در جلسه علنی شورای شهر گرگان، اشتباه تایپی یکی از مدیران شهرداری و اشتباه لفظی نایب رئیس موجب ایجاد حاشیه هایی شد.

اشتباه تایپی شهرداری و ادبیات نایب رئیس شورا شهر گرگان حاشیه ساز شد

دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان عصر شنبه با حضور شهردار، برخی مدیران شهرداری و یازده عضو شورا به صورت علنی در سالن جلسات پارلمان محلی شهرستان آغاز شد.

به گزارش گلستان24، حسین ربیعی رئیس سابق و اسدالله کبیر رئیس کمیته ورزش دو عضو غایب شورا در این جلسه بودند که البته ربیعی در دقایق پایانی در محل برگزاری جلسه حاضر شد.

مطابق روال معمول، زهرا نورا رئیس شورا به بیان مهم ترین رویدادهای هفته جاری پرداخت. وی همچنین مشخص شدن وضعیت تملک باغ مزار مرحوم لطفی به عنوان یک اثر ماندگار تاریخی شهر گرگان که می تواند جاذبه گردشگری نیز داشته باشد را خواستار شد.

باتوجه به اینکه در هر جلسه یکی از اعضا به قید نوبت، نطق پیش از دستور را انجام می دهد این بار این امر به «محمدرضا سبطی» محول شده بود که به علت ناآمادگی وی به هفته آینده موکول شد تا نطق پیش از دستور برای دومین بار در سال جاری به تعویق بیفتد.

بازگشت مصوبه شورا برای تصویب مجدد!

رئیس شورا برای پیگیری مباحث مربوط به ابلاغ بودجه دو جلسه فوق العاده را رای گیری کرد که با اکثریت آرا به تصویب رسید. حسین صادقلو شهردار گرگان در همین ارتباط، لزوم حضور تمامی افراد رای دهنده در جلسات فوق العاده را یادآور شد که با استقبال رئیس شورا همراه شد.

باوجود گذشت دو هفته از پایان کامل تعطیلات نوروزی بار دیگر بساط تقدیر و تشکر از عوامل شهرداری برپا بود و این بار ناصر گرزین به بهانه انتخاب شهردار گرگان به عنوان شهردار نمونه در حوزه خدمات سفر نوروز از وی قدردانی کرد.

سپس نوبت به قرائت دو لایحه از سوی علی کلاتی رسید. یکی از لوایح که به یک آگهی مزایده عمومی ارتباط داشت موجب ایجاد غائله ای در جلسه شد. آنطور که مطلع شدیم ماجرا از این قرار بود که هفته گذشته یک آگهی فروش تملکات شهرداری به تصویب اعضای شورا رسیده و به فرمانداری شهرستان ارسال شده اما شهردار گرگان خواستار تصحیح یکی از بندهای آن شد. با اشتباه تایپی یکی از مدیران شهری این بند به گونه ای دیگر اصلاح شد که این موضوع موجب واکنش صفرعلی پایین محلی، نایب رئیس شورا شد.

اشتباه تایپی یکی از مدیران شهرداری دردساز شد!

پایین محلی که در جلسه تصویب حضور نداشت، خواستار ارجاع این لایحه به کمیسیون اداری مالی شورا شد که این موضوع با مخالفت شهردار همراه شد. صادقلو معتقد بود این لایحه یک بار با نظر موافق اکثریت اعضا به تصویب رسیده و نیازی به بررسی مجدد نیست.

در این میان سبطی نیز با تایید سخنان پایین محلی، بررسی بیشتر جزئیات این لایحه را حق اعضا دانست. کشمکش های مربوط به این بحث دقایقی زمان جلسه را به خود اختصاص داد و شهردار که از سخنان دو عضو شورا ناراحت به نظر می رسید، بازپس گیری لایحه را اعلام کرد. در نهایت با مدیریت رئیس شورا این غائله به فرجام رسید و مصوبه بازگردانده شده بار دیگر به تصویب رسید.

در ادامه نامه ای در ارتباط با هدیه دو میلیون ریالی به کارکنان خانم شورای شهر به مناسبت « میلاد حضرا فاطمه (س) و روز زن» به امضای تمامی اعضای حاضر در جلسه رسید و مصوب شد.

ایجاد غائله دوم به خاطر ادبیات نایب رئیس!

کمک هزینه شهرداری برای برگزاری مراسم معنوی «اعتکاف» در شهرستان موضوع بعدی مورد بحث بود. در همین ارتباط فائزه عبدالهی گزارش کوتاهی از چگونگی برگزاری این مراسم در سال گذشته ارائه داد. گویا شهردار کمک هزینه پنج میلیون تومانی برای مراسم اعتکاف امسال را در نظر گرفته بود که عبدالهی خواستار افزایش کمک هزینه نقدی شد.

سبطی افزایش دو میلیون تومانی را پیشنهاد داد که مورد موافقت ضمنی شهردار قرار گرفت. شهردار در این باره بیان کرد «مبلغ اضافه پیشنهادی را از حساب شخصی خود می پردازم و از این طریق می خواهم تعامل خود با مجموعه شورا و احترام به نظرتان را نشان دهم.» صادقلو که از روند تصویب مجدد آگهی مربوط به فروش تملکات کمی ناراحت بود گفت «ما (شهرداری و شورا) نباید رفتارهای سال گذشته را تکرار کنیم.»

این سخن کنایی شهردار بازهم با واکنش نایب رئیس شورا همراه شد. پایین محلی که مخالف جدی روند تصویب دوباره آن مصوبه بود بار دیگر سخنان پیشین خود را تکرار کرد. این بار نوع ادبیات در کلام پایین محلی که خطاب به شهردار استفاده شد، تنش آفرید. با بالاگرفتن ماجرا بین این دو، زهرا نورا در صدد آرام کردن شهردار برآمد که صادقلو باصراحت خطاب به نورا اعلام کرد «شما باید به همکار خود تذکر دهید و حق تذکر به من را ندارید و من فقط از استاندار دستور می پذیرم.»

پایان یافتن جلسه، زودتر از زمان مقرر

در نهایت با آرام تر شدن آقای شهردار، غائله دوم نیز به پایان رسید. با تغییر فضای جلسه صادقلو عنوان کرد «در جلسات بارها ممکن است با صدای بلند با همدیگر سخن بگوییم اما بیرون از این فضا مانند برادر و خواهر رفتار می کنیم و این ذات جلسات است.»

زهرا نورا پس از گذشت ۷۰ دقیقه از آغاز جلسه به علت «دندان درد» صحن را ترک کرد و مدیریت جلسه به پایین محلی واگذار شد. نیم ساعت پایانی جلسه به بررسی لوایح اختصاص یافت که از سوی مهران فدوی قرائت شد.

در نهایت سومین جلسه صحن علنی شورای شهر در سال جدید در اقدامی قابل تامل یک ساعت پیش از موعد مقرر مرسوم به کار خود پایان داد.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار