در جلسه شورای شهر گرگان صورت گرفت؛

در جلسه شورای شهر گرگان، اعضا به مرگ مامور شهرداری واکنش نشان دادند و رئیس سابق پارلمان محلی به یکی از اعضا انتقاد کرد.

واکنش به مرگ مامور شهرداری گرگان/ انتقاد رئیس سابق از عضو شورا

به گزارش گلستان24، دویست و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور تمامی اعضا، برخی معاونین و کارمندان شهرداری، اصحاب رسانه، شهروندان و در غیاب شهردار در سالن جلسات این نهاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه زهرا نورا رئیس شورا پس از قرائت مهم ترین رویدادهای هفته جاری، به کشته شدن اصغر ساوری از ماموران سد معبر شهرداری در هفته گذشته واکنش نشان داد.

مرحوم ساوری از کارکنان بخش سد معبر شهرداری گرگان شنبه گذشته در یک درگیری با دست‌فروشان بلوار شهید کلانتری (کمربندی) محدوده شهرداری  ناحیه  ۳ گرگان، با ضربات چاقو توسط یکی از دستفروشان  به قتل رسید.

نورا در همین رابطه ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار حضور دست‌فروشان در بازارچه های شهری شد. وی از کمیسیون خدمات شهری گرگان درخواست کرد لایحه ای در راستای حمایت از خانواده مامور فقید سد معبر به صحن شورا ارسال کنند.

محمدابراهیم جرجانی عضو شورای شهر نیز در این رابطه توضیحاتی ارائه داد. جرجانی که معتقد بود رئیس شورا برخورد نادرست مامور سد معبر را علت نزاع و قتل وی عنوان کرده، ضمن رد این موضوع بیان کرد: مرحوم ساوری با لباس فرم سد معبر در حال انجام وظیفه بود و در آن لحظات مورد اصابت چاقو قرار گرفت. از نظر قداست کاری می توانیم وی را «شهید» بنامیم.

جرجانی با دفاع از کارکنان شهرداری ادامه داد: مسئولیت مشکلات بیکاری و سد معبر وظیفه نهادهای دیگر است و کارمندان شهرداری وظایف خود را به درستی انجام می دهند و نباید بگوییم که برخورد نادرست مامور شهرداری موجب وقوع قتل شده است.

وی همچنین از شهردار و کارمندان شهرداری برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکر مرحوم ساوری قدردانی کرد و آن را «بی سابقه» خواند.

علیرضا پزشکپور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان نیز ضمن محکوم کردن این واقعه از نیروی انتظامی درخواست کرد نسبت به دستگیری عامل یا عاملان این جنایت اقدام عاجل انجام دهند.

وی بیان کرد: اگر با دست‌فروشان برخورد نشود، آنها بساط خود را در کنار همه مغازه های سطح شهر پهن می کنند. البته دست‌فروشان در همه شهرها حضور دارند و تنها مختص گرگان نیست.

پزشکپور از شهرداری خواست تعدادی مکان برای عرضه اجناس دست‌فروشان اعلام کند.

حسین ربیعی نیز در ادامه واکنش های اعضا به مرگ مامور شهرداری، ماموران سد معبر را حاضر در «خط مقدم» دانست و آنها را مدافع نظم عمومی برشمرد.

مباحث مربوط به کشته شدن مامور سد معبر و نطق طولانی مدت فائزه عبدالهی که بر خلاف روال مرسوم پس از دستور قرائت شد، موجب شد بخش قابل توجهی از زمان جلسه بدون بررسی لوایح سپری شود. در این میان صفرعلی پایین محلی نایب رئیس شورا نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و از اعضا درخواست کرد طرح و برنامه های خود را مطابق دستور جلسه بیان کنند.

پایین محلی با بیان اینکه نیازی نیست همدیگر را ارشاد کنیم، گفت: به علت از دست دادن زمان در جلسات اخیر تنها یک یا دو لایحه را بررسی و تصویب کرده ایم و نیاز است مدیریت زمان داشته باشیم.

توصیه عضو شورا به پرهیز از دو دستگی

ناصر گرزین یکی دیگر از اعضای شورا گفت: پس از انتخاب شدن هیئت رئیسه باید از دودستگی دست برداریم و فردی که به عنوان رئیس انتخاب می شود، نسبت به تمام اعضا باید پاسخگو باشد.

گرزین ادامه داد: رئیس و اعضای هیئت رئیسه باید قانون را فصل الخطاب خود قرار دهند و مطابق قانون تصمیم گیری کنند.

وی به انتقاد از رفتار هیئت رئیسه پرداخت و بیان کرد: طبق قانون در طول ماه باید تنها دو جلسه رسمی داشته باشیم و برای برگزاری جلسه فوق العاده باید دو سوم اعضا رای موافق دهند. اگر فردی با عذر موجه در جلسه فوق العاده غیبتی داشت نباید آن را به فرمانداری گزارش دهیم و این رفتار در شأن شورای شهر گرگان نیست.

ربیعی نیز که گزارش های هیئت رئیسه درباره غیبت خود در جلسات فوق العاده را در دست داشت، سخنان گرزین را تایید کرد. ربیعی هفته پیش اعلام کرده بود تنها کسانی که با برگزاری جلسه فوق العاده موافق هستند در آن شرکت کنند و نیازی نیست تمام اعضا در جلسه حاضر شوند.

اعتراض رئیس سابق به عضو شورا

محمدرضا سبطی در ادامه درباره یکی از لوایح به توضیح پرداخت و در میان سخنان خود درباره اجرایی نشدن برخی مصوبات از سوی شهرداری انتقاداتی به شهردار گرگان مطرح کرد.

پس از پایان سخنان وی، ربیعی رئیس سابق شورا با اعتراض به اظهارات سبطی، وی را به فردی که همواره در حال کنار زدن شهردار بوده است، متهم کرد.

ربیعی خطاب به سبطی تصریح کرد: گناه تمام کوتاهی های اعضای شورا در دوره گذشته در دیده نشدن نقاط ضعف شهردار شما هستید زیرا تمام انرژی ما را گرفتید.

علیرضا لیاقی معاون امور اداری مالی و قائم مقام شهردار گرگان نیز به دفاع از شهرداری پرداخت و گفت: از زمان تشکیل شورای چهارم بیش از ۳۰۰ لایحه مصوب شد که تنها لوایح انگشت شماری به مرحله اجرا نرسید که دلایل موجهی داشت و شما حق داشتید درباره آن از شهردار توضیح بخواهید.

نورا در این باره بیان کرد که شهردار درباره اجرایی نکردن حتی یک لایحه شورا باید به اعضا پاسخگو باشد. این جلسه پیش از ساعت ۲۰ و به علت مشغله بیشتر اعضای شورا به پایان رسید.


انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار