سید محمد دهنوی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان:

اگر در این حوزه فضای مجازی، آموزش و اطلاع رسانی خوبی برای مردم داشته باشیم، چه بسا این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرده ایم. مثلا در اینستگرام، فرصت خوبی برای حضور انقلاب اسلامی و تببین آرمان هایمان داریم. اما مقدمه استفاده و تبدیل این تهدید به فرصت، به یک آموزش و ریل گذاری صحیح برای استفاده به جا برای این ظرفیت عظیم اجتماعی است

تهدید شبکه های اجتماعی را به یک فرصت تبدیل کنیم

سید محمد دهنوی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، شبکه های اجتماعی را یک ابزار غربی دانست که وارد فرهنگ و سبک زندگی ایرانی ها شده است، و افزود: از آن جایی که این شبکه ها برای این آداب و رسوم ساخته نشده ، تعارضاتی به وجود آورده است. بین افراد خانواده و دوستان جدایی بوجود آورده و با پر کردن خلا عاطفی مردم، آن ها را از صله رحم، دید و باز دید و گفت و گوی با یکدیگر ، که از نیاز های روز مره است، دور می کند.

وی معتقد است که غرب توانسته با استفاده ابزاری از این شبکه  های اجتماعی، بازار فروش خوبی برای فروش محصولات خود فراهم کند. همچنین دشمن اطلاعات شخصی افراد را در شبکه هایی همچون وایبر و واتس آپ سازماندهی کرده و در موقعیت های حساس از آن استفاده میکند. مثل ماجرایی که در فتنه 88 رخ داد. دشمن اطلاعات دقیق بسیاری از افراد را داشت و با آن ها در فیس بوک ارتباط بر قرار می کرد. به عقیده من این درس بزرگی برای نسل جوان است.

8978907097

دهنوی معتقد است که ما امروز یک جنگ خانه به خانه، اتاق به اتاق و نفر به نفر داریم. وی ادامه داد: در این جنگ همانند جنگ سخت قبل از این که رزمنده ای به خط مقدم فرستاده شود، قطعا باید آموزش ببیند و چه بسا اگر بدون آموزش در این شبکه های مجازی ورود پیدا کند، در همان ابتدا با شکست های بسیار سنگینی رو به رو شود.

فعالی فرهنگی شهرستان گرگان، بسیاری از روابطی که در این شبکه های مجازی صورت می گیرد و مشکلاتی که در زندگی روزمره مردم اتفاق می افتد، را نشانه آشنا نبودن مردم با این فضا و آموزش ندیدن آن هابرشمرد و یاد آور شد: بعضی از این شبکه ها مانند بیتاک و لینک، برای آزادی روابط ناشروع و پوشش روابط غیر اخلاقی طراحی شده است. برخی هم همچون وایبر و واتس آپ، برای دوستی ها و انتقال عکس و فیلم استفاده می شوند. اگر در این حوزه ها، آموزش و اطلاع رسانی خوبی برای مردم داشته باشیم، چه بسا این تهدید را به یک فرصت تبدیل کرده ایم. مثلا در اینستگرام، فرصت خوبی برای حضور انقلاب اسلامی و تببین آرمان هایمان داریم. اما مقدمه استفاده و تبدیل این تهدید به فرصت، به یک آموزش و ریل گذاری صحیح برای استفاده به جا برای این ظرفیت عظیم اجتماعی است.

87987

وی در آخر گفت: به نظر من یکی از مقدمات  دهه عدالت و پیشرفت برای رسیدن به ایران 1404، ریل گذاری صحیح است و یکی از مطالبات جدی من از شورای عالی فضای مجازی، مدیریت به روز و در صحنه آنان در این عرصه می باشد.

ارسال نظر

  • جواد
    0

    اقای دهنوی خودتان در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنید؟
    چرا برنامه ای برای شبکه های اجتماعی ارائه ندادید؟

  • سید احسان
    0

    بد نیست گاهی اوقات کار کنیم..
    حرف نزنیم..

  • محمدي
    0

    درود بر مهندس دهنوي ايشان را از كودكي مي شناسم او از خانواده اي بسيار مذهبي ، متدين و ولايي مي باشد

آخرین اخبار