مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان گلستان، قطار گردشگری گرگان- اینچه برون به زودی راه اندازی خواهد شد.

 قطار گردشگری گرگان – اینچه برون راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی در جلسه بررسی راه‌اندازی این قطار گردشگری که با حضور مدیر‌کل بهزیستی، مدیر‌کل راه آهن و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار شد، اظهار داشت: در توسعه صنعت گردشگری بر توسعه‌های نوین، گسترش و یا نوسازی دارایی های موجود به عنوان یک اولویت تاکید شده است.

وی افزود: استان گلستان قابلیت‌ها  و پتانسیل های بی شماری دارد که با بهره‌مندی مطلوب از آنها  می‌توان گام‎های موثری در جهت توسعه گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی در استان برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: گردشگری برای مقصدهای گردشگرپذیر، نقش منبع حیاتی ترمیم اقتصاد محلی را عهده‌دار است و به خلق فرصت‌های شغلی نوین کمک میکند، موجب توسعه و بهسازی زیرساخت ها در کشور می شود و منابع لازم برای حراست از میراث فرهنگی و حفاظت از میراث طبیعی را تامین و سطح رفاه اقتصادی مردم جوامع گردشگرپذیر را بهبود می‌بخشد.

کریمی تصریح کرد: در این راستا با تعامل و همکاری دستگاه‌های دولتی و خصوصی مرتبط نسبت به راه اندازی قطار گردشگری گرگان- اینچه برون اقدام خواهد شد تا با معرفی جذابیت های تاریخی وگردشگری در مسیر این قطار، گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بیش از پیش به استان گلستان فراخوانده شده و رونق اقتصادی منطقه حاصل شود.

دراین جلسه مقررشد تا مدیران دستگاه‌های مرتبط، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و هتلها و همچنین راهنمایان تورهای گردشگری از مسیر این قطار گردشگری بازدید کرده و با بررسی میدانی این مسیر، راهکارهای اجرایی ارائه و نسبت به اجرای این مهم اقدام شود.

استان گلستان با دارا بودن قدمت تاریخی بیش از 7500 سال و همچنین داشتن 2500 اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی و غیره در کنار تنوع قومی و نژادی می تواند به عنوان استان هدف گردشگری کشور مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار