رئیس بنیاد مسکن کلاله گفت: تاکنون طرح هادی و بهسازی روستایی در ۲۸ روستای شهرستان کلاله استان گلستان اجرا شد.

اجرای طرح هادی در ۲۸ روستای شهرستان کلاله

به گزارش گلستان24، سیدمجتبی حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون طرح هادی و بهسازی روستایی در 28 روستای شهرستان کلاله استان گلستان اجرا شده و 11 طرح روستایی دیگر نیز در این شهرستان در حال اجرا است.

طرح هادی

وی افزود: یک میلیارد 685 میلیون تومان اعتبار این طرح‌ها از محل منابع مالی سال 94 تامین شده است.

رئیس بنیاد مسکن کلاله به چگونگی روند اجرایی طرح هادی روستایی اشاره و تصریح کرد: در اجرای طرح هادی این 11 روستا، ابتدا طرح تفصیلی تهیه و سپس عملیات اجرایی جوی و جدول، کانال بتنی، زیرسازی و آسفالت انجام می‌شود.

حسینی اظهار کرد: در شهرستان کلاله 114 روستا دارای کد وجود دارد که تاکنون به جز این 11 روستا، فاز نخست طرح هادی 28 روستا به اجرا درآمده است.

وی محرومیت‌زدایی، جلوگیری از مهاجرت و خودکفایی در معیشت روستائیان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها اعلام کرد.

رئیس بنیاد مسکن کلاله تصریح کرد: با اجرای طرح هادی، چهره روستا متحول می‌شود و عمران و آبادانی در روستا رونق می‌گیرد و امیدواریم این طرح بتواند گامی مؤثر در راستای ماندگاری روستائیان در روستاها باشد.

حسینی گفت: این نهاد برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی علاوه بر معرفی متقاضی برای دریافت تسهیلات بانکی ارزان قیمت آمادگی ارائه مشاوره و راهنمایی‌های فنی و کارشناسی به روستائیان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار