مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: نخستین جشنواره شعر دانشجویی و نخستین کنگره فجرآفرینان استان گلستان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کنگره فجرآفرینان و شعر دانشجویی در گلستان

محمد جهانی ظهر امروز در جلسه کمیته ایثارگران برگزاری دهه فجر سال 1393 در جمع مدیران و نمایندگان دستگاه‎های اجرایی استان گلستان گفت: نخستین کنگره فجرآفرینان استان گلستان در ایام دهه فجر سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان 24، وی ادامه داد: در راستای برگزاری نخستین کنگره فجرآفرینان گلستان جلسه‎ای با کمیته ایثارگران با حضور دستگاه‎های اجرایی استان برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه گلستان دارای 42 شهید در قبل از انقلاب است، افزود: این استان توانسته از سال 43 تا قبل از سال 57، 42 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کند که این کنگره به منظور پاسداشت از این شهدا برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته ایثارگران دهه فجر گلستان اظهار کرد: این شهدا در راه دفاع از آرمان‎های میهن اسلامی توسط رژیم شاه به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: بنا داریم در نخستین کنگره فجرآفرینان در گلستان از 36 خانواده شهید نیز تجلیل شود.

برگزاری نخستین جشنواره شعر دانشجویی ایثار و شهادت

جهانی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره شعر دانشجویی ایثار و شهادت در استان گلستان خبر داد و گفت: این جشنواره با محورهای جلوه‎های عاشورایی و پیوند آن با فرهنگ ایثار و شهادت، نقش شهدا و ایثارگران در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و همچنین نقش دانشگاه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.

رئیس کمیته ایثارگران دهه فجر گلستان در خصوص زمان برگزاری این جشنواره در استان گفت: این جشنواره 18 بهمن ماه سال‌جاری و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد آثار به این جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 70 اثر به دبیرخانه این جشنواره، واقع در بزرگراه شهید کلانتری، دانشگاه آزاد گرگان، مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، ستاد شاهد و ایثارگر ارسال کرده‎اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار