشت؛ یک بار آنقدر مرا کتک زد که از حال رفتم و این تنبیهات بدنی باعث شده بود کم کم دچار بیماری اعصاب شوم…

پایان تلخ؛ روایت زندگی دختر کردکویی!

 به گزارش گلستان24، خانم ( … ) دختری بیست و اندی ساله و ساکن شهرستان کردکوی است که با مراجعه به مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان گلستان، داستان زندگی خود را برای مددکار این مرکز اینگونه تشریح می کند.

متن این گفتگو بدین شرح است:

از وقتی یادم میاد پدرم منو کتک می زد و هیچ محبتی به منو خواهرم نداشت؛ یک بار آنقدر مرا کتک زد که از حال رفتم و این تنبیهات بدنی باعث شده بود کم کم دچار بیماری اعصاب شوم…

در همان روزها با پسری به نام (…) در شبکه های اجتماعی مجازی آشنا شدم که پس از مدتی وابستگی زیادی بین ما به وجود آمده بود.

این روند ادامه داشت تا زمانی که فهمیدم به او علاقمند شدم. وقتی احساسم را به (…) گفتم اول تعجب کرد ولی بعد برایم تعریف کرد که زن و بچه دارد و من از این موضوع خیلی ناراحت شدم، چون مرا در جریان این موضوع تا آن زمان قرار نداده بود.

از آن طرف ( … ) هم برایم گفت که رابطه صمیمانه ای با همسرش ندارد و به من قول داد که می خواهد از او جدا شود و با من ازدواج کند.

من و ( … ) به دوستی مان ادامه دادیم و روابطمان بیشتر و بیشتر شد تا اینکه به من پیشنهاد داد تا در گرگان خانه ای اجاره کنیم و زندگی پنهانی مان را شروع کنیم.

من که دلخوشی جز ( … ) در زندگی ام نداشتم، پیشنهاد او را قبول کردم که ایکاش این کار را نمی کردم…

بعد از گذشت چندماه، یک شب که به خانه دوست ( … ) مهمانی آمده بودیم، توسط مأموران دستگیر و به کلانتری شهرستان کردکوی منتقل شدیم.

تاریخچه:

رابطع این دختر با خانواده اش سرد و خشک است و رابطه صمیمانه ای بین والد با فرزند وجود ندارد و از لحاظ اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد.

سیر بروز مشکل:

مشکل از حدود 2 سال پیش شروع شد و علت اصلی آن کمبود محبت و نداشتن آغوش گرم در خانواده بوده است.

مصاحبه بالینی:

مراجعه کننده در مصاحبه اولیه خود علائمی از قبیل شکایات جسمانی، اضطراب، احساس حقارت، درماندگی و ترس بروز می دهد.

خانم ( … ) خّلق خود را اغلب به صورت غمگین، افسرده و دلسرد توصیف می کند؛ در حین مصاحبه پرخاشگر می شود و حالت های غیرعادی از خود بروز می دهد.

انگیزه جرم یا آسیب:

در صورتی که مشکل خانوادگی و احساس کمبود محبت فرد حل نشود، امکان بروز مجدد این جرم و جرایم بعدی فراهم می شود.

آسیب شناسی:

1- ضعف در مهارت نه گفتن

2- ضعف در مهارت کمبود اعتماد به نفس

3- ضعف در مهارت اعتماد به جنس مخالف

4- ضعف در مهارت ارتباط موثر

5- کمبود محبت در خانواده و نداشتن مکان امن

راهکار:

1- دعوت به صلح و آؤامش

2- دعوت از خانواده مراجع جهت آشنایی با وظایف آنها

3- ارائه اطلاعات در خصوص مهارت نه گفتن و اعتماد به نفس

4- ارائه اطلاعات در خصوص اعتماد نکردن بی جا به جنس مخالف

5- آموزش مهارت ارتباط موثر

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار