دارابی خبرداد:

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: زمان ثبت‎نام ، تبلیغات و اطلاع‎رسانی برای شرکت در سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی از 14 فروردین ماه جاری در گلستان آغاز شده و تا 11 اردیبهشت ادامه دارد.

ثبت‎نام سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در گلستان

 به گزارش گلستان24، حجت‎الاسلام حسن دارابی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، اظهارکرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف از 11 اردیبهشت لغایت 13 خرداد انجام می‎شود و دوره آموزشی ارتقای سطح برای منتخبان مرحله شهرستانی به منظور شرکت در مرحله استانی از 13 خرداد لغایت 20 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری مسابقات استانی را 20 تیر الی 12 شهریور اعلام و تصریح کرد: 25 مهرماه نیز دوره‎های آموزشی ویژه منتخبان مرحله استانی برای شرکت در مرحله کشوری برگزار می‎شود و از 25 لغایت هفت آبان زمان برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم است.

متسابقین قرآنی در 11 رشته با یکدیگر رقابت می‎کنند

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به ویژگی این دوره از مسابقات قرآنی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه مجری برگزاری مسابقات قرآنی در مقطع شکوفه‎ها «زیر 18 سال» نیست و متسابقین بالای 18 سال در مسابقات قرآنی اوقاف با یکدیگر به رقابت می‎پردازند.

دارابی با اشاره به اینکه افراد شرکت‎کننده در مسابقات در 11 رشته با یکدیگر رقابت می‎کنند، افزود: متسابقین در رشته‎های حفظ قرآن کریم شامل حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، معارف، دعاخوانی، مدیحه‎سرایی و همخوانی قرآن، اذان و ابتهال در این دوره از مسابقات حضور پیدا می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‎نام در این دوره از طریق سایت www.quraniran.ir انجام می‎شود، گفت: سکونت در شهرستان محل سکونت الزامی است، طلاب حوزه‎های علمیه و دانشجویان صرفا در مدت تحصیل و سربازان در طول خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی خدمت می‎توانند ثبت‎نام کنند.

هیچگونه اعتبار فرهنگی و قرآنی از سوی استانداری به اوقاف گلستان داده نشد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه متسابقین حق شرکت در مسابقات را از یک شهرستان دارند، افزود: امسال سهمیه کمی ابلاغ نشده و تمرکز سازمان اوقاف و امور خیریه بر کیفی‎سازی دوره‎ها و مسابقات قرآنی است.

دارابی یکی از مهمترین خلاءهای استان گلستان را فقدان اساتید برجسته قرآنی دانست و گفت: استان گلستان استعدادهای خوب قرآنی فراوانی دارد اما اعتبار مالی برای استفاده از اساتید مجرب در پرورش و تقویت استعدادهای قرآنی در گلستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هیچگونه اعتبار فرهنگی و قرآنی از سوی استانداری به اوقاف گلستان داده نشد، اظهار کرد: سطح مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه بالا است و خلاء استاد برجسته سبب شده تا استعدادهای قرآنی گلستان مظلوم واقع شوند.

موقوفات قرآنی در گلستان بسیار کم و هنوز قابل بهره‎برداری نیست

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از خیرین خواست در فضای قرآنی با موضوع قرآنی برای وقف در این حوزه ورود کنند و گفت: موقوفات قرآنی در استان بسیار کم و هنوز قابل بهره‎برداری نیست که البته همین تعداد اندک موقوفات قرآنی نیز با تلاش رسانه‎ها، مبلغان و روحانیون رقم خورد.

دارابی از رسانه‎ها و خبرنگاران خواست با جدیت بیشتری در راستای ترویج و تبیین فرهنگ موقوفات قرآنی ورود کنند و گفت: اگر وقف قرآنی تقویت شود از محل آن می‎توان در برگزاری مسابقات و ترویج فرهنگ قرآنی اقدامات خوب و موثری انجام داد.
1242442
 
انتهای پیام/
 

ارسال نظر

آخرین اخبار