داوود اوغلو در ایران چه می‌خواهد؟

مسئول بسیج دانشجویی شهید رجایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ترکیه را یکی از بزرگ‌ترین حامیان داعش خواند و گفت: رابطه با ترکیه به معنای حمایت از داعش است.

گول چرب زبانی‌های حامیان داعش را نخوریم

به گزارش گلستان24،با اشاره به سفر داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه به تهران، به طرح چند سئوال پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین حامیان داعش در ایران چه می‌خواهد و دلیل سفر او در این برهه حساس به ایران چیست؟

 

وی افزود: در حالی که آوازه پیروزی‌های سربازان مقاومت عراق و سوریه در  جهان پیچیده است و داعش متحمل شکست‌های پی در پی می‌شود، احتمال آن می‌رود که داوود اوغلو برای چانه زنی به ایران می‌آید تا بتواند ایران را به دست کشیدن از حمایت خود از محور مقاومت در عراق و سوریه راضی کند؛ اما نقش ایران به عنوان کشوری تأثیر گذار در تحولات منطقه چیست؟

 

شعبانی با بیان اینکه ایران اگر بخواهد این چانه زنی ترک‌ها را بپذیرد، لاجرم باید طی ماه‌های آینده با حذف بشار اسد موافقت کند و پس از آن هم باید دست از حمایت حزب الله بکشد، تصریح کرد: با توجه به اهداف جمهوری اسلامی که یکی از آن‌ها دفاع از مظلومین و احترام به رأی مردم است، این دو مورد یعنی عدم حمایت از حزب الله و حذف بشار اسد که گزینه منتخب مردم سوریه است به کلی رد خواهد شد، حال دلیل سفر داود اوغلو به ایران چیست؟ آیا او بارقه‌هایی از عقب نشینی در مسئولین ایران را مشاهده کرده است؟

 

مسئول بسیج دانشجویی شهید رجایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان متذکر شد: مسئولان دولتی ایران یقینا می‌دانند که اگر بخواهند دست از حمایت عراق، سوریه و حزب الله بکشند، باید در همدان و کرمانشاه با داعشی‌ها بجنگند، پس باید در مقابل صحبت‌های آقای نخست وزیر، از تفکرات ایران در منطقه حمایت کنند.

 

وی به دلایل مفروض دیگر این سفر اشاره کرد و اذعان داشت: دلیل بعدی سفر مقامات ترک به ایران می‌تواند بازی کردن نقش میانجیگر بین ایران و عربستان باش؛ با توجه به دوستی دیرینه‌ای که بین ترک‌ها و سعودی‌ها وجود دارد این میانجیگری برای ایران مفید به فایده نخواهد بود و حتما دست‌های پشت پرده‌ای برای این کار وجود دارد، پس مقامات ایرانی مراقب چرب زبانی‌های ترک‌ها باشند.

 

شعبانی تأکید کرد: قطع روابط بین ایران و عربستان از سمت کشور سعودی بوده پس اگر بخواهد میانجیگری هم صورت بگیرد باید با درخواست مستقیم عربستان باشد و مراتب عذرخواهی از ملت شریف ایران را به خوبی به جا آورند.

 

وی به همراهی چند وزیر اقتصادی ترکیه در این سفر اشاره کرد و گفت: یکی از حامیان مالی داعش که با خرید نفت از داعش خدمت بزرگی به آنها کرده، شاید به قصد فعالیت‌های اقتصادی می‌خواهد به ایران بیاید لذا آغاز هرگونه فعالیت اقتصادی بین ایران و ترکیه به گونه‌ای حمایت ایران از کشت و کشتار داعش است.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهید رجایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: دلیل اصلی قطع روابط با رژیم غیر قانونی صهیونیستی نیز به علت برائت از کشتار مردم بی‌گناه فلسطین است؛ حال با توجه به اینکه حمایت‌های ترکیه از داعش و گروه‌های تروریستی که عامل کشتار مسلمانان شیعه و سنی در عراق و سوریه است بر کسی پوشیده نیست، رابطه با این کشور با مبانی نظام ما همخوانی ندارد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

آخرین اخبار