معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از ساخت نخستین فرهنگسرای ایثار و شهادت کشور در گرگان خبر داد.

ساخت نخستین فرهنگسرای ایثار و شهادت در گرگان

محمدعلی طالع‎زاری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در حال ساخت و تکمیل نخستین فرهنگسرای ایثار و شهادت در کشور است که بنا داریم در ماه های آینده این فرهنگسرا را افتتاح کنیم.

به گزارش گلستان 24، وی تصریح کرد: در این فرهنگسرا، نگاه ویژه‎ای به شهدا و ایثارگران پرداختیم و بنا داریم با برگزاری نمایشگاه عکس و موزه شهدا و ایثارگران، گوشه‎ای از جانفشانی‎های این قهرمانان ملی را در معرض دید مردم قرار دهیم.

91 درصد شهدای گلستان جوان بودند

طالع‎زاری با اشاره به اینکه 91 درصد شهدای گلستان جوان بودند، افزود: تجزیه و تحلیل آماری نشان می‎دهد که 2 هزار و 620 شهید گلستان مجرد و مابقی متاهل بودند .

وی با بیان اینکه اینکه شهادت بالاترین پاداش و مزد جهاد فی‎سبیل‎الله است، خاطرنشان کرد: شهادت اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت محسوب می‎شود که شهدا خود را با خدا معامله کردند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان به نمودار شغلی شهدای استان اشاره کرد و یادآور شد: بیشتری آمار شهدای استان از قشر زحمتکش کشاورز و جامعه کارگری بوده است.

وی بیان داشت: در فراوانی یگان‎های اعزام‎کننده به جبهه‎های حق علیه باطل نیز بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیشترین شهید را در مقایسه با سایر ارگان‎ها تقدیم انقلاب اسلامی کردند و بیشترین آمار تاریخ شهادت مربوط به سال 1365 بوده است.

بیشترین جامعه آماری شهدای گلستان مربوط به درگیری مستقیم با ارتش بعثی عراق است

طالع‎زاری با اشاره به بررسی نموداری نحوه شهادت شهدا گفت: بیشترین جامعه آماری مربوط به درگیری مستقیم با ارتش بعثی عراق و در مرحله بعدی نیز مربوط به گروه‎های ضدانقلاب بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‎های به عمل آمده بیشترین جامعه آماری شهدای گلستان با اصابت ترکش و گلوله به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به نمودار فراوانی محل شهادت گفت: منطقه شهادت اکثر شهدا در مناطق عملیاتی شلمچه، مریوان و فاو بوده است.

طالع‎زاری در پایان با تأکید بر اینکه شهادت در راه خدا چیزی نیست که با سنجش بشری و مادی ارزیابی شود، بیان داشت: شهدا درس مقاومت و پایداری را به ما آموختند که همه باید با درک این پیام از شهدا درس بگیریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار