آخوند فرهمند از آغاز تحرکات برخی، جهت تحریم و حرام دانستن جشن ها و مراسمات مذهبی در شهرستان کلاله خبر داد.

شروع برخی تحرکات در کلاله/ تحریم و حرام دانستن برگزاری جشن ها و مراسمات مذهبی !

آخوند فرهمند د با بیان اینکه اخیرا زمزمه های تحریم و حرام دانستن برگزاری مراسمات و جشن های مذهبی در شهرستان کلاله توسط برخی شخصیت ها به گوش می رسد، گفت: این اقدام شرم اور است.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: در ماه مبارک ربیع الاول مسلمانان با شوق و محبت به یاد و خاطره ای که چون خون در رگ های می جوشد، انواع مجالس، شادی و سرور مذهبی را برگزار می کنند و تصور اینکه برخی شخصیت ها برگزاری چنین مراسماتی را تحریم کنند و حرام بدانند، سخت است.

وی تاکید کرد: این تحرکات به جایی رسیده است که امکان دارد برخی جشن های ولادت مبارک پیامبر بزرگ اسلام را نیز تحریم و حرام کنند؛ در صورتی که برگزاری و یاد چنین مناسبت هایی باعث رهایی انسان از جهل و بردگی به روشنایی و دانش می شود.

آخوند فرهمند با اشاره به اینکه بزرگداشت ولادت پیامبر اکرم(ص) توسط برخی بزرگان تاکید شده است به ارائه برخی از این مستندات پرداخت که در ذیل به نمونه از آنها اشاره شده است.

أقوال بعض کبار علماء الأمّة فی مشروعیّة الاحتفال بالمولد النبوی الشریف :

قال الشیخ ابن تیمیة رحمه الله : (فتعظیم المولد واتخاذه موسماً قد یفعله بعض النّاس , ویکون له فیه أجر عظیم لحسن قصده وتعظیمه لرسول الله صلّى الله علیه وآله وصحبه وسلّم ) اقتضاء الصراط المستقیم فی مخالفة أصحاب الجحیم لابن تیمیة جلد 1 ص 297 .

ابن تیمیه رحمه الله علیه در کتاب اقتضاء الصراط المستقیم فی مخالفة أصحاب الجحیم می فرماید:بزرگداشت مولد پیامبر و جشن گرفتن در موسم آن که بعضی از مردم انجام می دهند، اجر عظیمی برای احتفال گیرنده بر حسب نیت اش هست، که این نشان ای از احترام به پیامبر اسلام را نشان می دهد.

ارسال نظر

آخرین اخبار