معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از راه‌اندازی نخستین سامانه اندرویدی ویژه سرداران شهید این استان خبر داد.

نخستین سامانه اندرویدی «سردار شهید، همراه» در گلستان راه‎اندازی شد

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از راه‌اندازی نخستین سامانه اندرویدی ویژه سرداران شهید این استان خبر داد.

 به گزارش گلستان 24 ، محمدعلی طالع‎زاری بعد از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: نرم‎افزار اندرویدی «سردار شهید، همراه» گنجینه‎ای از اطلاعات، عکس، زندگینامه و دلنوشته سرداران شهید استان گلستان را در خود جای داده است که این نرم‎افزار از طریق گوشی‎های همراه با قابلیت اندروید قابل دریافت خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت تکنولوژی در زندگی انسان تصریح کرد: پیشرفت فناوری با زندگی مردم عجین شده که باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد و مباحث فرهنگی را به منازل مردم از طریق تلفن‎های همراه، کامپیوتر و فضای مجازی سوق داد که در این راستا نخستین نرم‎افزار اطلاعات سرداران شهید گلستان ویژه گوشی‎های همراه اندروید طراحی شد.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: نرم‎افزار مذکور از طریق روشن بودن بولوتوث در قالب یک فایل بر روی گوشی همراه نصب می‎شود و پس از آن قابل بهره‎برداری خواهد بود.

نرم‎افزار «سردار شهید، همراه» به عنوان یک بانک اطلاعاتی است

طالع‎زاری از نرم‎افزار «سردار شهید، همراه» به عنوان یک بانک اطلاعاتی نام برد و افزود: این بانک اطلاعاتی شامل دست‎نوشته، وصیت‎نامه، عکس و زندگینامه شهدا است.

وی بیان کرد: دستگاه دیتا سنتر که وظیفه ارسال اطلاعات بر روی گوشی همراه را دارد در حال حاضر در روزهای پنج‎شنبه «در صورت مساعد بودن هوا» در گلزار شهدا نصب می‎شود و علاقه‌مندان می‎توانند اطلاعات مورد نیاز را از طریق این دستگاه دریافت کنند.

طالع‎زاری؛ تفأل به وصیت‎نامه شهدای گلستان را از قابلیت‎های این نرم‎افزار بیان کرد و گفت: این نرم‎افزار به گونه‎ای طراحی شده است که می‎توان قسمتی از وصیت‎نامه شهدا را بر روی گوشی نصب کرد.

وی اظهار کرد: این نرم‎افزار شامل اطلاعات، آمار و ارقام جامع ایثارگری، شرح وظایف معاونت پژوهش و اطلاعات کلی در خصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان اهداف طراحی نرم‎افزار اندروید و سایت‎های اینترنتی شهدا را حضور در شبکه‎های اجتماعی، تولید محتوای ایثار و شهادت در فضای مجازی و ده‎ها عنوان مشابه دیگر برشمرد و گفت: به دلیل استفاده از ظرفیت‎های موجود و توجه به قشر جوان این برنامه‎ها در دستور کار قرار گرفته است.

طالع‎زاری استفاده از تکنولوژی را یک فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و افزود: این دستگاه قابلیت استفاده در نمایشگاه‎ها، مراسم‌ها و یادواره‎ها را دارد.

وی از خیرین خواست با حمایت از این اقدام نسبت به توسعه نرم‎افزار ویژه اطلاعات شهدای روستایی و منطقه‎ای در گلستان بر روی گوشی‎های همراه مبادرت کنند و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز از این افراد حمایت لازم را خواهد کرد.

طالع‎زاری بیان کرد: با موافقت شهرداری و برآورد اعتبار ریالی از این اقدام فرهنگی می‎توان یک دیتا سنتر قویتر به شعاع یک کیلومتر بر روی بام ساختمان مرکزی شهرداری گرگان قرار دارد تا مردم از اثرات و برکات این کار فرهنگی بهره‎مند شوند.

ارسال نظر

آخرین اخبار