مدیرکل صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ابریشم در رامیان نقطه قوت صنایع دستی گلستان است.

ابریشم در رامیان نقطه قوت صنایع دستی گلستان است/ کاخ رامیان، باغ موزه می شود

 به گزارش گلستان24، «ابراهیم کریمی» مدیرکل صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در مراسم افتتاح مرکز تخصصی ابریشم شهرستان رامیان گفت: شهرستان رامیان ظرفیتهای منحصر بفردی در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد و ابریشم در رامیان نقطه قوت صنایع دستی گلستان است.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی ابریشم رامیان شامل تمامی اقدامات همچون بخش رنگرزی، نخ ریسی، طراحی و تولید می شود، اظهار کرد: این مرکز با همکاری جهاد کشاورزی استان در مساحت ۱۸۰ متر مربع و اشتغالزایی ۳۰ نفر راه اندازی شده است.

کریمی افزود: در سه ماهه ابتدای سال۹۵، خانه زیورآلات شهر گنبدکاوس، خانه نساجی شهر گرگان و خانه ابریشم مینودشت افتتاح و راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: ایجاد بازار هدف با ورود هنرمندان روستایی درعرصه تولید ایجاد می شود، قابلیت های صنایع دستی بروز می کند و گردشگران می توانند از این ظرفیت ها دیدن کرده و باعث درآمدزایی و اشتغالزایی بیشتر شوند

مدیرکل صنایع دستی و گردشگری استان گفت: طراحی ها باید برای همه سلایق درنظر گرفته شود و بروزرسانی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال جدید کاخ رامیان که دارای قدمتی تاریخی بوده و ثبت ملی شده است، تبدیل به باغ موزه می شود و اداره گردشگری رامیان که تا به امروز نمایندگی بود، به همراه ۶ شهرستان دیگر تبدیل به اداره می شود.

کریمی در پایان از آغاز مطالعات ژئوپارک قلعه میران رامیان خبر داد و خاطرنشان کرد: بزودی این موضوع عملیاتی شده و می طلبد که با همت مسئولین ظرفیت های درونی همه اماکن تاریخی و گردشگری استان تبدیل به روز و قابلیت بهره برداری برسند.

منبع: گل رامیان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار