معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: یادواره شهدای دانشجو در شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

یادواره شهدای دانشجو در گنبدکاووس

به گزارش گلستان24،محمد حمیدی در جلسه‌ شهرستانی اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان اظهار داشت: ساماندهی کنگره 4 هزار شهید مدت‌هاست آغاز شده و همه اقدامات فرهنگی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه 9 شهید دانشجو در این شهرستان وجود دارد، یادواره شهدای دانشجویی در سال 95 برگزار خواهد شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: 30 عنوان کتاب با موضوع شهید و شهدا در حال چاپ و همچنین دایره‌المعارف شهدا با همکاری بنیاد شهید و سپاه در حال جمع آوری است.

حمیدی درباره موضوع راهیان نور نیز اظهار داشت: کار شهدا و ایثارگران در زمان جنگ نوعی ایثارگری بود و در آن زمان مردم ما با نداشتن امکانات و تجهیزات جنگی مناسب می‌جنگیدند و امروز حضور جوانان در راهیان نور تأثیرات عمیقی بر روح و جان آنان خواهد گذاشت.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با اشاره به هفته شهید گفت: 16 الی 22 اسفندماه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرموده امام راحل هفته شهید نام گرفته و ما باید در همه‌ حال یاد و رفتار آنان را زنده نگه‌داشته و به آن عمل کنیم.

وی افزود: یک‌هزار و 400 برنامه‌ استانی در این هفته برگزار خواهد شد که نکوداشت مادران و همسران شهید، نمایشگاه تصاویر مادران شهید، افتتاحیه سایت شاهد و غیره از برنامه‌های این هفته است.

حمیدی همچنین درباره مناطق آلوده شهر هم گفت: سه نقطه استان گلستان نقطه آلوده مشخص شده که یکی از آن‌ها در گنبد و محله اسلام‌آباد است.

وی اظهار داشت: از 6 ماه گذشته این محله در دستور کار فرهنگی اجتماعی و عمرانی قرار گرفته و تاکنون با مشارکت سپاه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی شناسایی 80 زن سرپرست خانوار، تسهیلات تعمیر مسکن، آسفالت و زیر سازی محله اسلام آباد، برگزاری کلاس‌های آموزشی سبک زندگی و آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای در جهت توانمند سازی مردمان این منطقه و داشتن محله آری از آلودگی از اقدامات مهم این مدت است.

فرمانده سپاه گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: شهدا رسالت مهمی‌ را بردوش ما نهاده‌اند و ما باید فرهنگ شهدا و دفاع مقدس را برای نسل سوم و چهارم بازگو کنیم.

رمضانعلی بادلی افزود: راهیان نور به عنوان یک دارو یا اپیدیمی در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن است.

وی گفت: امسال هماننده دوره‎های گذشته در 2 مرحله علاقه‌مندان به راهیان نور اعزام خواهند شد که در مرحله نخست 400 نفر از برادران در 26 اسفندماه و خواهران 6 فروردین به تعداد 200 نفر خواهند بود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار