شهردار گرگان با بیان اینکه مرکز گلستان صاحب شهربازی مدرن و تله کابین می شود، گفت: عملیات اجرائی شهربازی در زمینی به مساحت 10 هکتار از سال آینده آغاز خواهد شد.

 گرگان صاحب شهربازی مدرن و تله کابین می شود

 به گزارش گلستان24، حسین صادقلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با وجود گردشگری بودن محور نهارخوران ، اما به منظور کاهش بار ترافیکی و مسائل زیست محیطی این منطقه، مکان احداث این شهربازی در روستای مریم آباد واقع در شمال گرگان پیش بینی شده است.


وی اضافه کرد: عملیات اجرایی شهر بازی مدرن گرگان در سه فاز پیش بینی شده و تلاش می شود امکانات و تجهیزات مدرن در آن نصب شود.


به گفته وی دریاچه مصنوعی، پارک آبی، مجموعه های مدرن بازی و تفریح از جمله بخش های این شهربازی خواهد بود.


صادقلو گفت: همچنین مکاتبات نهائی با سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها برای ساخت تله کابین در محور نهارخوران گرگان انجام شده و به زودی مجوزهای لازم برای احداث آن صادر می شود.


شهردار گرگان افزود: مبداء این تله کابین در مکان قبلی پیش بینی شده یعنی سایت قوری می باشد که پس از اخذ مجوزهای نهائی کار ساخت آن سال آینده آغاز خواهد شد.


وی همچنین اظهارداشت: پروژه روگذر بهارستان - جامی به نام 'حاجی حتم لو' از شهدای مدافع حرم نیز در حال اجرا بوده و در هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.


صادقلو یادآور شد: چنانچه شورای اسلامی شهر گرگان موافقت نماید، چندین تقاطع غیرهمسطح دیگر در سال آینده در این شهر اجرائی می شود.


به گفته وی همچنین کار تغییر و جانمایی زمین و معامله ساخت هتل پنج ستاره با منابع طبیعی نهائی شده است و به زودی عملیات احداث این هتل بزرگ نیز اجرائی می شود. 


شهردار گرگان به پایان عملیات اجرایی زیرگذر صیاد شیرازی نهارخوران نیز اشاره کرد و گفت: احداث این زیرگذر با اعتباری بالغ بر 145میلیارد ریال با پیمانکار عقد قرارداد شد و با همان مبلغ اجرا و به پایان رسید.


صادقلو افزود: هزینه ‎های جانبی این پروژه از جمله جابجایی سیستم‎ های تاسیساتی آب، برق، گاز، فاضلاب، فیبر نوری، محوطه‎ سازی روی میدان و پیاده ‎روسازی بالغ بر 40 میلیارد ریال شده که مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه را به بیش از 180 میلیارد ریال رساند.


وی ادامه داد: این زیرگذر عصر امروز شنبه به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زینب (س) طی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، مردم گرگان و یکی از خوانندگان بنام کشور افتتاح می شود.


صادقلو ادامه داد: برای این مراسم امکان حضور بیش از 12 هزار نفر پیش‎ بینی و تدارک دیده شده و امکانات پشتیبانی آماده است تا در صورت نیاز خدمات بیشتری برای رفاه و آسایش نسبی شهروندان فراهم شود.


شهردار گرگان با بیان اینکه زیرگذر صیاد شیرازی بزرگترین و طولانی ترین پروژه در بین روگذرها و زیرگذرهای اجرا شده در گرگان است، گفت: 650 متر طول، 15.5 متر عرض و 6.5 متر ارتفاع این پروژه است.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار