فضای مجازی باز هم قربانی گرفت

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز گلستان گفت: زن وشوهر رمال به دلیل اخاذی از دختران جوان دستگیر شدند.

دستگیری زن و شوهر رمال در گرگان

به گزارش گلستان24،امیررضا رمضانی با اعلام این خبر، گفت: این زوج رمال علاوه بر کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع از طریق فریب مراجعین و رمالی، در مواردی نسبت به اخاذی از دختران جوان از طریق تهدید به انتشار اطلاعات شخصی نیز اقدام کرده بودند.

وی افزود: این زوج پس از گزارش دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم و شکایت تعدادی از شهروندان دستگیر شدند.

وی گفت: در بازرسی از منزل این زن و شوهر مواد مخدر و آلات و کتاب های رمالی کشف و ضبط شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم از شناسایی  فردی خبر داد که با معرفی خود به عنوان استاد دانشگاه ،کارمند سازمان انرژی اتمی ، کارمند اداره اطلاعات و مالک شرکت پخش دارو  در فضای مجازی اقدام به اغفال و سوء استفاده از زنان جوان می کرد.

حجت الاالسلام سید مصطفی حقی گفت: این متهم با استفاده از تجهیزاتی مانند بی سیم و دستبند، سوژه های خود را اغفال و وجوهی را از آنها دریافت می کرد.

وی در ادامه گفت : این فرد زمانی به دام افتاد که خانمی با مراجعه به دادسرای گرگان از مردی که با وعده ی پیدا کردن کار از وی اخاذی کرده بود، شکایت کرد.

وی افزود: به فاصله کوتاهی از ثبت این شکایت، شکایت های مشابه دیگری نیز ثبت و پس از تحقیقات بازپرس پرونده، متهم بازداشت شد.

وی گفت: متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و هم اکنون با صدور قرار تأمین به منظور تکمیل تحقیقات، بازداشت است.

دادستان حقی به زنان جوان که اغلب برای سرگرمی وارد فضای چت روم ها می شوند توصیه کرد: در محیط چت به کسی اعتماد نکنند و از ارسال عکس‎ها و فیلم‎های خصوصی و خانوادگی  در گروه های مجازی و برای افرادی که از هویت آن ها اطلاع ندارند خودداری کنند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار